هاشور ابرو با تاتو ابرو چه تفاوتی دارد؟

فهرست مطالب

اگر شما هم از آن دسته خانم‌هایی هستید که مداد ابرو عضو جدانشدنی کیف لوازم آرایشتان است، حتما تا انتها این مقاله همراه ما باشید. بسیاری از خانم‌ها به دلیل ژنتیک یا هردلیل دیگری ممکن است دارای ابروهای کم پشت باشند. آن ها همواره به دنبال راهی برای رفع این مشکل هستند.  هاشور و تاتو ابرو به شما کمک می‌کند تا ابرو‌های شما قرینه و پرپشت به نظر برسد. احتمالا برایتان این سوال پیش آمده است که این روش ها چه تفاوتی با هم دارند و استفاده از کدام یک بهتر است؟ در ادامه با مجله عروسی سوریتو همراه باشید تا به بررسی آرایش ابرو بپردازیم و اینکه هرکدام از این روش ها چه تفاوتی با هم  دارند.

میکروبلیدینگ

تاتو ابرو چیست؟

یکی از بهترین روش های آرایش و زیبایی به صورت دائم، تاتو ابرو است. در این روش با کمک سوزن مخصوص این کار، رنگ را به لایه های میانی تزریق می کنند. این تکنیک جهت فرم دهی و پر کردن تمام قسمت ابروها به مدت طولانی مورد استفاده است. ابرو به روش تاتو شکل طبیعی خود را از دست می دهد. امروزه این روش زیاد در بین خانم ها مورد استقبال قرار نمی گیرد و جای خودش را به روش های نوین آرایش ابرو داده است. زیر مجموعه تاتو ابرو به روش جدید عبارتند از:

  • هاشور یا میکرو ابرو(میکروبلیدینگ)
  • شیدینگ ابرو
  • میکروپگمنتیشن

هاشور ابرو یا میکروبلیدینگ چیست؟

درمیکروبلیدینگ یا هاشور ابرو با استفاده از ابزار‌های دستی خط‌ هایی شبیه ابرو رسم می‌شود و جلوه بهتری نسبت به روش قدیمی تاتو به ابرو می‌دهد. رنگ دانه‌ها در این روش به لایه‌های میانی وارد می‌شود و ماندگاری کمتری نسبت به تاتو دارد. ماندگاری این روش بسته به شرایط بین یک و نیم تا دو سال می‌باشد. تکنیک‌های مورد استفاده میکروبلیدینگ به میکروپگمنتیشن شباهت زیادی با هم دارند. اما در روش دوم ابرو پرپشت‌تر و سایه دار نشان داده می‌شود. این روش به کمک بلید انجام می‌شود. این قلم فاقد موتور است به همین علت استفاده ار آن به صورت دستی است. بلید شامل سوزن‌هایی یک بار مصرف می‌باشد که به دو نوع اسلوپ و فلت تقسیم می‌شوند.

نکات کلی قبل و بعد از انجام دادن میکروبلیدینگ، شیدینگ و میکروپگمنتیشن

قبل از انجام این سه روش (میکروبلیدینگ، شیدینگ، میکروپگمنتیشن)  نباید فعالیت‌هایی مانند ورزش انجام شود. توجه داشته باشید خانم های که بوتاکس روی پیشانی دارند و تصمیم گرفتن یکی از این سه روش ابرو را انجام دهند، حتما باید در نظر داشته باشند که سه هفته از بوتاکس پیشونی گذشته باشد. همچنین دارو‌هایی مانند آسپرین، ایبوپروفن، نیاسین و ویتامین e نباید تا یک روز قبل از هاشور ابرو انجام شود.از خوردن هر گونه مشروبات الکلی یا کافئین و کشیدن سیگار قبل از انجام کار جددا خودداری کنید. همچنین بهتر است که میکروبلیدینگ یا هاشور ابرو و یا شیدینگ را بعد از دوران قاعدگی انجام دهید.

نکات مهم بعد از انجام دادن میکروبلیدینگ

  • در روزهای ابتدایی به این علت که رنگ ابرو در لایه‌های ابتدایی است رنگ آن تیره‌تر نشان داده می‌شود اما پس از چند روز کم رنگ‌تر خواهد شد.
  • تا دو سه روز به ابروها آب زده نشود و در طی این سه روز با استفاده از پماد استریل چشمی و با گوش پاک کن روی ابروها را کمی چرب کنید.
  • از آفتاب گرفتن به مدت دوهفته جدا خودداری کنید.
  • همچنین از رفتن به سونا بخار، یا خشک و جکوزی دوری کنید.
  • استفاده ازآب آلوده وهرگونه آرایش روی صورت به مدت یک هفته پرهیز کنید.
  • بعد از گذشت یک ماه ابرو نیاز به ترمیم دارد. البته این مدت زمان بستگی به نوع پوست شما می باشد. برای اینکه دوام بیشتری روی پوست ابرو شما داشته باشد ترمیم آن مهم است.

هاشور ابرو با تاتو چه تفاوتی دارند؟

تفاوت هاشور ابرو با تاتو از جمله مواردی است که بین خانم ها بسیار مطرح است. دانستن اطلاعات کامل و مهم در خصوص تفاوت بین هاشور ابرو و تاتو ابرو برای خانم هایی که به دنبال داشتن ابروهای زیبا و جذاب هستند، امری مهم می باشد. هاشور ابرو به شکل خطوط داخل قسمت های خالی ابرو را پر می کند و شبیه تار موهای ابرو است. هاشور ابرو نسبت به تاتو دوام بسیار کمی داردو برای افرادی مناسب است که بر اثر شکستگی در قسمت ابرو، جای خالی ایجاد شده است..

تاتو ابرو به طور کلی تمام قسمت های ابرو را به شکل یک دست پر می کند. همچنین نسبت به روش های دیگر تهاجمی تر است و ایجاد زخم در ابرو می کند. اما این روش نسبت به دیگر روش ها ماندگاری بالایی دارد. به طوری که می توان گفت که تاتو ابرو بصورت دائمی روی پوست ابرو قرار می گیرد و توجه داشته باشید در این روش فرم ابروها حالت طبیعی خود را از دست می دهند. با دانستن تفاوت بین هاشور و تاتو ابرو حالا می توانید برای چهره و فرم صورت خود انتخاب بهتری داشته باشید.

 

کیفیت ظاهری هاشور ابرو و تاتو

همان گونه که می دانید هاشور ابرو و تاتو هر دو جزو آرایش ابرو و ترمیم نیمه دائمی و دائمی می باشد. امروزه خانم های بسیاری هستند که دیگر به سراغ تاتو ابرو نمی روند زیرا تاتو ابرو روش بسیار قدیمی و تهاجمی می باشد. به دلیل اینکه رنگ با ابزار مخصوص سرسوزن دار به عمق پوست نفوذ کرده و آسیب بیشتری به پوست می رساند. اما لازم است بدانید که ماندگاری در روش تاتو بسیار بالاتر از هاشور می باشد. کیفیت ظاهری ابرو به روش تاتو غیرطبیعی است اما کیفیت ظاهری با روش هاشور بهتر است و جلوی طبیعی تری به چهره و فرم صورت می دهد.

بهترین آرایشگاه اطراف من

سخن پایانی

همانطور که می دانید ابروها در زیبایی صورت و چهره نقش بسزایی دارد. در نتیجه هر خانمی به دنبال راهکاری برای زیباتر جلوه کردن ابروهای خود می باشد. اما توجه داشته باشید درست است که انتخاب مدل ابرو به روش های جدید و ترمیم آن ها تاثیر بسزایی در زیبایی هر فرد دارد. اما این کار اگر به صورت غیر اصولی، غیر بهداشتی، مداوم و زیاد انجام شود، عوارض جبران ناپذیری دارد. پس حتما قبل از انجام این کار تحقیقات لازم را در زمینه سالن زیبایی معتبر و مشاوره با فرد متخصص در زمینه را فراموش نکنید. شما می توانید با مراجعه به مجلات آنلاین عروسی و بانک های اطلاعاتی مانند سوریتو که همواره سعی دارند تصمیم گیری را برای شما راحت تر کنند، انتخاب درستی برای آرایش ابرو به روش نیمه دائمی و دائمی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *