بهترین راه برای کنترل استرس در شب خواستگاری چیست؟

کاهش استرس در شب خواستگاری

فهرست مطالب

بیشتر افراد در جلسه خواستگاری دچار استرس می شوند و بعد از جلسه با حسرت از حرف هایی که می خواستند و نتوانستند بزنند یاد می کنند. با رعایت برخی نکات ساده و عملی می توان به جای مراسم خواستگاری دلهره آور، یک مراسم خاطره انگیز را رقم زد. از چند روز قبل از مراسم خواستگاری همه چیز را بررسی کنید. وقت شناسی را خیلی جدی بگیرید، چرا که در اولین برخورد برای خانواده دختر بسیار مهم است که خواستگار به موقع در مراسم حاضر شود و علاوه بر آن، حضور به موقع بخش قابل توجهی از استرسهای شما را کاهش می دهد.

بررسی کنید چه چیزهایی برای مراسم نیاز است تا با آماده کردن آن ها خیالتان راحت تر باشد. تا جایی که ممکن است از هر دو طرف بخواهید تا افراد کمتری در اولین جلسه خواستگاری حضور داشته باشند چراکه این موضوع استرس شب خواستگاری را کاهش می دهد و موجب آرامش در فرآیند خواستگاری می شود.. پیشنهاد می شود شروع گفت و گو درباره مسائل محاوره ای از جمله وضعیت آب و هوا، ترافیک مسیر باشد. یا از قبل به موضوعاتی که خارج از بحث خواستگاری است را فکر کنید تا در دیدار و گفت گوها بتوانید صحبت های دیگر را بازگو کنید. در ادامه از مجله عروسی سوریتو شما را با نکات مهم کنترل استرس در شب خواستگاری آشنا کنیم.

استرس شب خواستگاری

کاهش کنترل استرس در شب خواستگاری

اولین و از همه مهم‌ ترین اصول کاهش استرس در شب خواستگاری، آشنایی در دوران قبل از خواستگاری است. بهتر است که قبل از شروع هر خواستگاری دو طرف کمی با هم آشنا بشوند چرا که انتخاب دختر و پسر بدون آشنایی قبلی ممکن است انتخاب صحیحی  برای همسر آینده نباشد و فرد در انتخاب همسر اشتباه کند و بعد از جلسهٔ خواستگاری، یا خود و خانواده‌اش یا دختر و خانواده اش نظر منفی داشته باشند و پاسخ منفی بدهند، در نتیجه یک خواستگاری غیرموفق را هر دو طرف تجربه می کنند.

علاوه بر اینکه ممکن است از خواستگاری‌های ناموفق دچار ضربه روحی شوید، همیشه این خاطره تلخ به همراه شما خواهد بود و خود همین موضوع باعث می شود استرس را در خواستگاری‌های بعدی هم ادامه داشته باشد. تناسب سنی، خانواده، تحصیلات و اعتقادات مشترک در کنار تفاهم اولیه قبل از شناخت کامل و حتی مقداری تناسب ظاهری، از اصولی است که باید در انتخاب همسر آینده بدان توجه داشت. در این صورت دلیلی برای استرس و اضطراب وجود ندارد. پس بهتر از قبل از رفتن به خواستگاری ، به مواردی همچون آشنانی در دوران قبل از ازدواج و خواستگاری توجه کنید.

بیشتر بخوانید: فواید آشنایی در دوران قبل از ازدواج چیست؟

هماهنگی قبل از خواستگاری

از چند روز قبل از مراسم خواستگاری همه‌چیز را بررسی کنید، حتی مسیر رفتن به منزل دختری که انتخاب کرده‌اید هم اهمیت دارد. چرا که به موقع و سر وقت حضور داشتن شما در خواستگاری نشانه وقت شناسی شما است و این موضوع ممکن است  از نظر خانواده دختر با اهمیت باشد در نتیجه وقت شناسی را جدی بگیرید. بهتراست برنامه ریزی درستی برای زمان رفتن به خواستگاری داشته باشید. آشنایی با حساسیت‌های خانواده دختر به کاهش اضطراب شما کمک بسیاری می‌کند. این حساسیت‌ها را می‌توانید پیش از رفتن به خواستگاری بدون هیچ تعارفی از دختر موردنظرتان بپرسید و او هم باید این واقعیت را درک کند که دادن این اطلاعات نه تنها بد نیست، بلکه به شناخت شما از خانواده وی کمک می‌کند.  بنابراین بهترین گزینه آشنایی شما قبل از مراسم خواستگاری است.

مدیریت استرس در شب خواستگاری

همواره یاد خدا در هر شرایطی باعث آرامش انسان می شود. بنابراین توکل به خدا و یادآوری این نکته که هر چه خداوند مقدر کرده است و همان خواهد شد بسیار حائز اهمیت است و هرگز از دعا و یاد خدا قافل نشوید. آرامش درونی یکی از موثرترین روش ها برای کاهش و مدیریت استرس است. برروی تنفس و آرامش بدن خود تمرکز کنید به طور مثال حمام آب گرم، یوگا، ورزش صبحگاهی در روز خواستگاری می تواند کمک کند که به خوبی آن روز را مدیریت کنید و لحظه های قشنگی را از روز خواستگاری خود به یادگار بگذارید.

استرس در شب خواستگاری

سخن پایانی

در انتهای این مقاله توصیه می کنیم تاجایی که ممکن است، سعی کنید به صورت خود انگیخته ( خود جوش، خود آگاهی) در جلسه خواستگاری حاضر شوید. همچنین خیال بافی زیاد خارج از ذهن، گفت و گوهای ذهنی قبل از خواستگاری باعث افزایش استرس و نگرانی شما می شود. بنابراین بهتر است که فقط سرفصل صحبت ها را به صورت کلی در ذهن خود نگه دارید. در نهایت باید گفت که خواستگاری یک فرصت و انتخاب است نه تهدید، نه معامله، پس سعی کنید از این دیدار و جلسه لذت ببرید و تمرکزتان را از نتیجه و پایان خواستگاری به روند خواستگاری معطوف کنید. در نظر داشته باشید شما می توانید در وب سایت سوریتو با دیگر مقالات ما در زمینه مشاوره ازدواج، باید و نباید های قبل از ازدواج و دیگر موارد مهم زندگی مشترک آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *