متداول ترین روش های کاشت مژه

روش های کاشت مژه در آرایشگاه ها

فهرست مطالب

یکی از بهترین روش های آرایش و زیبایی برای افرادی که به دنبال افزایش زیبایی چهره خود هستند، آرایش چشم و زیباتر کردن چشم ها است. برای افزایش جذابیت چشم ها و پرپشت کردن مژه ها و داشتن چشم های درشت و جذاب ،کاشت مژه یک روش عالی است. برخلاف ریمل ها که بعضی از آنهل مژه ها را به هم می چسبانند، در کاشت و اکشتنشن، مژه ها همیشه حتی در اثر اشک ریختن نیز کاملا مجعد، خوش فرم و جدا خواهند بود. همچنین تمیز کردن آنها آسان تر خواهد بود. زیرا در صورت پاک کردن آرایش ، بندهایی از ریمل سیاه وجود نخواهد داشت. با توجه به مدل های متنوع و تکنیک های مختلف کاشت مژه، انتخاب بهترین و مناسب ترین آنها می تواند مشکل باشد. پس تیم سوریتو در این مقاله قصد دارد با ارایه دادن اطلاعات کاملی از کاشت مژه و انواع آن به عروس خانم ها و افرادی که می خواهند در مراسم های خود بدرخشند، کمک کند تا بهترین ها را انتخاب کنند.

بهترین آرایشگاه اطراف من

انواع روش کاشت مژه چیست ؟

کاشت مژه والیوم

در این روش کاشت مژه که به کاشت سه بعدی(3D) تا پنج بعدی(5D) نیز شناخته می شود تارهای مژه ابریشمی و بسیار منعطف بر روی مژه های شخص نصب می شود. که در کاشت سه بعدی(3D) سه تار مژه اکستنشن و در کاشت پنج بعدی(5D) پنج تار مژه روی بن مژه قرار می گیرد. این نوع کاشت تراکم بیشتری نسبت به کلاسیک دارد و برای عکاسی و فیلم برداری جلوه بی نظیری به چشم می دهد و برای انواع و اقسام میکاپ ها مناسب است. کاشت مژه سه بعدی(3D) به دلیل سبکی برای استفاده روزمره و طبیعی بودن و جلوه بینظری که به چشم می دهد طرفداران زیادی دارد.

کاشت مژه کلاسیک

امروزه یکی از روش های پر طرفدار کاشت مژه که زیبایی چشم شما را دوچندان می کند، روش کلاسیک است. در این روش، مژه در یک خط مستقیم روی بن مژه و هر تار مژه شخص، یک تار اکستنشن قرار می گیرد و حجم مژه ها با توجه به حجم مژه شخص تعیین می شود. به عبارت دیگر از هر بن مژه فقط یک تار مژه اکستنشن بیرون زده، کاملا یک دست، منظم و یک اندازه است. این روش طبیعی ترین روش کاشت است. اگر خواهان چشمان زیبا و در عین حال طبیعی هستید این روش را به مژه کار یا میکاپ آرتیست خود پیشنهاد دهید.

 

کاشت مژه کلاسیک

کاشت مژه مگا والیوم

این نوع کاشت برای افرادی که به مژه های پرپشت و با تراکم بالا علاقه مند هستند، بسیار مناسب است. در این روش تعداد بیشتری از تار مژه معمولا بین 7تا 12 تار روی مژه طبیعی شخص اضافه میگردد و ظاهری خیره کننده ایجاد می کند. هزینه کاشت مژه مگا والیوم از دیگر انواع کاشت بیشتر است. چرا که از تعداد تارهای بیشتری روی مژه استفاده می شود.

آیا کاشت و اکستنشن مژه باعث آسیب می شود ؟

همانطور که می دانید، مژه ها علاوه بر زیبایی که به چشمان ما می بخشند، به حفظ سلامت آنها نیز کمک می کنند. لازم است بدانید که سلامت مژه ها بسیار مهم و حائز اهمیت است. به همین دلیل است که اکثر خانم ها در خرید ریمل و یا انتخاب یک سالن زیبایی مجهز و معتبر دقت بسیار زیادی به خرج می دهند. چرا که می دانند اگر از ریمل غیراورجینال و کیفیت پایین استفاده کنند و یا کاشت مژه خود را به دست افراد بی تجربه بسپارند، بدون شک به چشمان خود آسیب می رسانند. در برخی موارد مشاهده شده است که بعد از کاشت مژه تا مدت ها مژه های طبیعی فرد ریخته و فرم طبیعی خودش ا از دست داده است. در ادامه شما را با مواردی که هنگام کاشت مژه باید به آنها دقت کنید، آشنا خواهیم کرد:

مهارت مژه کار یا میکاپ آرتیست

چشم ها عضو مهم و حساسی در چهره هستند که برای جلوگیری از هر گونه آسیب به آنها حتما باید تخصص و تجربه کاری سالن زیبایی، میکاپ آرتیست و یا مژه کاری که انتخاب می شود در نظرگرفته شود. همانطور که گفتیم کاشت مژه شاید راحت به نظر برسد اما کار بسیار حساس و پیچیده است و باید حتما توسط افراد آموزش دیده و حرفه ای انجام شود. سوریتو به شما توصیه می کند قبل از هر چیز دررابطه با سالن های زیبایی مناطق مختلف تحقیق کنید و از کیفیت چسب و موادی که برای اکستنشن مژه استفاده می کنند، مطلع شوید. در این صورت مطمئن باشید که به نتیجه دلخواه خود می رسید و زیبایی چهره خود را دو چندان می کنید.

بیشتر بخوانید: مدل های مختلف آرایش چشم و تاثیر آن بر زیبایی

چسب مژه

چسب مژه یکی از مواردی است که می تواند به چشم آسیب بسیار زیادی وارد کند. چسبی که برای چسباندن مژه انتخاب می شود، اگر فاقد فرمالدئید باشد هیچ آسیبی به چشم وارد نمی کند و می توان با خیال راحت فقط به فکر زیبایی مژه ها و جلوه چشم ها بود. همانطور که می دانید امروزه از چسب های مختلفی از برند های متفاوت و با ترکیبات گوناگونی در سالن های زیبایی استفاده می شود. بنابراین توصیه می کنیم حتما آگاهی خود را نسبت به انواع چسب ها و عوارض آنها بالا ببرید.

ریموو یا کندن مژه

کندن مژه ها از روی پلک چشم کاملا اصولی و با ریموور(مواد مخصوصی که برای این کار استفاده می شود) باید انجام گیرد. گاهی اوقات مشاهده می شود که برخی از خانم ها خودشان به صورت دستی مژه های ماشته شده را بعد از مدتی شروع به کندن با دست می کنند. این کار بسیار غلط است چرا که با اینکار به احتمال زیاد به مژه طبیعی خود آسیب وارد می کنید. بهتر است این کار را نیز به افراد متخصص در این زمینه بسپارید تا با وسایل مخصوصی که دارند، اینکار را به خوبی انجام دهند.

جنس مژه

هرچه جنس مژه طبیعی تر باشد و کمتر از الیاف مصنوعی در آن استفاده شده باشد از آسیب و حساسیت چشم جلوگیری می کند. جنس مژه رابطه مستقیمی با ایجاد حساسیت در چشم دارد. حتما از مژ] کار و یا سالنی که به آن مراجعه می کنید دررابطه با جنس مژه و چسب استفاده شده بپرسید. چرا که ممکن است به آن موارد حساسیت داشته باشید. گاهی اوقات کار به جایی می رسد که چشم افراد عفونت می کند

انواع مژه مصنوعی چیست ؟

همانطور که د راین مقاله از مجله عروسی سوریتو گفتیم مژه های مصنوعی انواع متنوع و گوناگونی دارند و هر یک از آنها برای یکسری از افراد مناسب است. شما باید در انتخاب مژه مورد نظرتان فرم صورت و فرم چشم های خود را حتما درنظر بگیرید. چرا که درنهایت بر چهره شما بسیار تاثیرگذار است.

مژه مصنوعی یک دست (پیوسته)

در این شکل از مژه های مصنوعی همه ی تارهای مژه روی نوار بسیار ظریفی قرار گرفته است، که در انواع و اقسام گونان (مژه کلاسیک، مژه گوشه دار، مژه سه بعدی، مژه پنج بعدی، مژه گربه ای و …) مطابق هر سلیقه و مناسب با هر میکاپ چشمی (میکاپ چشم لایت، میکاپ چشم اسموکی، میکاپ چشم خلیجی) وجود دارد.این نوع از مژه های مصنوعی برای افرادی مناسب است که تمایل دارند برای مدت محدودی از مژه مصنوعی استفاده کنند. همچنین برای عروس خانم ها توصیه می شود.

مژه مصنوعی تار تار

در این شکل از مژه مصنوعی تار های مژه به شکل مجزا قرار گرفته اند که میکاپ آرتیست با مهارت و تخصص به بهترین شکل آنها را بر روی پلک چشم می چسباند.این نوع از مژه ها دوام بیشتری نسبت به نوع یک دست بر روی چشم دارند. برای اشخاصی مناسب است که می خواهند چشم ها و مژه هایشان برای مدت طولانی تری زیبا باشد.

اگر قبلا  کاشت مژه انجام داده اید، تجربه خود را با ما و نوعروسان سوریتو به اشتراک بگذارید.تیم سوریتو در این مقاله سعی کرده است راهنمای کاملی از کاشت مژه را در اختیار شما بگذارد، اگر سوالی دارید که به آن پاسخ داده نشده است حتما آن را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *