فهرست مطالب

امروزه در دنیای هنرعکاسی تکنیک های جدید ومتعددی به چشم می خورد که هر کدام برای سوژه و شرایط های خاص معرفی شده است. عکاسی هم مانند دیگر سایر هنرها برای نشان دادن ذوق و خلاقیت تکنیک هایی را دارد. با مهارت، خلاقیت و تبحرعکاس این تکنیک ها را می توان مشاهده کرد. یک عکاس ماهر بخوبی می داند در چه شرایطی و از کدام تکنیک برای عکاسی خود استفاده کند.

امروزه دردنیای تکنولوژی به راحتی می توان تکنیک های جدید عکاسی را آموزش دید. چرا که بسیاری از سایت ها نرم افزارها به خوبی تکنیک های عکاسی را معرفی کرده اند. اما باید توجه داشته باشید که روش ها و تکنیک های مختلفی در صنعت عکاسی وجود دارد و گاهی اوقات نمی توان با یک روش ساده بعضی از سوژه ها را در قالب یک عکس نشان داد. اینجاست که تکنیک این قابلیت را دارد و کمک می کند که شما با انتخاب سوژه خود، اتفاقات اطراف را در عکس به نمایش بگذارید. در ادامه با مجله عروسی سوریتو همراه باشید تا شما را با انواع تکنیک های جدید عکاسی عروسی آشنا کنیم.

انواع تکنیک های جدید عکاسی عروسی

عکاسی عروسی از جمله عرصه هایی است که روز به روز تغییر می کند و همچنان در حال تحول می باشد. فقط کافی است نگاهی به عکس عروسی مادر و پدر خود بیاندازید، به راحتی متوجه می شوید که چه تغییراتی در هنر عکاسی بوجود آمده است. امروزه با دیدن آلبوم دوستان متوجه می شوید که چه تکنیک های جدیدی برای عکاسی عروسی وجود دارد. بیشتر آتلیه ها با فرا گرفتن علم عکاسی و ادغام آن با خلاقیت و ذوق و سلیقه، به خوبی توانسته اند ژست های زیبایی را ابداع کنند و در عرصه عکاسی موفق باشند. یکی از ویژگی های آتلیه خوب، مهارت در انجام دادن تکنیک می باشد.

بیشتر بخوانید: بیست ژست عروس و داماد در عکس عروسی

تکنیک عکس با نوردهی طولانی

یکی ازهنرهای عکاسی مدرن لانگ اکسپوژر است. این روش در عکس های حرفه ای عروسی و استودیوهای پیشرفته انجام می شود. برای عکس انداختن با نوردهی طولانی از تکنیک ادیت عکس استفاده نمی کنند. چرا که به خوبی نمی تواند از پس این کار برآیند. بنابراین از عکسبرداری با منابع نوری متحرک مانند حرکت کردن خودرو یا رقصیدن، باید از تکنیک لانگ اکسپوژر استفاده کرد. در لانگ اکسپوژر سرعت شاتر روی زمان طولانی تنظیم می شود سرعت شاتر در دوربین باعث می شود که عکسهای زیبا و صحنه های رویایی را ثبت کنید.

تکنیک جدید عکاسی

تکنیک نقاشی با نور

برای این نوع عکسها به صورت واقعی یا رئال چند منبع نوری به مانند فشفشه با سرعت در بک گراند تکان می دهند، شاتر دوربین را روی زمان طولانی تنظیم می کنند که باعث ایجاد خطوط نورانی در عکس می شود، این تکنیک جدید عکاسی بسیار خاص و جذاب است.

تکنیک پرتره با فلاش اکسترنال

فلاش اکسترنال از جمله تجهیزاتی است که تمامی عکاسان، آتلیه و استودیوهای عکاسی از آن به خوبی استفاده می کنند. برای نشان دادن عکس پرتره عروس و داماد، نور محیط را کاملا کم کنید و فقط از نور فلاش استفاده کنید. با این کار پرتره های بسیار جذابی از عروس داماد می گیرید.

عکاسی رمانتیک

سوژه های رومانتیک از قدیم در بین عکاسان برای عکاسی از عروس و داماد باب بوده است. بوسه های عاشقانه، به آغوش کشیدن عروس و نگاه های عاشقانه  از جمله سوژهای هر عکاسی بوده است. اما امروزه سوژها مدرن تر و خلاق تردرعکاسی رمانتیک به چشم می خورد. ایجاد صحنه های مانند زمان های طلایی طلوع و غروب خورشید، سیاه سفید کردن عکس و وزش باد به صورت مصنوعی در میان تور عروس لحظه های رومانتیکی را به ثبت می رساند.

تکنیک های جدید عکاسی

تکنیک نمایش عمق احساسات

ژست دادن به عروس و داماد هنرعکاس است. اما عکاسی می تواند در کار خود موفق باشد که احساسات عروس و داماد را به خوبی منعکس کند. عکاس باید عروس و داماد را در شرایط احساسی و عاشقانه قرار دهد. به طوری که در چهره عروس و داماد عمق احساسات نمایان شود. درنهایت شکار لحظه ها صورت می گیرد و تصویری پر ازعشق و احساسات را عکاس به ثبت می رساند.

سخن پایانی

عکس ها و فیلم هایی که از جشن عروسی شما به ثبت می رسد، تنها یادگاری از شب زیبای عروسی شما هستند و تمامی عکس ها در آلبوم خاطرات شما قرار می گیرد. در نتیجه یکی از قسمت های مهم در جشن عروسی، انتخاب آتلیه و استودیو حرفه ای می باشد. توصیه ما به شما این است که در وب سایت سوریتو می توانید بهترین آتلیه مورد نظر خود را براساس مقدار بودجه و نوع سلیقه خود پیدا کنید و اطلاعات لازم در این زمینه را بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *