یکی از قسمت های مهم عکاسی عروسی، ژست های زیبا و جذاب عروس و داماد است. قبل شروع عکاسی عروس و داماد، بهتر است که به یک سری نکات توجه کنید و براساس نوع لباس عروس و استایل آنها سناریو و پوزیشن عکاسی را آماده کنید. یک عکاس حرفه ای و کار آزموده جدا از علم عکاسی، باید ذهن خلاق و خوش ذوق داشته باشد تا بتواند عکسی را به سبک خودش خلق کند یکی از این خلاقیت ها، ژست عروس و داماد می باشد. در ادامه با مجله عروسی سوریتو همراه باشید تا شما را با بیست نوع ژست عکاسی آشنا کنیم.

مجموعه عکس های ژست کلاسیک عروس و داماد

یکی از اصلی ترین و همچنین قدیمی ترین پوزیشن عکاسی عروس و داماد، نوع کلاسیک آن است. این مدل ژست را همه ما یا تجربه کرده ایم یا اینکه در آلبوم عروسی پدر و مادرها دیده ایم . این شات های عکاسی با اینکه جزو ژست های قدیمی محسوب می شود، اما همچنان در آتلیه ها این سبک ژست رایج است و می توان گفت که هیچ وقت از مد نمی افتد. بیشتر آتلیه های عکاسی حداقل یک عکس با این مدل ژست را درآتلیه خود دراند. اما توجه داشته باشید مهمترین اصل در شات این ژست، طبیعی بودن و زنده بوده آن است. زیبایی این شات این است که حس عاشقانه به تصویر کشیده شود.

ژست قدم زدن عروس و داماد دست در دست

عکس هایی که عروس و داماد دست در دست به حالت قدم زدن و لبخند آن ها زنده و سرشار از عشق است، یکی از زیباترین ژست ها و سوژه های عکاسی برای عروس و داماد است. عروس و داماد می توانند دست در دست قدم زنان به یکدیگر نگاه کنند و یا به دوربین، اما توجه داشته باشید نکته مهم این نوع عکس به شات های است که گرفته می شود. خیابان، جنگل، دشت سبز، ساحل و حتی فضای شهری انتخاب خوبی برای ژست قدم زدن عروس  و داماد دست در دست می باشد.

ژست عکس عروس و داماد

ژست چشم در چشم عروس و داماد

یکی از سوژه های بسیار ناب و جذاب، نگاه عاشقانه و احساساتی عروس و داماد می باشد. این ژست یکی دیگر از عکاسی کلاسیک می باشد که آن دو به چشمان یکدیگر خیره می شوند. در این نوع سوژه عکاسی، عروس و داماد  با همان حالت که به هم نگاه می کنند، می توانند چشمانشان بسته باشد و فقط به فکر احساسات رومانتیک خود باشند در این هنگام عکاس این احساسات را برای همیشه به ثبت می رساند. در کنار این موارد، خنده های عمیق و از ته دل نیز می تواند عکس شما را دوچندان زیبا و طبیعی جلوه دهد.

ژست به آغوش کشیدن عروس

این ژست بسیار زیبا و محبوب است و جزو ماندگارترین ژست های عروس است که آلبوم خاطرات شما را از یکنواختی در می آورد. این ژست را با لبخند و لذت بردن از این حالت به نمایش بگذارید تا نتیجه بهتری از این عکس حاصل شود. فضای زیبا مانند پل های چوبی، غروب خورشید، ساحل می تواند زیبای و حس این عکس را دوچندان کند.

ژست عکس عروس و داماد

ژست بازتاب تصاویر عروس و داماد

عکاسی کنار آبگیرها مانند استخر، دریاچه و برکه می تواند یکی از خاص ترین ژست عروس و داماد در عکاسی باشد و آلبوم عکس آنها را در رتبه اول قرار دهد. این نوع عکس با نورپردازی صحنه و خلاقیت عکاس، تبدیل به زیباترین عکس می شود. توجه داشته باشید هر یک از سوژه هایی که با هم مرور کردیم یا بعد از این مطالعه می کنید، می تواند سوژه مناسبی برای عکاسی با بازتاب نور درآب باشد.

مجموعه عکس با زاویه باز و زاویه بسته

این نوع عکاسی کاملا به ذوق و سلیقه عکاس بستگی دارد. حرفه ای ترین عکاسان از یک لوکیشن معمولی بهترین و زیباترین شات های عکاسی را به ثبت می رسانند. عکاسی با زاویه باز، عروس و داماد را در گوشه ای از جهان هستی به نظر می رساند. آن دو در کنار سایر کائنات در حال عشق ورزی می باشند. این عکس یکی از زیباترین و عاشقانه ترین عکس ها در نوع خود است.

 عکاسی با زاویه بسته

در این دنیای هستی عروس و داماد نزدیک ترین و صمیمی ترین موجودات زمینی درکنار هم هستند. این دو با نزدیکترین حالت ممکن عشق و احساست درونی خود مانند بوسه های زیبا به نمایش می گذارند. به شرط اینکه عکاس بتواند احساسات این دو را به تصویر بکشد و لحظه نابی را ثبت کند.

عروس هنگام تاب سواری

این نوع ژست یکی از جدیدترین سوژه ها برای عکاسان شده است و به فور به چشم می خورد. تاب سواری عروس و خندهای بلند و از ته دل، همچنین  حس رهایی، شادی و نشاط عروس و داماد در این عکس، زیباترین و رویایی ترین عکس عروسی را به تصویر می کشد.

خنده های طبیعی عروس و داماد، بدون توجه به دوربین

یک عکاس حرفه ای زمانی موفق است که بتواند لحظه های طبیعی و واقعی را شکار کند و آن را به تصویر بکشد. اگر عکاس عروس و داماد را در موقعیتی قرار دهد که بتوانند خاطرات شیرین و جذابی برای یکدیگر تعریف کنند و خنده های زیبا بدون توجه به اطراف خود داشته باشند، می تواند سوژه ای زیبا برای آتلیه عکاسی باشد. یکی از جذابترین و در عین حال یکی از ژست های همیشه زیبا در عکاسی عروسی، ژست عروس و داماد با خنده های طبیعی است که هیچ وقت از مد نمی افتد. این نوع عکس در آلبوم عروسی شما همیشه یادآوره اون شب خاص برای شما است.

ژست عروس و داماد

مجموعه عکس های مدرن، ژست نقاشی با نور

در این نوع عکس نقاشی با نور، توسط عکاسان کاملا حرفه ای با تجهیزات استودیوهای عکاسی به صورت تخصصی می باشند. نقاشی با نور با روش لانگ اکسپوژر توسط عکاس انجام می شود. یکی از مدرن ترین ژست های عکاسی عروسی است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با تکنیک های جدید عکاسی عروسی

ژست زانو زدن داماد در مقابل عروس

زانو زدن داماد در مقابل عروس به مانند لحظه خواستگاری و بوسیدن دست عروس یکی از زیباترین سوژه برای شات عکاسی است. این مدل ژست یکی از رومانتیک ترین و مدرن ترین ژست های عکاسی برای عروس داماد است. در این ژست، عاشق بودن داماد را به تصویر می کشد.ژست عروس و داماد

ژست عکس با ساقدوش ها

آلبوم عکس های عروسی خود را تبدیل به لحظه های شاد و خنده های از ته دل گروهی کنید. خنده های زیبا کنار دوستان به عنوان ساقدوش و ثبت این لجظه می تواند سوژه خوبی برای عکاسی باشد. به رخ کشیدن عروس با دوستان صمیمی خود و روبرو شدن با داماد و دوستان شیطون خود، می تواند آلبوم عکس عروسی شما را تبدیل به یک آلبوم هیجان انگیز و سرگرم کننده کند.

سوژه عکس عهد و پیمان

یکی از زیباترین سوژه ها برای شات عکاسی که لحظه ساده ای را به نمایش می گذارد، عکس از لحظه عهد و پیمان جاودانه است. عروس و داماد در حالی که کنار هم نشسته یا مقابل هم ایستاده اند، به چشمان هم نگاه می کنند و لحظات عاشقانه قبل از عهد و پیمان را با هم مرور می کنند. این عکس یکی از زیباترین عکس ها است که در کمال ساده بودن عشق را به تصویر می کشد.

ژست عروس و داماد

اولین نگاه داماد به عروس

مهم ترین و زنده ترین لحظه ناب از عروس و داماد، اولین نگاه داماد به عروس با لباس عروسی است. نگاه هیجان انگیز، تعجب و غرق خوشحالی بهترین سوژه برای عکاس است. چرا که این عکس در طبیعی ترین حالت ممکن احساسات هر دو را به نمایش می گذارد.

بوسه بر پیشانی عروس

بوسه بر پیشانی همیشه در همه فرهنگ های دنیا، بوسه های مقدسی به شمار می رفته اند. بوسه های که عشق و محبت در آن خالص است. بوسه هایی که آرامش را به تصویر می کشد. از این ژست در عکس های خود غافل نشوید

ژست با تور عروس

تورعروس همیشه یکی از المان های مقدس عکاسی عروسی بوده است و همچنان از تور عروس برای سوژه های عکاسی استفاده می شود. ژست عروس در حالی که صورت زیبای خود را زیر تور پوشانده و به دسته گل خود نگاه می کند یکی از جذاب ترین و ژست های کلاسیک در عکاسی است. اما امروزه عکاسی با تور و سبک های دیگر، آن را به ژست مدرن درعکاسی تبدیل کرده است.

ژست عروس وداماد

بستن کروات و یا پاپیون داماد

اگر داماد از کروات یا پاپیون در لباس خود استفاده کرده است، عروس می تواند با کشیدن کروات به سمت خود و یا بستن پاپیون و یا گره کروات، این ژست یکی از بهترین و خلاقانه ترین عکس های عروسی شما می شود. البته توجه داشته باشید عکاس با نورپردازی درست و اصولی خود این عکس را به بهترین شکل ممکن به تصویر می کشد.

عکس سیاه و سفید

عکس های رنگی و واضح ترین رنگ ها درعکس همیشه زیباترین عکس ها نیستند. گاهی اوقات در کنار عکس های رنگی جذاب، شات عکس سیاه و سفید نیز می تواند آلبوم متفاوتی از عکس های عروسی شما درست کند. در ضمن این نوع عکس ها یاد آور نوستاژیک بودن زمان را نشان می دهد.

ژست با حلقه ازدواج

یکی از محبوبترین ژست ها در عکاسی عروسی که سوژه همه آتلیه ها و عکاسان است، ژست با حلقه ازدواج است. این ژست یادآور اولین روزی است که شما حلقه را بدست می کنید.  به نمایش گذاشتن حلقه ها در عکس عروسی به معنای تعهد و پیوند دو طرف می باشد.

ژست عروس و داماد

ژست رقصیدن

یکی از جدیدترین ژست های امروزی، ژست رقصیدن است. البته این ژست به هنر عکاس بستگی دارد که بتواند از عهده این است برآید. چرا که این عکس نمایش احساسات و شادی درون عروس و داماد را به تصویر می کشد.

جدیدترین ژست عروس و داماد در آتلیه

انجام عکاسی عروس و داماد در آتلیه سبب می‌شود تا عروس و داماد از فضای شلوغ مهمانی و عروسی فاصله گرفته و بتوانند در مکانی خلوت لحظات عاشقانه‌ای را با شریک زندگی خود به ثبت برسانند. عکس‌های آتلیه‌ای خود می‌تواند ژست‌های متعددی را دربرگیرد. این عکس‌ها می‌تواند لحظات دو نفره‌ عروس و داماد مانند در آغوش کشیدن و بوسیدن یک‌دیگر را ثبت کرده و یا جزئیات را دربرگیرد. جزئیاتی که می‌تواند جلوه بی‌نظیری به عکس‌های آتلیه‌ای ببخشد، عکاسی از دسته گل عروس، تور عروس، حلقه‌ها و… می‌باشد.

ژست عروس و داماد ژست عروس و داماد ژست عروس و داماد

عکس عروس و داماد عاشقانه

در عکس‌های عاشقانه عروس و داماد باید تلاش کنند تا خود لحظات زیبا و رمانتیک خود را خلق کنند و متکی به ژست‌های مصنوعی و تکراری آتلیه نباشند. عروس و داماد باید در هنگام عکاسی به زیباترین لحظات زندگی خود فکر کنند تا بتوانند حس و حال این روز زیبا را به مخاطب منتقل کنند. ژست‌هایی مانند ساز زدن داماد برای عروس، سورپرایز داماد توسط عروس، حلقه کردن دست‌ها دور گردن یک‌دیگر، رد و بدل کردن نگاه‌های عاشقانه، خنده‌های واقعی و… همگی می‌توانند لحظات عاشقانه‌ای را خلق کنند.

ژست عروس و داماد ژست عروس و داماد ژست عروس و داماد

عکس عروس و داماد در تالار

زمانی که تمامی عکس‌های عاشقانه و دونفره عروس و داماد در آتلیه یا باغ تالار به ثبت می‌رسد، عروس و داماد می‌توانند به سراغ عکاسی در تالار عروسی رفته و لحظات زیبای جشن و پایکوبی دوستان و آشنایان در مراسم عروسیشان را به ثبت برسانند. عکس‌های ثبت شده در تالار عروسی جنبه طبیعی‌تر و دوستانه‌تری دارد و می‌تواند تا سال‌ها بعد نیز حس و حال شادی عروسی را به مخاطب منتقل کند.

عکس‌هایی که در تالار عروسی ثبت می‌شود می‌تواند لحظات زیبای رقص دونفره عروس و داماد یا رقص آنان با مهمانان را به تصویر کشیده و یا لحظه عقد و جواب مثبت عروس و داماد را به ثبت برساند. این عکس‌ها همچنین می‌تواند لحظه ورود عروس و داماد به مجلس، لحظه روبوسی عروس و داماد با خانواده، لحظه خوش‌آمد گویی عروس و داماد به مهمانان و شادی‌هایی از این دست را دربرگیرد.

ژست عروس و داماد ژست عروس و داماد ژست عروس و داماد

عکس عروس و داماد خارجی عاشقانه

بسیاری از افراد بر این باورند که عروس و دامادهای خارجی همیشه عکس‌های دونفره عروسیشان عاشقانه‌تر است و حس بهتری را به مخاطب منتقل می‌کند. این امر دلایل متعددی دارد. اگر به عکس عروس و دامادهای خارجی توجه کرده باشید، کمترین میزان تجملات را در انتخاب لباس و اکسسوری‌ها مشاهده می‌کنید. عروس و دامادهای خارجی از لباس‌های ساده و در عین حال شیکی استفاده کرده و برای عکاسی فرمالیته نیز به دنبال لباس‌هایی راحت و ست هستند. همچنین عروس و دامادهای خارجی از ساده‌ترین لوکیشن‌ها بهترین استفاده را می‌برند.

اگر به عکس‌های عروس و دامادهای خارجی توجه کرده باشید، زیباترین عکس‌هایشان در لوکیشن‌های ساده‌ای مانند کویر، خیابان و یا حتی خانه کوچک و رویاییشان است. بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که آن چه بیشتر از لوکیشن در زیبایی عکس‌های آنان تاثیرگذار است، حس و حال واقعی و طبیعی عروس و داماد و دوری از ژست‌های مصنوعی است. عروس و دامادهای خارجی از نشان‌ دادن علاقه‌شان به یک‌دیگر در عکس‌ها هراسی نداشته و واقعی‌ترین حس خود را به نمایش می‌گذارند.

ژست عروس و داماد ژست عروس و داماد ژست عروس و داماد

عکس تکی عروس

در هنگام عکاسی از عروس و داماد، گرفتن عکس‌های تکی از عروس و داماد را فراموش نکنید. برای ثبت عکس‌های تکی از عروس می‌توان از ژست‌های بی‌نظیری استفاده کرد. همچنین اکسسوری‌های عروس می‌تواند در خلق تصاویر ناب کمک‌کننده باشد. در عکاسی تکی از عروس باید عکس‌هایی ثبت شود که لباس باشکوه عروس به طور کامل دیده شود. همچنین باید تصاویر کلوزآپی از آرایش چهره و موی عروس ثبت گردد. استفاده از تور عروس که بر چهره او افتاده و توری که در باد می‌رقصد نیز بسیار زیباست. در ثبت عکس‌های تکی از عروس، تصاویری از لباس پوشیدن او، پوشیدن کفش‌ها، روند میکاپ، عکس با دسته گل، عکس از جواهرات و… را نیز فرموش نکنید.

ژست عروس و داماد ژست عروس و داماد ژست عروس و داماد

عکس تکی داماد

در ثبت عکس تکی داماد نیز مانند عکس تکی عروس باید از جزئیات لباس او، روند آماده شدن، لباس پوشیدن، ادکلن زدن و… عکاسی شود. قرار گرفتن داماد در مقابل آینه و مرتب کردن لباس خود، بستن کروات یا پاپیون، بستن دکمه سرآستین، عکس از داماد و ساقدوش‌ها، انتظار داماد برای آمدن عروس و… همگی منجر به خلق تصاویر نابی می‌شود.

ژست عروس و داماد ژست عروس و داماد ژست عروس و داماد

سخن پایانی

ما در این مقاله به بیست نوع از پرطرفدارترین و جذاب ترین ژست عروسو داماد پرداختیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد. توصیه ما این است که برای تهیه عکس های عروسی خود به صورت کاملا حرفه ای، به وب سایت سوریتو بروید. چرا که سوریتو این امکان را به شما می دهند به راحتی آتلیه مورد نظر خود را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *