زیبایی و آراستگی دست‌ها و ناخن ها برای خیلی از خانم‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. از آنجایی که ناخن‌ها روی ظاهر دست‌ها نقش فراوانی دارند،‌ همین امر سبب می‌شود قبل از هر چیزی به فکر طراحی و زیبایی ناخن‌ باشیم. در ادامه باید گفت که این مطلب را به کسانی که علاقه بسیاری به اصطلاحات ناخن دارند اختصاص دادیم و این بار به سراغ ایربراش ناخن می رویم. در ابتدا لغت ایربراش را تعریف می کنیم، ایربراش نوعی وسیله نقاشی است که امکان پاشیدن رنگ را به صورت دلخواه ایجاد میکند و این وسیله باعث این می شود که بتوان سایه روشن های ظریف و دقیق را بر روی ناخن ایجاد کرد. مجله عروسی سوریتو سعی دارد تا به معرفی دستگاه ایربراش ناخن که یکی از ابزارهای طراحی روی ناخن است و همچنین اطلاعاتی درباره انواع مدل های طراحی با دستگاه ایربراش و موارد کاربرد آن‌ها بپردازد .

دستگاه ایربراش ناخن چیست؟

این دستگاه از مهم ترین ابزارهای طراحی و کار روی ناخن است. دستگاه ایربراش ناخن دارای یک کمپرسور کوچک باد هست که هوا را با رنگ مخصوص خود مخلوط می‌کند و آن را به صورت پودر اسپری می‌کند. همچنین روی دستگاه دکمه‌هایی تعبیه شده است که با آنها می‌توان مقدار قدرت دستگاه برای کمپرسور هوا و میزان شعاع خروج رنگ را تنظیم نمود. هر چه فشار هوا بیشتر باشد، قطره ها کوچکتر می شوند و هر چه فشار هوا کمتر باشد، قطرات بزرگتری روی ناخن‌ها ایجاد می شوند.

قطرات کوچکتر سطح خشک تر ایجاد می کنند و قطرات بزرگتر باعث ایجاد یک سطح مرطوب می شوند. هرچه قلم دستگاه ایربراش را از سطح ناخن دورتر نگه دارید، پوشش سبک‌تر و کم‌تری خواهید داشت و هر چه قلم ایربراش را به سطح ناخن نزدیکتر کنید، پوشش بیشتری خواهید داشت.

دستگاه ایربراش ناخن،‌ یکی از جدیدترین ابزارها و وسایل طراحی و زیبایی ناخن‌ است. این دستگاه خلاقیت هنری روی ناخن‌ها را افزایش می‌دهد و روشی مناسب برای اضافه کردن طرح های خاص به خدمات ناخن است. دستگاه ایربراش ناخن برای افرادی که از مهارت بالایی در زمینه طراحی ناخن برخوردار نیستند، بسیار مناسب است زیرا طراحی و کار با دستگاه ایربراش ناخن، سریع و آسان هست.

انواع مدل طراحی ناخن با دستگاه ایربراش

دستگاه ایربراش ناخن بهترین وسیله برای ‌طراحی مدل آمبره و بیبی بومر ناخن‌هاست. آمبره که به رنگ سایه روشن گفته می‌شود و با طیف رنگ‌های مختلفی انجام می‌شود. درادامه با مدل بیبی بومر و شابلون که یکی از انواع مدل طراحی ناخون با دستگاه ایربراش است، می پردازیم.

بیشتر بخوانید:انواع مانیکور و مراحل مختلف آن

طرح ناخون بیبی بومر

بیبی بومر یک نوع طراحی ناخن است که در ترکیب رنگی آن از حدود دو سوم رنگ صورتی یا هلویی و یک سوم رنگ سفید در قسمت لبه ناخن استفاده می‌شود که به صورت سایه روشن روی سطح ناخن نمایان است. در برخی از مدل ها بعد از اسپری رنگ با دستگاه ایربراش،‌ از نگین‌ها و استیکر‌های تزئینی روی ناخن استفاده می‌شود. طرح بیبی بومر با دستگاه ایربراش چون از رنگ‌های خنثی و نود به عنوان مثال رنگ کرم و هلویی روی ناخن استفاده می‌شود بسیار طبیعی، شیک و همه پسند است. از این لحاظ اکثر نوعروسان از این طرح برای مراسم عروسی، عقد یا نامزدی خود استفاده می‌کنند.

طراحی ناخن بیبی بومر

طرح ناخن با شابلون

یکی دیگر از مدل‌های طراحی ناخن با دستگاه ایربراش، استفاده از شابلون‌هاست. شابلون‌های ناخن انواع و طرح‌های متفاوتی دارند. بیشتر ورقه‌های نازک پلاستیکی چسب‌دار هستند که بعد از این که رنگ پایه به ناخن زده شد، روی ناخن قرار داده می‌شوند و بعد از کار با دستگاه ایربراش یا تنها استفاده کردن از لاک ساده، از روی ناخن برداشته می‌شوند و روی ناخن طرح‌هایی را به جای می‌گذارند. مدل کهکشانی از معروف ترین مدلهای طرح ناخن با شابلون است. این مدل‌ها برای مراسم نامزدی و یا عروسی شاید مرسوم نباشند اما مدل‌هایی هستند که در بین سایر مدل‌های طراحی ناخن با دستگاه ایربراش بسیار پرطرفدار و خاص هستند.

آمبره

سومین مدل طراحی ناخن که با دستگاه ایربراش انجام می‌شود، مدل آمبره است. در مدل آمبره رنگ ناخن حالت سایه روشن داشته و می‌تواند طیف رنگی گسترده‌ای را دربرگیرد.

نحوه استفاده از دستگاه ایربراش ناخن

نحوه استفاده از دستگاه ایربراش ناخن چندان سخت نیست و با چند بار تمرین کردن می‌توان مهارت کافی برای استفاده از آن را به دست آورد. برای استفاده از دستگاه ایربراش ناخن کافی‌ست مراحل زیر طی شود.

  1. در ابتدا باید قلم ایربراش به کمپرسور متصل گردد. قلم ایربراش در واقع یک شلنگ بوده که پس از اتصال به لوله‌ کمپرسور هوا سبب می‌شود تا فشار هوا به داخل دستگاه وارد شده و منجر به مخلوط شدن هوا با رنگ و پخش آن شود.
  2. پس از آن باید دستگاه روشن شده و حالت قدرت دستگاه‌ و مقدار شعاع رنگ ناخن تعیین شود.
  3. در مرحله‌ سوم باید لاک ژل مورد نظر را با محلول رقیق‌کننده مخلوط کرده و در مخزن قلم ایربراش بریزید.
  4. پس از آن باید قلم را در دست گرفته و ماشه را به سمت عقب فشار دهید تا به این ترتیب رنگ آزاد شده و طراحی انجام شود.
  5. بعد از آن که رنگ روی ناخن‌ها کمی بسته شد باید یک لایه تاپ کات یا تاپ شاین بر روی ناخن زده شود تا رنگ ناخن فیکس گردد. سپس باید ناخن در دستگاه UV قرار گیرد.

مهم ترین نکات استفاده از دستگاه ایربراش ناخن

لازم است بدانید بعد از استفاده از دستگاه ایربراش، رنگ داخل قلم ایربراش ناخن خیلی سریع خشک می شود. رنگ خشک شده می تواند به راحتی باعث انسداد لوله قلم شود. رنگ باقی مانده داخل قلم هم باعث انسداد قلم می شود و هم مشکلاتی در اسپری کردن رنگ روی ناخن ایجاد می کند. تمیز کردن قلم ایربراش به صورت مرتب و صحیح این مشکلات را از بین می برد و عمر طولانی تر قلم را تضمین می کند. بعد از هر استفاده مقداری استون در دستگاه ایربراش بریزید و بعد روی دستمالی اسپری کنید. نگران استفاده زیاد از استون و پاک کننده نباشید چرا که اگر نحوه تمیز کردن دستگاه به درستی انجام شود، مشکلی برای ایربراش پیش نخواهد آمد. با تمیز کردن روزانه دستگاه ایربراش خود در مدت ۱۰ دقیقه یا کمتر، می توانید مانع از انسداد و خراب شدن آن شوید.

ایربراش ناخن

ویژگی‌های یک دستگاه ایربراش ناخن خوب

برای انتخاب یک دستگاه ایربراش ناخن خوب باید فاکتورهای متعددی مد نظر قرار گبرد. از جمله ویژگی‌های یک دستگاه ایربراش ناخن باکیفیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نوع قلم ایربراش

قلم ایربراش دارای انواع تفنگی و قلمی بوده که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. اگرچه قلم‌های تفنگی به واسطه‌ کاربرد آسان‌تری که دارند، پرطرفدارترین و پرکاربردترین قلم‌های ایربراش به شمار می‌آیند، با این حال از آن‌جا که در طراحی ناخن ظرافت و کیفیت مهم‌تر از کارایی راحت دستگاه است، بنابراین ایربراش‌های قلمی گزینه‌های بهتری برای انتخاب هستند.

محل قرارگیری مخزن

پس از توجه به قلم ایربراش باید محل قرارگیری کاسه‌ یا مخزن ایربراش مورد توجه قرار گیرد. از آن‌جایی که رنگ لاکی که درون مخزن ریخته می‌شود، غلظت و ویسکوزیته‌ بالایی دارد، بهتر است مخزن ایربراش حالت کاسه رو باشد تا گرانروی در ایربراش بهترین حالت را داشته باشد. در واقع در دستگاه‌های ایربراش که مخزن در قسمت زیرین قرار دارد، نیروی مکش باید رنگ را به داخل قلم منتقل کند. این در حالی است که در ایربراش‌های کاسه‌رو نیروی جاذبه سبب می‌شود تا حرکت رنگ به داخل قلم به صورت خودکار و طبیعی اتفاق بیفتد.

پمپ ایربراش

در هنگام انتخاب ایربراش باید پمپ آن نیز مد نظر قرار گیرد. بهترین مدل پمپ ایربراش برای طراحی ناخن پمپ‌های مینی و کوچک است. از جمله دلایل این امر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. حجم رنگ برای طراحی ناخن‌های یک دست کم بوده و از این رو نیازی به استفاده از پمپ‌های بزرگ نیست.
  2. بمب‌های بزرگ از وزن بالا و ابعاد بزرگی برخوردار هستند که در حین کار خستگی ایجاد کرده و کار با دستگاه‌ را دشوار و خسته‌کننده می‌کند.
  3. از دیگر دلایلی که سبب برتری پمپ‌های مینی نسبت به پمپ‌های بزرگ می‌شود، میزان صدا و لرزش موتور آن‌هاست. ایربراش‌هایی که به پمپ‌های مینی مجهز شده‌اند کمترین میزان نویز و لرزش موتور را داشته و در برخی موارد حتی کاملا بی‌صدا کار می‌کنند.

بهترین مدل‌های دستگاه ایربراش برای طراحی ناخن

حال که با ویژگی‌های یک دستگاه ایربراش ناخن باکیفیت آشنا شدیم و کاربردهای این دستگاه را دانستیم، نوبت به آن می‌رسد تا به معرفی تعدادی از بهترین مدل‌های دستگاه ایربراش ناخن بپردازیم.

قلم ایربراش APT مدل AT-209

ایربراش ناخن

 

قلم ایربراش APT مدل AT-209 دارای یک نازل قلم 0.2 میلی‌متری بوده و از مخزنی با حجم 3 سی‌سی برخوردار است. وزن این قلم در حدود 26 گرم بوده که سبب می‌شود در هنگام کار با دستگاه هیچ گونه خستگی در دست ایجاد نشود. این دستگاه به صورت کاسه‌رو طراحی شده و بدنه‌ آن کاملا از جنس فلز است. همین امر نیز سبب می‌شود تا در برابر فشار و ضربه مقاوم باشد.

نازل قلم ایربراش APT مدل AT-209 کاملا استاندارد بوده و طراحی و جمع و جور آن سبب می‌شود تا تسلط اپراتور در هنگام کار با آن زیاد باشد. همراه با این دستگاه یک سوپاپ اتوماتیک نیز ارائه شده که از وارد شدن باد بیش از حد به قلم ایربراش و آسیب دیدن قطعات داخلی جلوگیری شود. این محصول مجهز به آچار نازل نیز می‌باشد.

ایربراش APT مخزن رو مدل AT-130

ایربراش ناخن

ایربراش APT مخزن رو مدل AT-130 مجهز به یک نازل 0.3 میلی‌متری و مخزنی با حجم 7 سی‌‌سی بوده که به صورت کاسه‌رو طراحی شده است. این قلم طولی در حدود 15 سانتی‌متر داشته و وزن آن 28 گرم برآورد شده است. همین امر سبب می‌شود تا در هنگام کار با این دستگاه هیچ گونه خستگی به دست اپراتور وارد نشده و از طرفی تسلط اپراتور در هنگام کار با ایربراش بسیار بالا باشد.

لازم به ذکر است که در انتهای این قلم یک پیچ تنظیم نیز در نظر گرفته شده که به کمک آن می‌توان عرض پاشش رنگ در هنگام کار را کنترل کرد. از دیگر اقلام همراه این محصول می‌توان به آچار نازل و قطره‌ چکان اشاره کرد.

دستگاه ایربراش ناخن حرفه‌ای APT مدل AT-832

ایربراش ناخن

از دیگر دستگاه‌های ایربراش ناخن حرفه‌ای می‌توان به دستگاه ایربراش ناخن حرفه‌ای APT مدل AT-832 اشاره کرد. پمپی ایربراشی که در این کیت قرار گرفته یک کمپرسور باد مخصوص ایربراش بوده و از این رو از لحاظ میزان فشار باد و نبود رطوبت و روغن کاملا استاندارد می‌باشد. پمپ این محصول از 3 سطح تنظیم فشار باد خروجی برخوردار بوده که می‌توان مقدار آن را متناسب با نیاز تغییر داد. نازل این محصول یک نازل 0.2 میلی‌متری بوده و حجم فشار هوای خروجی پمپ نیز 10 لیتر برآورد شده است.

وزن سبک و ابعاد کوچک این محصول سبب می‌شود تا دستگاه در حین کار سر و صدای کمی ایجاد کرده و از طرفی کنترل قلم در حین کار آسان‌تر باشد. در کیت دستگاه ایربراش ناخن حرفه‌ای APT مدل AT-832 یک شلنگ روکش نخ 1.8 متری، پایه نگه‌دارنده‌ قلم، قلم براش کاسه‌رو و پمپ ایربراش مینی ارائه می‌گردد.

ایربراش شارژی پرتابل P-1011

ایربراش ناخن

یکی از کاربردی‌ترین انواع دستگاه‌های ایربراش، ایربراش شارژی پرتابل P-1011 می‌باشد. از آن‌جایی که این ایربراش نیازی به اتصال به منبع تغذیه نداشته و باتری داخلی با اتصال به کامپیوتر، شارژر، پاور بانک و از طریق کابل USB شارژ می‌شود، می‌توان آن را در تمامی شرایط مورد استفاده قرار داد. برای شارژ شدن منبع تغذیه‌ این ایربراش کافیست تا به مدت 1 ساعت آن را به جریان برق متصل کرده و پس از این مدت، آن را به مدت 40 تا 60 دقیقه به صورت مداوم مورد استفاده قرار داد.

طراحی کوچک و سبک این محصول سبب می‌شود تا بتوان آن را به راحتی حمل کرده و در تمام شرایط استفاده کرد. ایربراش شارژی پرتابل P-1011 دارای یک نازل 0.3 میلی‌متری بوده که البته همراه محصول یک سوزن 0.4 میلی‌متری نیز ارائه شده است. مخزن این دستگاه به صورت کاسه‌رو طراحی شده و همراه محصول دو مخزن پلاستیکی با حجم‌های 20 و 40 سی‌سی ارائه شده است. در کیت این محصول آچار نازل، قطره‌چکان و سیم شارژر نیز وجود دارد.

دستگاه ایربراش با پمپ ایربراش اتوماتیک BT-19

ایربراش ناخن

دستگاه ایربراش با پمپ ایربراش اتوماتیک BT-19 مجهز به یک پمپ ایربراش مینی، یک قلم ایربراش کاسه‌رو با قابلیت تنظیم و یک شلنگ روکش نخی به طول 150 سانتی‌متر می‌باشد. همراه این محصول آداپتور و پایه نگهدارنده قلم نیز ارائه شده است. کمپرسور بادی که برای این ایربراش در نظر گرفته شده دارای فشار کاملا استاندارد بوده و هیچ گونه رطوبت و روغنی ایجاد نمی‌کند. همچنین با استفاده از دکمه‌ تعبیه شده بر روی بدنه پمپ می‌توان میزان فشار هوای خروجی را در 3 سطح 8 لیتر در دقیقه، 9 لیتر در دقیقه و 10 لیتر در دقیقه تنظیم کرد.

دستگاه ایربراش با پمپ ایربراش BT-19 به صورت اتوماتیک طراحی شده و همین امر سبب می‌شود تا از طول عمر بیشتری نسبت به دستگاه‌های ایربراش معمولی برخوردار باشد. علت این امر آن است که از زمانی که دستگاه روشن می‌شود پمپ به حالت آماده‌ کار قرار گرفته و تنها زمانی که ماشه فشار داده شود رنگ‌پاشی صورت می‌گیرد. بر روی قلم این دستگاه یک پیچ تنظیم برای تنظیم میزان عرض پاشش نیز در نظر گرفته شده است. نازل این قلم دارای سایز 0.8 میلی‌متر بوده و عملکرد آن کاملا کم لرزش و کم صداست.

لاک ایربراش

رنگ لاکی که قرار است در دستگاه‌های ایربراش استفاده شود، می‌تواند از ترکیب رنگ اکریلیک و آب ایجاد شود. با این حال بهتر است از لاک ژل‌ها به همراه رقیق‌کننده در دستگاه ایربراش ناخن استفاده شود. چرا که رنگ اکریلیک ممکن است داخل دستگاه خشک شده و عملکرد دستگاه را مختل کند. در صورتی که لاک ژل به صورت عادی خشک نشده و خشک شدن آن با دستگاه‌های UV-LED صورت می‌گیرد. بر همین اساس احتمال خشک شدن لاک ژل درون دستگاه ایربراش وجود ندارد.

قیمت ایربراش ناخن

دستگاه‌های ایربراش ناخن با توجه به اندازه‌ دستگاه، توان دستگاه، سایز نازل، نوع مخزن، قابلیت تنظیم میزان فشار و دیگر عوامل از قیمت‌های مختلفی برخوردار هستند. شما می‌توانید با جستجوی مدل‌هایی که ما پیشنهاد کردیم، مناسب‌ترین ایربراش را برای خود تهیه کنید.

سخن پایانی

در دنیای امروز لاک زدن ناخن‌ها و طراحی آن‌ها از جمله تکنیک‌های زیبایی به شمار می‌آید. روش‌های مختلفی برای طراحی ناخن وجود داشته که یکی از ساده‌ترین این روش‌ها استفاده از دستگاه‌های ایربراش است. دستگاه‌های ایربراش سبب می‌شود تا رنگ به صورت یکنواخت روی ناخن‌ها پاشیده شده و به این ترتیب بتوان حالت‌های سایه روشن بر روی ناخن‌ها ایجاد کرده و یا طرح‌های متنوعی را با استفاده از شابلون بر روی ناخن‌ها پیاده کرد.

همانطور که در این مقاله از سوریتو گفته شد استفاده از دستگاه ایربراش برای طراحی و زیباتر کردن ناخن ها از جدیدترین و پرطرفدارترین روش های زیبایی ناخن است. به طوریکه تقریبا اکثر ناخن کارها در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها از چنین دستگاهی در صورت نیاز استفاده می کنند. مهم ترین مزیت استفاده از این دستگاه این است که کار با آن نسبتا راحت است واگر در حال آموزش طراحی ناخن هستید، به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *