فهرست مطالب

زیبایی ناخن‌ها، تاثیر زیادی در زیبایی دست‌ها دارند؛ پس به همان اندازه به زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم به زیبایی ناخن‌ خود نیز اهمیت بدهید و برای آن زمان صرف کنید. امروزه مانیکور کردن ناخن‌ها در بین خانم‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ چراکه انتخاب مانیکور مناسب در واقع روشی برای مراقبت از ناخن‌ها و دست‌ها می‌باشد.به عمل سوهان کردن ناخن، زدودن و گرفتن گوشت‌های اضافه‌ی دور ناخن‌های دست، به طوری که به بافت‌های اطراف ناخن آسیبی وارد نشود مانیکور گفته می‌شود.در ادامه همراه مجله عروسی سوریتو باشید تا شما را با انواع مانیکور و مراحل پایه آن بیشتر آشنا کنیم.

چرا مانیکور ناخن طرفداران زیادی دارد؟

همانطور که می دانید امروزه اکثر خانم ها به ویژه خانم ها ساده پسند و شیک، برای زیبایی و مرتب بودن ناخن های خود به سراغ مانیکور ناخن می روند. بدون شک هدف هر فرد از مانیکور متفاوت است اما از هم ترین دلایل مانیکور ناخن، به شرح زیر می باشد:

  • برای زیباتر و کشیده‌تر شدن ناخن‌ها
  • به دلیل زیباتر شدن لاک روی ناخن
  • به منظور راحت‌تر انجام دادن کاشت ناخن
  • به منظور عدم نفوذ هوا به زیر ناخن‌های کاشته شده
  • کمک به بهداشت ناخن‌ها

در ادامه این مقاله، با سوریتو همراه باشید تا انواع مانیکور و تفاوت هر کدام با یکدیگر را به شما معرفی کنیم.

مراحل مانیکور پایه 

مانیکور پایه به معنی نظم‌بخشی و هماهنگی بین ناخن‌های دست است تا آن‌ها را به صورت زیبا و شبیه به هم، در کنار هم قرار دهد.

  1.  ابتدا ناخن‌های خود را به صورت یک‌دست کوتاه کنید.
  1. به آرامی ناخن های خود را سوهان بکشید تا قسمت‌های اضافه‌ی آن جدا شود.
  1.  به منظور نرم کردن بافت ناخن و پوست اطراف آن بهتر است چند دقیقه تمام ناخن‌های دست را در آب گرم یا روغن زیتون یا هر نوع روغن گیاهی دیگر، قرار داده و صبر کنید تا جذب شود.
  1. به منظور آب رسانی به پوست و ناخن‌ها از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید.
  1. گوشت‌های اضافه‌ی اطراف ناخن را کوتاه کنید؛ مواظب باشید پوست خود را زخم نکنید.
  1. همانطور که در عکس مشاهده می کنید، با استفاده از پوشر قسمت کوتیکول ناخن را به عقب برانید.
  1. بعد از این مراحل، سطح ناخن خودرا با استفاده از یک لاک بی رنگ و براق بپوشانید.

انواع مانیکور ناخن

مانیکور نیز مانند کاشت ناخن و سایر خدمات ناخن انواع متفاوت و متنوعی دارد. انتخاب هر یک از این مدل ها به فرم ناخن و سلیقه هر فرد بستگی دارد. با این حال توصیه ما به شما این است که این کار را به افراد متخصص بسپارید تا متناسب با فرم و شرایط ناخن شما، بهترین مدل مانیکور را برای شما انتخاب کنند. چرا که در این صورت زیبایی ناخن های شما دو چندان خواهد شد.

مانیکور روسی ناخن، محبوب ترین نوع مانیکور

این سبک مانیکور کلاسیک است و جلوه زیبایی به دستان شما می‌دهد.این نوع مانیکور، با سوهان برقی و به وسیله سرسوهان‌های شنی(روسی) انجام می‌شود. مانیکور روسی نوعی مانیکور خشک است، تفاوت مانیکور روسی با مانیکور خیس در این است که در مانیکور خیس، ابتدا کوتیکول‌ها با پوشر عقب زده می‌شود و سپس با نیپر اضافات آن چیده می‌شود؛ اما در مانیکور روسی تنها از سوهان برقی و سرسوهان‌های شنی که مخصوص مانیکور هستند، استفاده می‌شود.

سرسوهان‌های شنی برای برداشتن و عقب زدن کوتیکول مناسب است و طراحی آن‌ها به صورتی است که به پوست اطراف ناخن آسیب وارد نمی‌کند.توجه داشته باشید مانیکور روسی مناسب ناخن‌کارانی است که مهارت و تجربه ی لازم در استفاده از سوهان برقی را دارا هستند، زیرا در غیر این صورت ممکن است به کوتیکول و پوست اطراف ناخن آسیب وارد شود.

مانیکور ژل(ژلیش)، مانیکوری ماندگار

  کاشت روی ناخن با لاک ژل است که همان ژلیش نامیده می‌شود. در این نوع مانیکور، تمام مراحل مانیکور پایه انجام می‌شود؛ اما در نهایت از یک ژل لاستیکی مخصوص استفاده می‌شود که برای جذب و تثبیت به نور فرابنفش احتیاج دارد. این نوع مانیکور، زمان بیشتری برای آماده سازی احتیاج دارد و زمان ماندگاری آن حدودا 4 هفته (بسته به میزان رشد ناخن) است. همچنین مانیکور ژل کمترین آسیب را به ناخن‌هایتان می‌زند و همینطور بوی شیمیایی ندارد. تنها مشکل آن، قرار گرفتن آن زیر اشعه UV برای خشک کردن است. هم‌چنین این ژل‌ها به راحتی از ناخن جدا نمی‌شود مگر آنکه ازمحلول‌های خاص و اشعه UV استفاده شود.

ژل پولیش ناخن

مانیکور با پارافین

این نوع مانیکور نیز از محبوب‌ترین مانیکورهاست؛ چرا که علاوه بر باز کردن منافذ پوست و رساندن رطوبت کافی به پوست، آرامش بخش است. همچنین باعث مقاوم‌تر شدن ناخن‌ها می‌شود به همین دلیل ناخن‌ها به راحتی نمی‌شکنند. در این نوع مانیکو، بعد از تمیز و مرتب کردن ناخن‌ها از پارافین برای لایه برداری و نرم‌تر کردن پوست استفاده می‌شود. موم پارافین بعد از گرم شدن، به صورت لایه‌ای نازک روی پوست زده می‌شود و با حفظ آب پوست، رطوبت آن را تامین می‌کند.

در مانیکور با پارافین، ابتدا باید پارافین را ذوب کرده و سپس اجازه بدهید به دمای اتاق برسد. دست‌هارا به مدت چند دقیقه در پارافین ذوب شده قرار دهید، سپس دور آن را با پلاستیک پوشانده و دست و ناخن‌هارا ماساژ دهید. می‌توان در مدت زمان پارافین تراپی دست آغشته به پارافین را در حوله های گرم قرار داد تا پارافین برای مدت زمان بیشتری گرم بماند تا دست‌ها وناخن‌هایتان درمان شود. در نهایت دست را پاک کرده و پارافین‌ها را جدا کنید.

بیشتر بخوانید: پارافین تراپی و تاثیر آن بر سلامت پوست

مانیکور برزیلی

در این نوع مانیکور روی کوتیکول تمرکز می‌شود و به این دلیل انجام می‌شود که باحذف کوتیکول‌ها، صدف ناخن بیشتر دیده شود. در نتیجه‌ی این نوع مانیکو، ناخن‌ها بلندتر به نظر می‌رسد. همچنین در مانیکور برزیلی، لاک علاوه بر روی سطح ناخن، روی پوست‌های اطراف آن هم زده می‌شود تا روی کوتیکول هم پوشانده شود. اضافات لاک بعد از اتمام کار پاک می‌شود.

مانیکور سه بعدی

اگر شما جزو دسته خانم‌هایی هستید که احساس می‌کنید از مانیکورهای اکلیلی و ژل خسته شده اید و نیاز به یک طراحی خاص روی ناخن های خود دارید، ژل‌های 3D این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید بدون محدودیت، طرح‌های برجسته و سه بعدی را با هر رنگ بندی روی ناخن‌های خود ایجاد کنید.

مانیکور سنگ داغ

اگر طی یک هفته گذشته از دستان خود زیاد استفاده کرده‌اید یا اخیرا ورزش زیادی انجام داده‌اید، مانیکور سنگ داغ شما را از تمام مشکلات دست‌هایتان خلاص می‌کند. در این نوع مانیکور، ماساژی دریافت می‌کنید که شامل استفاده از سنگ‌های گرم است و مزایای زیادی را برای شما فراهم می‌کند. چراکه سنگ‌های داغ، برای دفع هرگونه تنش در عضله‌ی دست عالی هستند و به طور کلی کمک می‌کند تا در پایان یک هفته بسیار سخت، استرس خود را کاهش داده و آرام شوید.

سخن پایانی

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، در انتخاب فرد و آرایشگاه برای انجام مانیکور دقت داشته باشید و همچنین دفعات مانیکور کردن ناخن‌های خود را زیاد نکنید؛ چرا که امکان شکننده شدن ناخن‌ها بالا می‌رود. از طرف مجله عروسی سوریتو توصیه می‌کنیم برای زیبایی و استحکام ناخن‌های خود، نوشیدن آب فراوان و همچنین اصلاح رژیم غذایی خود را نیز در نظر داشته باشید و فقط به مانیکور کردن آن‌ها اکتفا نکنید.

شما تا به حال از چه روش هایی برای مانیکور کردن ناخن‌های خود استفاده کرده‌اید؟ علاوه برروش‌های ذکرشده، روش دیگری را می‌شناسید؟ با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *