جدیدترین ایده‌های برگزاری جشن نامزدی

مراسم نامزدی، یکی از مهم‌ترین مراسم‌های زوج‌ها می‌باشد؛ چراکه فامیل‌های دو طرف برای اولین بار عروس و داماد را می‌بینند و با اخلاقیات آن‌ها آشنا می‌شوند. بنابراین برگزاری آبرومندانه‌ی جشن نامزدی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای برگزاری این جشن ایده‌های مختلفی در رابطه با نحوه‌ی برگزاری، مکان برگزاری، رنگ ومدل لباس‌ها و…. وجود دارد. درادامه با سوریتو همراه باشید تا به شما جدیدترین ایده‌های برگزاری جشن نامزدی را معرفی کنیم.

ایده برای جشن نامزدی، برگزاری جشن نامزدی

مکان برگزاری

اولین مسئله‌ای که برای برگزاری جشن نامزدی باید به آن توجه کرد، مکان برگزاری جشن است. شما می‌توانید با توجه به هزینه‌ها و بودجه‌ی خود، مکان مناسب را انتخاب کنید. جشن نامزدی، می‌تواند در منزل، باغ، تالار، محضر و…. برگزار شود. بعضی از دفترخانه‌ها دارای سفره‌ی عقد هستند؛ بنابراین نیازی به تهیه ی سفره‌ی عقد ندارید. اما اگر قصد برگزاری جشن نامزدی را در جای دیگری دارید، باید سفره‌ی عقد را خودتان آماده کنید و یا تهیه‌ وسفارش آن را از یکی از شرکت‌های تشریفات بسپارید.

المان‌های سفره‌ی عقد

المان‌های اصلی سفره‌ی عقد شامل آینه، قرآن، شمعدان، اسپنـد، آب، نان، تخم مرغ، گردو، بادام و … است که به طور زیبایی باید روی سفره قرار گیرد. سفره‌ی عقد را باید رو به قبله انداخته و آینه را طوری قرار دهید که عروس و داماد بتوانند خود را درون آن ببینند.

به افرادی کـه به دنبال بـرگزاری مراسم نامزدی مفصلی هستنـد، پیشنهاد مي‌کنیم از یک تیم تشریفات و خدمات مجالس و عروسی کمک بگیرنـد تا زحمات و هزینه‌های صرف شده بـرای این کار بهتـر و بیشتـر جلوه کنـد. تشریفات مجالس مي تواننـد از گل آرایی، پذیرایی، چیـدمان ظروف، تهیه ميوه، کتـرینگ، جایگاه عروس و داماد، موزیک مجلس، تهیه کارت دعوت، فیلمبـرداری، نورپردازی و… کمک کنـد.

دکوراسیون مراسم نامزدی

از دیگر ایده‌های جشن نامزدی که بسیار مدنظر و مورد توجه افراد واقع می شود و از اهمیت بسیاری برخوردار است، دکوراسیون مراسم نامزدی می باشد. عروس و دامادها بهترین جشن نامزدی را در طراحی و دکوراسیون مکانی که می خواهند در آن مراسم برگزار شود را خواهان هستند.

برگزاری جشن نامزدی

شما می‌توانید ایده‌های خاص و ویژه ای را در دکوراسیون جشن نامزدی خود اجرا کنید. برای مثال با انتخاب تم لباس یا طراحی هایی مدرن و گیرا هماهنگی بسیار زیبایی را در مراسم جشن نامزدی خود به وجود آورید. امروزه موسسات تشریفات مجالس تمام سعی خود را برای مهیا کردن بهترین خدمات و امکانات برای عروس و دامادها به کار می برند؛ این امر سبب شده است زوجین بدون فکر و خیال و نگرانی در مورد چگونگی برگزاری و تشریفات جشن نامزدی خود، به بقیه کارهای مهم مراسم برسند.

 

هدیه ی مراسم نامزدی

به تازگی مرسوم شده که عروس و داماد هدیه‌ی کوچکی به مهمانان خود می‌دهند تا مهمانان این هدیه را به عنوان یادگاری نگه دارند. این هدیه‌ها می‌توانند شامل شیشه‌های کوچکی باشند که درون آن‌ها گیاه‌های طبیعی، دانه‌های نقل و یا حتی عکس دونفره‌تان باشد. می‌توانید از این گزینه نیز به عنوان ایده‌ی جشن نامزدی خود استفاده کنید.

تدارک دیدن مسابقات گروهی

یکی از ایده‌های جالب و هیجان انگیزی که می‌توانید از آن استفاده کنید تا هیجان مهمانان خود را بالا ببرید، برگزاری مسابقات گروهی است. به عنوان مثال می‌توانید مسابقه‌ی زیباترین رقص دونفره را برگزار کنید و با انتخاب اکثریت، برنده را انتخاب کنید.

البته باید توجه داشته باشید مسابقاتی که انتخاب می‌کنید میکاپ و لباس مهمانان را خراب نکند، چرا که در این صورت استقبال کمتری از آن می‌شود.

دسر پارتی

با دسر پارتی، شیرینی را به مراسم خود اضافه کنید! کمتر کسی است که با انواع شیرینی و خامه و… رابطه‌ی خوبی نداشته باشد؛ بنابراین می‌توانید با کمک تشریفات نامزدی، میزی را تدارک ببینید و انواع شیرینی، کیک، ماکارون‌ ‌های رنگی، آبشار شکلات، توت فرنگی‌های شکلاتی، نوتلا، شیرینی‌های محلی و انواع دسرهای ژله‌ای، شیری، نسکافه و کارامل را روی آن قرار دهیـد.

از نوشیدنی‌های پرطرفدار هم غافل نشوید! انواع نوشابه، قهوه، شیرکاکائو، شیرسرد، ماء الشعیر و آبميوه‌های طبیعی و صنعتی مي‌تواننـد انتخاب‌های خوبی باشنـد.

دسر

انتخاب استایل عروس و داماد براساس زوج‌های مشهور

یکی از خاص‌تـرین کارهایی کـه مي‌توانیـد انجام دهیـد، پوشیـدن لباس‌هایی معروف براساس لباس‌های زوج‌های معروف است. این گزینه از جالب‌ترین ایده‌های جشن نامزدی است. مثلا مي‌توانیـد استایل پرنس هری و مگان مارکل را انتخاب کنیـد. استایل‌های افسانه‌ای مثل سینـدرلا و پرنس چارمين و یا رومئو و ژولیت ممکن است در ابتدا کارهای ریسکی و انتخاب‌هایی دشوار به نظر بـرسنـد اما مطمئن باشید اگر از مزون‌های دوخت لباس حرفه‌ای استفاده کنید تا این لباس‌ها را برایتان به خوبی شخصی سازی کنند، اطمينان داشته باشیـد کـه از پوشیـدن آنها لذت مي‌بـریـد و مراسم را برایتان بسیار به یادماندنی‌تر می‌کند.

جشن نامزدی برون مرزی!

به عنوان یک کار جدیـد و منحصر به فرد مي‌توانیـد مراسم نامزدی خود را در سبکی بـرگزار نماییـد کـه از کشورهای دیگر الهام گرفته باشد.مانند سبک‌های هنـدی، انگلیسی قدیمي، ژاپنی و چینی و همینطورعربی که مي‌تواننـد انتخاب‌های جالبی باشنـد. استایل لباس پوشیـدن و نوع غذاهای انتخاب شده بـرای پذیرایی از ميهمانان مي‌توانـد تحت تاثیر این خلاقیت قرار بگیرد. حتی اگر دوست نـداریـد لباس کشور دیگری را بپوشیـد وهميشه در رویاهایتان لباس نامزدی خود را به گونه‌ای خاص تصور کرده ایـد، مي‌توانیـد فقط منوی غذایی را متفاوت از سایر جشن‌ها انتخاب کنیـد. مطمئنا منویی با غذاهای چینی یا لبنانی و هنـدی مي‌توانـد منوی بسیار جذابی بـرای ميهمانان باشد.

نامزدی

 

کارت دعوت آنلاین انتخاب کنید

یکی از روش‌های مدرن بـرای دعوت از ميهمانان، کارت دعوت آنلاین است کـه مي توانـد به شیوه ای بسیار شکیل و زیبا، ميهمانان شما را سورپرایز نمایـد. کارت دعوت آنلاین مي‌توانـد متناسب با سلیقه‌ی شما با هر رنگ و استایلی از ميهمانان شما بـرای حضور در مراسم نامزدی‌تان دعوت نمایـد و حتی پیام‌های تبـریک آنها را نیز به شما بـرسانـد.

کارت دعوت آنلاین

کلام آخر

سعی کنید همه‌ی تمهیدات را بیندیشید و همینطور در برگزاری جشن نامزدیتان، سلیقه‌ی خود و همسرتان را درنظر بگیرید. مطمئن باشید همه چیز به خوبی پیش می‌رود؛ از جشن نامزدیتان تا می‌توانید لذت ببرید چراکه خاطره اش تا آخر عمر با شما خواهد ماند.

شما ایده‌ی دیگری برای برگزاری مراسم نامزدی دارید؟ درقسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *