هر آنچه در مورد رنگ کردن مو باید دانست

نکات رنگ کردن مو

فهرست مطالب

امروزه با توجه به انواع رنگ مو و مدل های متنوعی که دیده می شود، انتخاب رنگ موی مناسب براساس فرم صورت، رنگ چشم ها و مدل مو بسیار دشوار است. رنگ موی مناسب قدرت تغییر چهره شما را دارد و اگر به درستی انجام شود می تواند از آنچه که هستید جوان تر بنظر بیایید. موهای شما در موردتان چه می گویند؟ هدف مجله عروسی سوریتو در این مقاله معرفی کاملی از رنگ مو برای خانم ها و عروس خانم هاییست که می خواهند در شب عروسی خود به زیبایی بدرخشند.

بهترین آرایشگاه اطراف من

رنگ مو مناسب انواع مدل مو چیست ؟

با وجود طیف گسترده ای از تکنیک های رنگ کردن مو، قبل از اینکه به سالن های زیبایی بروید، لازم است نوع مو و مناسب ترین رنگ را تشخیص دهید و انتخاب کنید. چرا که رنگ مو تاثیر بسیار زیادی بر چهره و زیبایی شما دارد. جالب است بدانید که برای هر یک از موهای صاف و موج دار و فر رنگ موهای متفاوتی جذاب می شود. شناخت این موضوع به شما کمک می کند تا بهترین رنگ موها را برای موهای خود انتخاب کنید. به ویژه در مراسم های خاصی مانند شب عروسی که موی عروس تاثیر بسیار زیادی در زیبایی او دارد و باید در انتخاب رنگ و مدل آن بسیار دقت کرد.

موهای صاف و لخت

موهای صاف و لخت معمولا به چرب بودن و روغنی بودن تمایل دارند. تکنیک های بیبی لایت، سامبره و حتی آمبره می تواند حجم و رهایی بیشتری به موهای صاف ببخشد بدون این که تصویر خشنی به مو بدهند. بهترین انتخاب برای موهای صاف تکنیک های دست باز است که آرایشگرتان (یا خود شما) می تواند جزئیات مورد نظر را به دلخواه اضافه کند. لازم است بدانید که موهای صاف و لخت جزئیات رنگ موهای شما را بهتر نشان می دهد.

موهای موج دار و موهای فر

موهای موج دار بین موهای صاف و موهای فر قرار می گیرند. موهایی با موج لطیف مزیت خوبی نسبت به دیگر انواع مدل مو را دارند زیرا که تمام تکنیک های رنگ مو را با ظرافت حفظ می کنند. این نوع مو به مدل اس (s) شکل نیز شناخته می شوند و نسبت به دیگر موها خشک هستند. موهای فر وقتی که هایلایت و لو لایت می شوند جلوه بینظیری به خود می گیرند.

بهترین رنگ مو متناسب با رنگ پوست چیست ؟

قبل از تصمیم گیری در مورد تکنیکی که می خواهید روی موهای خود استفاده کنید، باید تصمیم بگیرید که کدام رنگ مناسب پوست شما است. بهترین قانون برای انتخاب رنگ مو مخالفت با رنگ پوست است. تن های رنگ  پوست به سه دسته گرم، سرد و خنثی تقسیم می شوند. اگر نمی دانید چه تناژ پوستی دارید، مچ دست خود را بررسی کنید. اگر پوست شما گرم است، رگ های سبز رنگ خواهید داشت و پوست های  سرد دارید رگه هایی با رنگ آبی و یا بنفش است، در غیر این دو صورت شما پوست خنثی دارید. اگر پوست سرد دارید، به دنبال رنگ های کاراملی باشید، و برای پوست با گرمی بیشتر رنگ های زرد و طلایی مناسب است. اگر پوستتان خنثی است به شما تبریک می گوییم، همه طیف رنگی برای پوست شما مناسب است.

تکنیک های جدید رنگ مو

به نظر می رسد هر ساعت یک رنگ، سبک یا فرایند جدید کشف می شود و باعث می شود که وسواس بیشتری پیدا کنید که کدام تکنیک رنگ کردن برای شما مناسب است، به همین منظور ما مواردی را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید بفهمید که دقیقاً در هر تکنیک چه کاری انجام می شود و آیا برای شما مفید است.

بالیاژ مو (Balayage)

امروزه رنگ موهای یکنواخت و یکدست جای خود را به تکنیک های چندرنگی و چند بعدی داده است تا موها را حجیم و پر جلوه دهد. بلیاژ، یک تکنیک فرانسوی و محبوب برای جوان به نظر رسیدن است.  برای استفاده از این تکنیک، رنگ در بخش های مثلثی کوچکی از مو با دست زده می شود تا ظاهر طبیعی ایجاد کند و تقریباً یکپارچه باشد. این روش برای هر قد مو مناسب است و با طیف رنگی متفاوتی انجام می شود. علاوه بر این در تکنیک بلیاژ ریشه های مو به حالت طبیعی می مانند، پس نگران رشد ریشه های موهای خود نباشید زیرا هرچه ریشه ها بیشتر رشد کنند موهایتان جلوه تازه تری با این روش به خود می گیرند.

بالیاژ مو در سالن های زیبایی

هایلایت (High light)

اگر به دنبال گرفتن تیرگی موهای خود به روشن کردن هستید، این روش رنگ آمیزی ممکن است بهترین انتخاب شما باشد. هایلایت ها بیشتر به صورت فویل با توالی یک یا چند رنگ انجام می شود، به این معنی که به شما امکان می دهد کنتراست بالاتری داشته باشید. در عین حال هایلایت به شما چهره رسمی تری نسبت به تکنیک های دیگر می دهد.

بیبی لایت (baby light)

بیبی لایت دقیقاً مانند هایلایت های معمولی هستند، اما ظریف تر هستند و با هم فاصله دارند تا طبیعی و لطیف تر به نظر برسند. از آنجا که بیبی لایت ها شبیه موهای طبیعی هستند، هر رنگ یا نوع مویی که دارید با این تکنیک سازگار است. درست است که بیبی لایت شبیه به هایلایت های معمولی است اما تفاوت هایی نیز دارند. در بیبی لایت، رشته های لایت مو به هم نزدیک ترند و هر بار دسته های باریک تری از مو در فویل قرار می گیرد. این مدل رنگ مو برای تمام افراد با مدل های موهای مختلف مناسب است به ویژه افرادی که موهای بلوندی دارند و یا موهای مشکی یا خرمایی دارند. تفاوت بیبی لایت با بالیاژ این است که در بالیاژ ریشه مو بیشتر دیده می شود و باید کنتراست زیادی داشته باشد.

لو لایت (Low light)

هر خانمی که از رنگ پایه طبیعی زیبا (به جز رنگ های سیاه) برخوردار باشد، کاندیدای مناسبی برای تکنیک لولایت است. این تکنیک بهتر است روی مو های مجعد یا نازک و کم وزن تر کار شود، زیرا با عث می شود حجم بیشتری را ارائه دهد. خانم هایی که مو های کوتاه قد دارند باید از این تکنیک خودداری کنند. در لایت مو از انواع رنگ ها به ویژه رنگ های گرم استفاده می شود. رنگ هایی مانند مسی، کاراملی، فندوقی و کرم طلایی طرفداران زیادی دارد.

آمبره (Ombre)

آمبره به معنای “سایه” در فرانسه است، و این بهترین راه برای توصیف این سبک محبوب است. بهتر است این تکنیک روی موهای بلند پیاده شود، زیرا فضای کافی باید وجود داشته باشد تا رنگ به تدریج از تیره تر در ریشه ها شروع شود و در قسمت پایین تر موها سبک و روشن تر شود. طبق تحقیقات تیم سوریتو، سبک آمبره یکی از پر طرفدارترین ها در ماه های اخیر بوده. این سبک خیره کننده برای همه رنگ های مو ، سبک ها ، برش ها و انواع مو مناسب  است، پس مهم نیست که چه رنگ، سبکی و یا شکلی از مو را داشته باشید، آمبره را امتحان کنید پشیمان نخواهید شد!

سامبره (sombre)

سامبره درواقع یک نخسه نرم و لطیف تر از آمبره است.  به این صورت که در این رنگ ریشه مو یکپارچه تر از آمبره است و در کنار هم قرار می گیرند. همچنین می تواند روی هر رنگ و نوع مو انجام شود. روند روشن شدن مو در سامبره به گونه ایست که ظرافت بی نظیری را به موهای فر می بخشد. لازم است بدانید که در این روش از آرایش مو، نیازی به ریشه گیری مداوم نخواهید داشت و نگهداری از آن نسبتا راحت تر است.

چگونه از موهای رنگ شده مراقبت کنیم ؟

اکنون که موهایتان را به زیبایی، رنگ کرده اید، حفظ سلامت موها ضروری است تا رنگ موی جدیدتان بینظیر و سالم جلوه کند. همانطور که می دانید استفاده بیش از حد از رنگ مو و مواد شیمیایی به مرور زمان به موهای شما آسیب زیادی می زند و اگر در راستای حفظ سلامت آن تلاش نکنید و به خوبی از موهای خود مراقبت نکنید، موهای شما زیبایی و جلوه اولیه خود را از دست می دهند و دیگر نمی توان کاری برای جبران آن انجام داد. به همین دلیل است که اکثر خانم ها به ویژه آنهایی که موهای رنگ شده و مش شده دارند، به دنبال راه های مختلف تقویت موهای خود هستند. در ادامه برخی از مهم ترین اقداماتی که می توانید در این راستا انجام دهید را بررسی خواهیم کرد:

کوتاهی موهای رنگ شده

به طور مرتب موهای خود را اصلاح کنید. موهای های رنگ شده به خشک شدن بیشتر حساس هستند، بنابراین چیدن نوک مو هر 8 هفته یکبار با موخوره مبارزه می کند و به طور کلی موها ضخیم تر و سالم تر به نظر می رسند. اگر موهای پر و بلندی دارید، حتما هر چند وقت یکبار نوک موهای خود را کوتاه کنید. با اینکار به سبک شدن آن کمک می کند و تا حدی فشار را از روی ریشه موهای خود بر می دارید. این موضوع به تقویت و افزایش رشد موهای شما نیز کمک شایانی می کند.

شانه زدن موهای رنگ شده

با موهای خود ملایم باشید. موهای رنگ شده، راحت تر شکسته می شوند و آسیب می بینند. هنگام شانه زدن، از پایین به بالا شروع کنید به این صورت که ابتدا با شانه گره های پایین مو را باز کنید. به طور کلی، درنظر داشته باشید که موهای رنگ شده و مش شده آسیب پذیر تر از موهای طبیعی هستند. بنابراین هنگام شانه زدن موهای خود با لطافت و ملایمت برخورد کنید و از شانه های مناسب و استاندارد استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مش کردن مو| راهکارهای مش موی درست و اصولی

شانه زدن موهای رنگ شده

نرم کننده مو

همیشه از نرم کننده استفاده کنید. نرم کننده باعث افزایش هرگونه رطوبت پس از شست و شوی می شود و از شکستن موهای شما جلو گیری می کند. در حقیقت، شما باید هر هفته از یک نرم کننده مو عمیق نیز استفاده کنید. بدین منظور توصیه می کنیم از نرم کننده های اورجینال و خوب استفاده کنید تا به خوبی به موهای شما آبرسانی کنند.

شست و شوی موهای رنگ شده

از شست و شوی موها به صورت مکرر خودداری کنید، زیرا این کار رطوبت موهایتان را از بین می برد و باعث خشک و وز شدن مو می شود. همچنین درنظر داشته باشید که شستشوی موهای رنگ شده و نحوه صحیح آن اهمیت بسیار زیادی دارد. باید از شامپو های مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله گفته شد، رنگ کردن مو دنیای وسیع و پیچیده ای دارد. انواع مدل ها و رنگ های مختلف و ترکیب آنها با یکدیگر، انتخاب را برای بسیاری از خانم ها سخت کرده است. بنابراین توصیه می کنیم اگر قصد رنگ کردن موهای خود را دارید حتما با افراد متخصص در این زمینه در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها مشورت کنید تا براساس فرم صورت، مدل موها و حتی رنگ چشم و ابروهای شما بهترین ها را پیشنهاد بدهند.

تیم سوریتو در این مقاله سعی کرده است راهنمای کاملی از رنگ مو را در اختیار شما بگذارد، اگر سوالی دارید که به آن پاسخ داده نشده است حتما آن را در کامنت ها برای ما یادداشت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *