به روزترین و زیباترین تزئینات موی عروس

زیباترین تزئینات موی عروس

فهرست مطالب

بدون شک تزئینات موی عروس جلوه بیشتری به ظاهر عروس می بخشد و به زیبایی مو و لباس عروس کمک بسزایی می کند. در گذشته تنا از انواع تور برای تزئیین موی عروس و زیبایی بخشی به آن استفاده می شد اما لازم است بدانید که امروزه تنوع اکسسوری های موی عروس بسیار زیاد است. از انواع تاج گرفته تا انواع گل آرایی متناسب با هر سبک سلیقه ای. اما در نظر داشته باشید که تنوع تزئینات موی عروس، انتخاب را برای عروس خانم ها تا حدی دشوار و چالش برانگیز می کند. به همین دلیل است که سوریتو در این مقاله تصمیم دارد تا شما را با به روزترین و زیباترین تزئینات موی عروس بیشتر آشنا کند.

بهترین آرایشگاه اطراف من

انواع تزئینات موی عروس

هر چه بیشتر به شب عروسی نزدیک می شویم، استرس و نگرانی عروس خانم ها بیشتر می شود و همواره نگران زیبایی ظاهری و انتخاب مدل موی عروس خواهند بود. اما لازم است بدانید که انتخاب اکسسوری های مناسب برای شینیون مو سخت نخواهد بود اگر نسب به نکات آن آگاهی کامل داشته باشید. ما در ادامه چند مورد از پرطرفدارترین و به روزترین انواع تزئینات مو را به شما معرفی خواهیم کرد. بدون شک انتخاب هر یک از این موارد به عوامل زیادی مانند مدل موی شما، لباس و سبک آرایش شما بستگی دارد. بنابراین توصیه می کنیم پیش از هر چیز با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بهترین ها را انتخاب کنید و در شب عروسی خود بدرخشید.

انواع تاج عروس

همانطور که می دانید، مدل های متنوعی از تاج عروس در بازار موجود می باشد که همین موضوع انتخاب را برای عروس خانم ها سخت کرده است. به طور کلی همانطور که گفتیم تنوع تاج های عروسی بسیار زیاد است اما در این مقاله ما 5 مورد از مهم ترین و پرطرفدارترین آنها را بررسی خواهیم کرد. اگر شما نیز قصد انتخاب یک تاج شیک، زیبا و در عین حال ساده برای تزئین موهای خود دارید ازم است بدانید که اگر این 5 دسته را به خوبی بررسی کنید، بدون شک تاج مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد.

  • تاج گرد یا ملکه ای
  • تاج نیمه، فرحی یا پرنسسی
  • تاج پیشانی یا جناقی
  • تاج ریسه
  • تاج گل طبیعی

تاج گرد یا ملکه ای

این نوع تاج که تا به امروز طرفداران خاص خودش را داشته است، گرد است و اغلب برای راحتی کار آرایشگر پشت آن یک قفل برای باز و بسته شدن تاج به کار رفته است. تاج ملکه ای سایز و ارتفاع های متفاوتی دارد بنابراین می توانید براساس حجم موهای خود و مدل شینیون خود هر یک از آنها را انتخاب و استفاده کنید. اکثر تاج های گرد تجملاتی و پر از نگین و الماس و سنگ های قیمتی هستند. همچنین لازم است بدانید که این نوع تاج ها بیشتر برای شینیون موهای بسته استفاده می شود. بنابراین اگر به دنبال تجملات هستید و قصد دارید در شب عروسی خود بدرخشید، بهترین گزینه تاج گرد یا ملکه ای است.

تاج نیمه (فرحی یا پرنسسی)

همانطور که از نام این نوع تاج مشخص است، این تاج به صورت نیمه و درواقع نیم دایره می باشد. این نوع تاج نیز مدل های زیاد و متنوعی دارد. نکته قابل توجه درباره این نوع تاج ها این است که استفاده از آنها هیچ محدودیتی ندارد و هم برای مدل موهای باز و هم مدل های بسته می توان از آنها استفاده کرد. تاج های نیمه علاوه بر تنوع مدل تنوع رنگ نیز دارند. بنابراین می توانید براساس سرویس طلا یا تم عروسی خود تاج نیمه نقره ای و یا طلایی انتخاب کنید تا زیبایی موهای شما دوچندان شود. جالب است بدانید که در کشورهای آسیایی معمولا از تاج نیمه با ارتفاع بلند (فرحی) حدود 4 الی 12 سانتی متر استفاده می شود. درحالیکه در کشورهای اروپایی و آمریکایی از تاج های نیمه با ارتفاع کمتر از 4 سانتی متر استفاده می شود (پرنسسی).

انواع تاج نیمه برای موی عروس

تاج پیشانی یا جناقی

تاج های پیشانی نیز همانطور که از نام آنها مشخص است، برروی پیشانی نصب می شود. این نوع تاج امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. البته درنظر داشته باشید که معمولا از این نوع تاج برای مراسم هایی مانند حنابندون یا نامزدی و یا برای عروس خانم هایی با لباس اسپرت استفاده می شود.

تاج ریسه

تاج های ریسه ای تقریبا آخرین مدل تاج عروس هستند که وارد بازار شدند. این نوع تاج عروسی به دلیل تنوع زیاد و قیمت مناسبی که نسبت به سایر تاج ها دارند، محبوبیت زیادی میان عروس خانم ها پیدا کرده اند. دلیل محبوبیت این نوع از تاج، سادگی و در عین حال زیبایی بی نهایت آن است. نوعروسانی که طرفدار سادگی هستند، تاج ریسه ای بهترین گزینه برای آنها خواهد بود. چرا که در حین سادگی موجب درخشش آنها می شود.

تاج گل طبیعی

تاج با گل طبیعی زیباترین نوع تاج عروسی است چرا که در آن به جای سنگ های قیمتی از گل های طبیعی با رنگ های طبیعی و زیبا استفاده شده است و طراوت و شادابی بی نظیری را به اطرافیان منتقل می کند. البته باید درنظر داشته باشید که تاج گل طبیعی مشکلاتی نیز به همراه خواهد داشت. بدون شک گل های طبیعی ماندگاری زیادی ندارند و نسبت به حرارت و گرما مقاومتی ندارند. بنابراین گزینه مناسبی برای کل روز عروسی نیستند. به ویژه در تابستان که گرمای هوا نیز منجر به خراب و پژمرده شدن آنها می شود. توصیه می کنیم برای عکس های فرمالیته خود از تاج گل طبیعی استفاده کنید و بعد برای شب عروسی تاج مناسب ترین را انتخاب کنید.

تاج عروس با گل طبیعی

انواع تور عروسی

همانطور که می دانید، تور عروسی همواره از قدیمی ترین و در عین حال پرطرفدارترین تزئینات موی عروس بوده و هست. برخی تصور می کنند استفاده از تور قدیمی و به اصطلاح دمده شده است. درحالیکه اصلا اینگونه نیست و امروزه با استفاده از تور می توان مدل های مدرن و شیکی به موی عروس داد. تورهای عروسی براساس قد و طول آنا دسته بندی کرد. در ادامه چند مورد از به روزترین و در عین حال پرطرفدارترین آنها را بررسی خواهیم کرد:

تور کوتاه عروسی مدل قفس پرنده

این مدل تور عروس، به سبک کلاسیک است و زیبایی عروس را دو چندان می کند. این نوع تور عروس درواقع یک نوع روبند است که تنها پیشانی و نیمه بالایی صورت را می پوشاند. به همین دلیل است که به سبک کلاسیک معروف است. انتخاب این سبک تور عروس به لباس عروس شما نیز بستگی دارد. اگر لباس عروس شما ساده همراه با ساق دست سفید باشد، تور عروسی مدل قفس پرنده سبک پوشش شما را به دهه 60 میلادی می برد. این سبک بسیار متفاوت و جذاب است.

تور کوتاه عروسی مدل قفس پرنده

تور عروسی تا آرنج

قد این نوع تور عروسی متوسط است و تا کمی بالاتر و یا پایین تر از آرنج است. این نوع تور نیز صمیمیت و جذابیت سبک کلاسیک دهه 60 میلادی را به خوبی منتقل می کند. تور عروسی تا آرنج نیز طرفداران زیادی دارد. لازم است بدانید که این نوع تور در مراسم های عروسی در تابستان و یا مراسم های ساحلی و یا مراسم هایی که در فضای باز و باغ تالار برگزار می شود، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

تور عروس والس

این مدل تور عروس تا پایین باسن ادامه دارد و حداکثر در جایی بین زانو و مچ پای شما به پایان می‌رسد. طراحی این مدل تور عروسی بسیار جذاب و رمانتیک است. به گفته افراد متخصص در این زمینه، این سبک تور عروسی گزینه عالی برای عروس خانم هایی با جثه ریز می باشد. همچنین لازم است بدانید که این نوع تور، زیبایی مدل موی عروس خانم هایی با موی بلند را دو چندان می کند.

بیشتر بخوانید: زیباترین مدل موی عروس با موهای بلند

مدل تور عروس کلیسای جامع

همانطور که از نام این مدل تور پیداست، این نوع تور عروسی مناسب افرادیست که مراسم عروسی خود را در کلیساها و به سبک اروپایی و آمریکایی برگزار می کنند. این مدل تور طولانی ترین نوع تور عروسی است و کنترل کردن آن تا حدی دشوار است. چرا که به اندازه حدودا یک الی دو پا از پشت لباس شما کشیده می شود. اگر قصد دارید چنین توری را انتخاب کنید توصیه می کنیم لباس عروسی خود را سبک انتخاب کنید.

تور عروس سلطنتی

این سبک تور عروسی معمولا خیلی در ایران و میان عروس خانم های ایرانی طرفدار ندارد. چرا که این نوع تور بسیار بلندتر از قد افراد است و یکی از مهم ترین ویژگی های آن پخش شدن روی زمین و امتداد یافتن از لبه لباس است. از آنجایی که این تور ظاهر دراماتیکی به شما و لباستان می بخشد، معمولا در مراسم هایی که در بناهای تاریخی مانند کلیسا های جامع گرفته می شود، پوشیده می شود.

تور عروسی سلطنتی

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله از مجله عروسی سوریتو گفته شد، تزئینات موی عروس بسیار متنوع و گسترده است و نمی توان به همین راحتی تمام آنها را در یک مقاله بررسی کرد. اما تور عروسی و تاج از محبوب ترین و پرطرفدارترین مدل ها هستند که امروزه در بیشتر عروسی ها دیده می شوند. آگاهی نسبت به ویژگی های هر یک از آنها و بررسی مدل موها و انواع تزئینات شما را در انتخاب اکسسوری مناسب، کمک می کند. امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشه و انتخاب را برای شما راحت تر کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *