راهنمای خرید آینه شمعدان نقره

راهنمای خرید آینه شمعدان نقره

از اولین خریدهای مشترک یک زوج، خرید آینه و شمعدان است. آینه و شمعدان‌ها انواع و مدل‌های مختلفی دارند. به طور مثال ست‌های نقره، طلا، برنز، کریستال و انواع دیگر، که عروس و داماد می‌توانند متناسب با سبک دکوراسیون خانه خود انتخاب و خریداری کنند. در این مقاله با سوریتو همراه باشید تا هنگام خرید آینه شمعدان نقره راحت‌تر تصمیم بگیرید.

بهترین نوع نقره

از آنجایی که آینه و شمعدان نقره نیز مانند طلا متناسب با وزن آن و قیمت روز بازار محاسبه می‌شود، در انتخاب و خرید آن بهتر است دقت کنید تا بهترین نوع آن تهیه شود. بهترین نوع نقره، آنهایی هستند که با رنگ تیره آبکاری شدند و به نوعی نسبت به سایر آینه شمعدان ها تیره‌تر هستند.

نقره‌های رنگ روشن اگر به درستی نگهداری نشوند ممکن است تیره شوند و از زیبایی ظاهری آنها کاسته شود.

 

موارد مهمی که هنگام خرید آینه شمعدان نقره باید به آنها توجه کنید!

آینه شمعدان عروسی برای عروس و داماد یادآور خاطرات شیرین دوران عقد آنها است. به همین دلیل است که قبل از خرید آن باید تمامی موارد را بررسی کنند و کیفیت آینه شمعدانی که تهیه می‌کنند را با دقت بسنجند. در ادامه شما را با مهم ترین مواردی که باید هنگام خرید آینه شمعدان به آن دقت کنید آشنا خواهیم کرد.

کیفیت مواد اولیه‌ی به کار رفته در آینه شمعدان

آینه شمعدان شما چه از جنس نقره باشد چه از طلا، استیل و یا هر جنس دیگری، یک سری مزایا و معایب دارد. بنابراین شما باید کیفیت و جلوه ظاهری که آن آینه شمعدان دارد را با هزینه ای که می پردازید، قیاس کنید. به طور کلی به خاطر داشته باشید که متریال به کاررفته در ساخت آینه شمعدان‌ها به ویژه آینه شمعدان‌های نقره‌ای که ارزش زیادی دارند، باید کیفیت بالایی داشته باشند.

آینه شمعدان

 

زیر ساخت آینه و ویژگی های مهم قاب آن

قطعا متناسب با جنس آینه، زیر ساخت آن هم متفاوت خواهد بود. البته امروزه در اکثر آینه شمعدان‌ها از ام دی اف به عنوان زیر ساخت استفاده می‌شود. چرا که دوام و کیفیت ام دی اف‌های موجود در بازار، به نسبت سایر متریال ها مانند نئوپان بهتر و بالاتر است.

بنابراین هنگام خرید آینه شمعدان نقره به زیر ساخت آینه آن توجه کنید که نسبت به رطوبت، دوام بالایی داشته باشد تا به مرور زمان آسیب نبیند.

قاب دور آینه ممکن است دور تا دور آینه را دربرگرفته باشد و یا ممکن است تنها گوشه ای از آن را مزین کرده باشد. 2 ویژگی مهم قاب دور آینه که هنگام خرید آینه شمعدان باید به آن توجه کنید استحکام و دیگری فیت بودن آینه در قاب است.

آینه شمعدان

نحوه صحیح نگهداری از نقره

برای اینکه آینه شمعدان شما مخصوصا از جنس نقره، به مرور زمان کدر نشود و آسیب نبیند باید در نحوه نگهداری آن بسیار دقت کنید. چرا که نقره بعد از طلا بیشترین ارزش را دارد.

البته که کدر شدن نقره پس از مدتی امری طبیعی است و نشان دهنده اصالت آن می‌باشد؛ اما برخی ترجیح می‎دهند که آینه شمعدانی براق با ظاهری تمیز و زیبا داشته باشند. بنابراین در ادامه به نکات ذکر شده توجه کنید تا ازسرعت روند تیره شدن آینه شمعدان نقره خود را بکاهید:

  • از پارچه‌های پشمی برای تمیز کردن آنها استفاده نکنید و یا بهتر است با استفاده از دستمال های مخصوص، جلای اولیه آن را برگردانید.
  • حتی‌الامکان از برخورد آب با نقره خودداری کنید. در صورتی که با آب برخورد داشت حتما با پارچه غیر پشمی آن را خشک کنید.
  • توجه کنید که لاتکس می‌تواند به روند تیره شدن آینه شمعدان شما سرعت ببخشد بنابراین از برخورد آن با آینه شمعدان خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از اکسید شدن آینه شمعدان می‌توانید از گچ یا کافور استفاده کنید. تنها کافیست در کنار ظروف نقره خود گچ یا کافور قرار دهید تا به  سرعت رطوبت را به خود جذب کند و مانع اکسید شدن آینه  شمعدان شما شود.
  • می توانید آینه شمعدان خود را در یک تکه پارچه نخی و یا ابریشم نگهداری کنید.
آینه شمعدان

قیمت آینه شمعدان

قیمت آینه شمعدان‌ها متناسب با ویژگی‌های آن مانند رنگ، جنس و مدل می‌تواند متغییر باشد. اما لازم است بدانید که آینه و یا شمعدان نقره معمولا متناسب با میزان نقره‌ی به کار رفته در آن قیمت گذاری می‌شود. اما برخی بر این باورند که چون نقره بعد از طلا ارزش مادی زیادی دارد، خرید آینه شمعدان از جنس نقره می‌تواند انتخاب مناسب و هوشمندانه ای جهت سرمایه گذاری باشد.

آینه شمعدان

به طور کلی قبل از هر چیز سبک دکوراسیون داخلی منزل خود را در نظر بگیرید.  بعد از انتخاب جنس مدنظرتان از کیفیت متریال، دوام و استحکام زیر ساخت و قاب آینه اطمینان خاطر حاصل کنید تا بتوانید سال‌های طولانی از آینه شمعدان خود استفاده کنید.

اگر هنوز نمی‌دانید چه طور و چگونه آینه شمعدان مورد علاقه‌ی خود را پیدا کنید سری به مقاله‌ی راهنمای خرید آینه و شمعدان سورریتو بزنید.

در این مقاله سعی کردیم شما را در انتخاب و خرید آینه شمعدان از جنس نقره راهنمایی کنیم. اگر تا به حال تجربه استفاده از آینه شمعدان نقره داشتید، با سوریتو به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *