فواید آشنایی در دوران قبل از ازدواج چیست؟

آشنایی قبل از ازدواج

فهرست مطالب

در زمان های دور و گذشته ازدواج بین دختر و پسر به صورت سنتی برگزار می شد. اما امروزه ازدواج و مراسم قبل از ازدواج یعنی خواستگاری به گونه دیگری برگزار می شود و دستخوش تغییراتی در بین جوانان شده است. یکی از این تغییرات آشنایی در دوران قبل از ازدواج است. البته که این تغییر برای زوج های جوان فایده داشته است چرا که با شناخت کامل و با اطلاع از خانواده ها این روند را طی می کنند، تا اینکه به مرحله ازدواج برسند. در ادامه مجله عروسی سوریتو به فواید آشنایی در دوران قبل از ازدواج می پردازیم.

نظریه های متفاوت درباره آشنایی قبل از ازدواج

آشنایی و یا دوستی قبل از ازدواج مزایای زیادی را برای جوانان به همراه دارد. اما توجه داشته باشید این مزیت تنها زمانی کار ساز است که دو نفر از بلوغ فکری و عاطفی درستی برخوردار باشند و آشنایی را با بازی های کودکانه اشتباه نگیرند. روانشناسان بر این عقیده هستند که آشنایی بین دختر و پسر برای شناخت اولیه مفید است. اما در مقابل، بسیاری از افراد جامعه عقیده دارند دوستی و آشنایی قبل از ازدواج مانع رسیدن زوجین به یک ازدواج موفق می شود. زمانی که برای اولین بار یکدیگر را ملاقات می کنید در نگاه اول نیت عمل یا ذهنیت فرد مقابل را درک نمی کنید و تنها شخصیت ظاهری فرد مقابل را می بینید. بنابراین ممکن است در دیدار اول شیفته ظاهر و یا کلمات عاشقانه طرف مقابل شوید و نیز مشکل بزرگی است که در دیدار اول پیش می آید. در نتیجه باید آشنایی از روی منطق و دور از احساسات باشد.

آشنایی دوران قبل از ازدواج

فواید آشنایی قبل از ازدواج چیست؟

شاید به نظر برسد که آشنای قبل از ازدواج لازم و ضروری است، اما همیشه این آشنایی به ازدواج ختم نمی شود. این به اهداف طرفین بر می گردد. اینکه آیا هر دو قصد آشنایی برای ازدواج را دارند و یا اینکه تنها ایده و فکر شما است. توجه داشته باشید که اگر هر دو به نیت و قصد ازدواج وارد یک رابطه آشنایی شده اید، باز هم تضمینی وجود ندارد که این دوستی یا آشنایی به ازدواج ختم شود. توصیه ما این است که قبل از این حتما ازیک مشاوره ازدواج کمک بگیرید.

مشاهده تفاوت ها با یکدیگر

یکی از فواید آشنایی قبل از ازدواج این است که به دو نفر کمک می کند که به خوبی تفاوت های یکدیگر را بشناسند. همه افراد جامعه در واقع رفتارهای منحصر به فرد دارند و شاید علی رغم شباهت های زیادی که با هم داریم، تفاوت های خاص خودمان را نیز داریم. آشنایی با گستره ی افراد جامعه به ما کمک می کند این تفاوت ها را به خوبی از نزدیک ببینیم و احساس کنیم. توصیه ما این است که با در نظر گرفتن یک مشاوره ازدواج خوب، می تواند به شما در زمینه تفاوت ها  و رفع و بررسی آنها کمک کند.

آشنایی دوران قبل از ازدواج

شناخت بهتر از شخصیت خود

در دنیا همه مردم به شیوه های مختلف فکر می کنند و هر یک شخصیت و رفتار منحصر خود را دارند. هر چه گونه های مختلف رفتاری و تفاوت های افراد در جامعه را بشناسیم، در واقع شناخت بهتری به خود با دیگران داریم و در نهایت ما را در شناخت بهتر و آنچه که دوست داریم ، یاری می کند. می توان گفت که زمانی با فردی آشنا می شوید، از لحاظ پیشینه، خانواده و شخصیت با هم متفاوت هستید و آشنایی با طرف مقابل باعث می شود که خود را بیشتر از قبل بشناسید و محک بزنید. در واقع آشنایی بستری برای شناخت بهتر خود است.

شناخت نکات مورد علاقه  و مورد نفرت

از دیگر فواید آشنایی قبل از ازدواج این است که به ما کمک می کند به دنبال چه چیزی هستیم و فرد مقابل ما چه ویژگی ها و خصوصیت هایی باید داشته باشد و همچنین در دیدارهای قبل از ازدواج شناخت پیدا کنیم که چه ویژگی هایی باعث ناراحتی ما می شود. در نتیجه نکات مورد علاقه را بررسی کنیم و همچنین دلیل ناراحتی و نفرت ما از خصلت های بد را بررسی کنیم.

شناخت مهارت های ارتباطی

آشنایی با دیگر افراد به ما فرصت های زیادی برای تجربه کردن و ارتباط گرفتن می دهد. ما باید یاد بگیریم که در برابر دیگر افراد در جامعه چطور و چگونه ارتباط کلامی بگیریم. در نتیجه بهتر است به پیامدهای رفتاری خودمان توجه کنیم. همانطور که متوجه گفتار و رفتار فرد مقابل بر خود هستیم ما نیز باید متوجه پیامدهای رفتاری خودمان نیز باشیم.

سخن پایانی

مشاوره ازدواج به دختر و پسرها کمک می کند به خوبی و با شناخت درست و اصولی یکدیگر وارد زندگی مشترک شوند. مشاوره و شرکت در کلاس های آموزشی ازدواج می تواند زوجین را در برقراری یک روابط صحیح آشنایی قبل از ازدواج و همچنین روابط صحیح بعد از ازدواج هدایت کند. توصیه همیار عروس و داماد سوریتو این است که حتما جوانان در زمینه ازدواج و آموزش خانواده و همچنین آشنایی با دوران قبل از ازدواج با مشاوره  ازدواج و کارشناسان در این زمینه مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *