مدل های مختلف آرایش چشم و تاثیر آن بر زیبایی

آرایش چشم

فهرست مطالب

وقتی صحبت از میکاپ می شود، موارد کمی وجود دارد که ضروری هستند. یکی از بزرگترین آنها آرایش چشم است. چشم ها در مورد شما چیزهای زیادی می گویند و همچنین ابرو ها و مژه ها، چشم های شما را قاب می کنند، پس در میکاپ چشم از آرایش ابرو و کاشت مژه غافل نشوید، اینجاست که جذابیت پر زرق و برق شما به وجود می آید. از این رو، شما باید برای انجام آرایش، میکاپ آرتیست ها و سالن های زیبایی بی نظیر و خلاق را انتخاب کنید تا زیباترین و جذاب ترین عروسی باشید که هر کسی تا به حال دیده است.  این مقاله از مجله عروسی سوریتو قصد دارد راهنمای کاملی از آرایش چشم را در اختیار شما قرار دهد تا با انتخاب درست و آگاهانه، به زیبایی بدرخشید.

بهترین آرایشگاه اطراف من

آرایش متناسب با فرم چشم 

همه منحصر به فرد و متفاوت هستند. تنوع مختلفی از اشکال چشم وجود دارد، که می تواند شامل پلک های افتاده، چشم های بیرون زده، چشم های فرو رفته (گود)، چشمان بسته و چشمان درشت است. پس از تعیین شکل چشم، می توانید تشخیص دهید که کدام آرایش برای شما مناسب است. به عنوان مثال، با چشمان نزدیک می توانید رنگ های مات، کم رنگ یا سرد را امتحان کنید. برای چشم های بیرون زده، رنگ دودی به بهترین وجه کار می کند و اگر پلک های افتاده دارید، باید سایه های تیره تری را انتخاب کنید و به سمت بالا بکشید.

آرایش چشم

تفاوت سایه چشم ها چیست ؟

سایه چشم یک لوازم آرایشی است که روی پلک ها و زیر چشم ها اعمال می شود، و همچنین  می تواند عمق و بعد را به چشم شما بیفزاید، رنگ چشمتان را تکمیل کند، باعث بزرگتر دیده شدن چشم یا به سادگی جلب توجه به چشم هایتان شود. سایه ها برای میکاپ چشم به شش نوع اصلی از بافت سایه چشم وجود دارد. سه مورد از معروف ترین ها مات، براق و متالیک هستند.

سایه چشم مات

سایه ها با بافت مات برای دستیابی به ظاهری ساده و طبیعی برای آرایش چشم بهتر عمل می کنند، که یک رنگ صاف و بدون درخشش هستند. در هر محدوده سنی که هستید، سایه های مات به خوبی قابل استفاده برای چهره شما هستند، زیرا خطوط ریز و یا یک بافت کرپ مانند را روی پلک ها ایجاد نمی کنند. هرچند باید مراقب باشید، زیرا سایه های مات گاهی اوقات می توانند پلکتان را پوسته پوسته یا لکه دار کنند اما می توانید از پایه سایه چشم مانند پرایمر یا کانسیلر استفاده کنید تا این اثر را رفع کنید.

سایه چشم متالیک

به سایه هایی که رنگ نزدیک به فلز دارند و دارای رنگ نقره ای، طلایی، مسی و … هستند سایه متالیک می گویند و بیشتر برای داشتن چهره طبیعی و آرایش چشم جذاب مورد استفاده قرار می گیرد. اگر تناژ پوستی گرمو تیره دارید این سایه ها گزینه مناسبی هستند. اگر دارای چین و چروک هستید از میکاپ با این سایه ها خودداری کنید، زیرا رد سایه در چروک پلک مشخص می شود و ظاهر بدی به چهره شما می دهد.

سایه چشم اکلیلی و براق

سایه چشم اکلیلی و براق حاوی ذرات کوچک است که نور را منعکس می کند. تقریباً در هر تناژ رنگی، با رنگهای گرم و رنگهای سرد عرضه می شود. این سایه ها را می توان با انواع دیگر سایه ترکیب کنید و ظاهری خیره کننده به وجود بیاورید. همچنین در شب یا در سالن های مراسمی که نور کمی وجود دارد می توانید از این سایه ها استفاده کنید. توصیه می کنیم روی پلک و زیر چشم را  سایه‌هایی به رنگ تیره و خنثی بکشید؛ سپس قسمت میانی پلک را با یک سایه اکلیلی و براق مانند طلایی برجسته کنید. معمولا این مدل برای افرادی که چشم‌های گرد و درشتی دارند مناسب است. لازم است بدانید که ترکیب سایه های اکلیلی با خط چشم هم ترکیب جذابی می شود اگر که به درستی انجام شود. اگر ابتدا سایه را بکشید و بعد خط چشم را به صورت نازک کشیده و امتداد آن را از گوشه بیرونی چشم ادامه دهید و فرم مورد نظر خود را به آن بدهید، جذابیت چشم های خود را دو چندان کرده اید.

سایه چشم اکلیلی و براق

 

آرایش چشم متناسب با رنگ چشم 

هنگام انتخاب رنگ میکاپ چشم مناسب برای خود، چندین عامل تعیین کننده وجود دارد. مورد اول رنگ چشم شماست. همچنین می توانید این رنگ را با توجه به رنگ مو تعیین کنید. در نهایت، کاملا بر عهده خود شما است که چه رنگی را انتخاب می کنید. برخی تصور می کنند انتخاب رنگ سایه هیچ ارتباطی با رنگ چشم ندارد. در حالیکه اینگونه نیست و اگر رنگ سایه چشم متناسب با رنگ چشم فرد انتخاب شود، تاثیر آن بر زیبایی فرد بی نهایت زیاد می شود.

میکاپ چشم قهوه ای

اگر چشم قهوه ای دارید، سعی کنید از رنگ هایی مانند کهربایی، برنز، سبز و فیروزه ای استفاده کنید. به طور کلی، در آرایش چشم قهوه ای بهتر است رنگ های تیره و روشن را با یکدیگر ترکیب کنید. لازم است بدانید که آرایش اسموکی اگر به درستی انجام شود، جذابیت چشم های شما را دو چندان می کند. برای کشیدن خط چشم و ریمل بهتر است از رنگ های مشکی استفاده نکنید و از رنگ های تیره مانند قهوه ای تیره، زغالی و بنفش استفاده کنید.

میکاپ چشم آبی

جالب است بدانید که آرایش چشم های آبی وسبز دشوارتر از چشم های قهوه ای و تیره است. اما درنظر داشته باشید که چشم های آبی اگر اصولی آرایش شوند زیبایی صورت را دو چندان می کنند. اگر رنگ چشم شما آبی است، هنگام انتخاب سایه چشم دقت زیادی به خرج دهید. بهترین رنگ های سایه چشم برای چشم های آبی سایه چشم های قهوه ای، مسی، برنز، مرجانی، هلویی، صورتی و نارنجی هستند. برای زیبایی بیشتر توصیه می کنیم حتما از خط چشم استفاده کنید و اگر مژه های کم پشتی دارید، از مژه مصنوعی استفاده کنید تا تاثیر بی نظیر آن را بر روی صورت خود مشاهده کنید.

میکاپ چشم سبز

پرطرفدارترین رنگ سایه چشم برای افرادی که چشمانی به رنگ سبز دارند، بنفش می باشد. علاوه بر بنفش، سایه یاسی، دودی و صورتی نیز از جذاب ترین رنگ های برای سایه چشم هستند. اگر رنگ چشمان شما ترکیبی از سبز و عسلی می باشد، بهتر است از سایه هایی با تناژ رنگی روشن و پاستیلی استفاده کنید تا جذابیت چهره شما بیشتر شود.

انواع آرایش چشم

آرایش و زیبایی یکی از مهم ترین  بخش های زندگی یک زن است، به همین دلیل آرایش چشم مهمترین روح میکاپ است و باید به درستی انجام شود. بنابراین اگر می خواهید خیره کننده به نظر برسید، انواع مختلف را بررسی کنید و بهترین آنها را انتخاب کنید.

آرایش چشم ساده و طبیعی

ساده ترین و سریع ترین حالت، آرایش چشم ساده و طبیعی است که معمولا طرفداران زیادی میان خانم های دارد. چرا که اغلب خانم ها شاغل هستند و به دنبال آرایشی هستند که ساده باشد و در عین حال مناسب محل کار باشد. برخی از افراد تصو می کنند منظور از آرایش ساده و طبیعی این است که به یک ریمل و رژ لب اکتفا کنید. در حالیکه برای این نوع آرایش نیز باید زیرسازی پوست به طور کامل انجام شود. تنها تفاوت این نوع آرایش با انواع دیگر آرایش این است که در این نوع از رنگ های لایت استفاده می شود که با رنگ پوست همخوانی دارند. به طور مثال، سایه هلویی رنگ گزینه مناسبی برای این نوع آرایش چشم می باشد.

آرایش چشم طبیعی

آرایش چشم اکلیلی و براق

این سبک شامل استفاده از سایه چشم براق و اکلیلی بر روی پلک می شود، می توانید از این آرایش برای مهمانی ها، عروسی ها و مراسم های خاص استفاده کنید. اگر دوست دارید که آرایش چشم اکلیلی و در عین حال ساده داشته باشید، توصیه می کنیم فقط برای آرایش گوشه داخلی چشم های خود از سایه های اکلیلی استفاده کنید. به طور مثال آرایش چشم دودی خاکستری با ترکیب خط چشم نقره ای اکلیلی به صورت نازک گزینه بسیار جذابی است. برای مراسم های عروسی، سایه اکلیلی طلایی اگر به درستی استفاده شود، زیبایی چشم های شما را دوچندان می کند.

آرایش چشم اکلیلی

آرایش چشم گربه ای

آرایش چشم گربه ای، ظاهری شیک به شما می بخشد. این نوع آرایش جزو آن دسته از آرایش هاست که هیچگاه از مد نمی افتد و همواره طرفداران خاص خودش را دارد. در این نوع آرایش چشم بیش از هر چیزی باید به فرم چشم ها توجه کرد چرا که آرایش چشم گربه ای برای چشم های درشت و ریز کاملا متفاوت است. شما باید خط چشم را روی لبه های چشم بمالید و آن را به گوشه بیرونی چشم خود بکشید. کشیدن خط چشم گربه ای برای افرادی با چشم های گرد و درست به این صورت است که باید ابتدا قسمت انتهایی چشم تان بکشید و بعد تا اواسط چشم تان، آن را ادامه دهید و لازم نیست بخش ابتدایی چشم تان را خط چشم بکشید. توجه کنید که برای آرایش چشم گربه ای در سب و برای مراسم های خاص دست شما برای خط چشم کشیدن باز است و می توانید از خط چشم گربه ای ضخیم و پهن و دنباله دار و سایه چشم تیره و روشن استفاده کنید. البته همچنان توصیه می کنیم قبل از انجام چنین آرایشی با تکنیک های آن آشنا شوید و یا از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

آرایش چشم گربه ای

آرایش چشم کات کریس

آرایش چشم کات کریس مناسب هر نوع مدل چشم است، چه چشمان گرد داشته باشید و چه کشیده. این میکاپ چشمان شما را درشت می کند و جلوه ای فوق العاده به سایه شما می دهد. با استفاده از یک خط، مرز پلک جدا می شود و آن ناحیه با استفاده از سایه بولد می شود. این نوع آرایش درواقع یک تکنیک سایه زدن است که امروزه طرفداران زیادی میان جوانان پیدا کرده است. آرایش چشم کات کریس درواقع به سه قسمت روی پلک، ناحیه خط پلک و پوست بالای خط پلک تقسیم می شود و به جای اینکه سایه پوست بالای خط پلک و پایین آن در خط پلک با هم تلقی پیدا کنند، یک فاصله بین این دو قرار می‌گیرد.

آرایش چشم کات کریس

آرایش چشم اسموکی

لازم است بدانید که اگر قصد انجام این میکاپ زیبا را دارید، باید بقیه آرایش صورت خود را تا جایی که ممکن است حداقل انجام دهید. در این سبک شما باید سایه چشم تیره تر مانند سیاه، قهوه ای یا خاکستری را روی چشم خود بمالید و آن را به درستی مخلوط کنید. به همین دلیل است که توصیه می کنیم آرایش سایر قسمت ها تا حد امکان لایت باشد. این نوع آرایش چشم بیشتر برای مراسم ها کاربرد دارد. در این سبک از آرایش از پرایمر سایه چشم، حداقل 2 سایه چشم، خط چشم و ریمل استفاده می‌شود. آرایش چشم اسموکی نیز مانند سایر انواع آرایش به فرم چشم ها و رنگ آنها بستگی دارد و برای هر یک از آنها متفاوت انجام می شود. بنابراین پیش از هرچیزی بهتر است بدانید که برای فرم چشم های شما کدام مدل آرایش اسموکی با کدام رنگ ها مناسب است.

بیشتر بخوانید: متداول ترین روش های کاشت مژه

آرایش چشم اسموکی

همانطور که گفتیم، آرایش چشم از مهم ترین قسمت های آرایش صورت است و بدون آن آرایش شما کامل نمی شود. اما از آنجایی که به  فرم  و رنگ چشم هر فرد بستگی دارد، باید در انتخاب سبک مورد نظر خود دقت کافی به خرج دهید. چرا که تنها در این صورت است می توانید زیبایی صورت خود را دو چندان کنید و در مراسم های خود بدرخشید.

 سوریتو در این مقاله سعی کرده است راهنمای کاملی از آرایش چشم را در اختیار شما بگذارد، اگر سوالی دارید که به آن پاسخ داده نشده است حتما آن را در کامنت ها برای ما یادداشت کنیدو یا اگر در منزل و یا در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها، آرایش چشم انجام داده اید، تجربه خود را با ما و نو عروسان تیم سوریتو به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *