هر آنچه باید در مورد لوسیون بدانید

لوسیون بدن

فهرست مطالب

زیبایی و شفافیت پوست، تاثیر بسزایی در افزایش اعتماد بنفس هر فرد دارد. همانگونه که می دانید پوست صورت و بدن یکی از حساس ترین اعضای بدن می باشد در نتیجه مراقبت از پوست بسیار مهم است. روتین پوستی درست و اصولی ، یکی از روش های مراقبت از پوست است که برای هر فرد بر اساس نوع پوست آن متفاوت است. اما مهمترین بخش از روتین پوستی، فرایند هیدراته و مرطوب کردن پوست است که با محصولات مختلفی امکان پذیر است. امروزه در صنعت مراقبت پوست محصولات بسیاری برای مرطوب نگه داشتن پوست صورت و بدن تولید شده است اما مهمترین این محصولات لوسیون می باشد. در ادامه مقاله از مجله عروسی سوریتو با ما همراه باشید تا به پاسخ یکسری از سوالهای مهم در رابطه با لوسیون بپردازیم.

بهترین آرایشگاه اطراف من

لوسیون چیست و چه تفاوتی با مرطوب کننده دارد؟

لوسیون مایعی کرمی شکل است که برای تکمیل فرایند پاکسازی پوست استفاده می شود. بعد از پاکسازی صورت، پوست کاملا خشک می شود بدین منظور از لوسیون برای ترمیم و متعادل سازی پی اچ پوست استفاده می کنند.

تفاوت لوسیون با مرطوب کننده چیست؟

تفاوت عمده این دو محصول قوام و غلظت آن ها می باشد. مهمترین عاملی که قوام محصولات را مشخص و تعیین می کند، انواع روغن ها و چربی های مفیدی که در مواد تشکیل دهنده آن ها استفاده شده است. هر دو محصول باعث مرطوب شدن و هیدراته شدن پوست می شوند اما از نظر محتوا کاملا با هم متفاوت هستند. در ادامه شرح کامل تفاوت این دو محصول می پردازیم.

اهمیت لوسیون

ویسکوزیته چیست؟

لوسیون ها عموما دارای ویسکوزیته کمتری نسبت به کرم های مرطوب کننده هستند. همچنین درترکیبات آنها ازآب تصفیه استفاده شده است. در نتیجه لوسیون ها از کرم ها رقیق تر هستند. لوسیون ها بافت سبک و نرمی دارند و همچنین دارای چربی کمتری می باشند این بافت سبک باعث می شود که بر تمام نقاط پوست به راحتی پخش شوند. بیشترین کارایی لوسیون ها در فصول گرم سال مانند بهار و تابستان است. لازم است بدانید که تا زمانی که پوست بدن شما دچار خشکی و حساسیت نشده است، نیازی به استفاده از کرم نیست و در چنین شرایطی لوسیون بهترین گزینه برای پوستتان می باشد.

خصوصیت کرم ها بدین صورت است که دارای ویسکوزیته بسیار بالایی هستند. در محصولات مرطوب کننده، روغن بیشتری استفاده شده است و همچنین در ترکیبات مرطوب کننده آب کمتری وجود دارد. در کل باید گفت مرطوب کننده ها غلظت بیشتری نسبت به لوسیون ها دارند. کرم های مرطوب کننده برای پوست های خشک مناسب است چرا که در ترکیبات این کرم ها میزان چربی بالاتر است. غلظت و قوام این نوع کرم ها برای فصل زمستان مناسب است و می تواند از خشکی پوست محافظت کند.

انواع لوسیون چیست و چه کاربردی دارند؟

لوسیون ها انواع و شکل های مختلفی دارند که هر یک در نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرند مانند لوسیون بدن، لوسیون دست و صورت. در ادامه با ما همراه باشید تا به توضیحات کاملی از انواع لوسیون و کاربرد های آن بپردازیم.

لوسیون صورت

این نوع لوسیون مخصوص صورت است و بافت سبک تری نسبت به لوسین دست و بدن دارد. چرا که پوست صورت نسبت به دیگر قسمت های بدن حساس تر و نازک تر است. در نتیجه بافت سبک تر و نرم تری دارد. این محصول صرفا برای مراقبت از پوست خانمها نیست و آقایان نیز می توانند در برنامه مراقبت از پوست خود، لوسیون و یا مرطوب کننده مناسبی را انتخاب کنند. چه بسا که آقایان به دلیل اینه هر روز صورت خود را اصلاح می کنند، بهتر است برای جلوگیری و خشکی پوست به دنبال لوسیون مناسب صورت که درصد چربی پایینی دارد باشند.

مناسب ترین لوسیون برای صورت لوسیونیست که در ترکیبات آن اکالیپتوس، نعنا و یا منتول استفاده شده باشد. زیرا باعث حفظ ارتجاع طبیعی و کشسانی پوست می شود وسطح پوست خشک نمی شود. اگر شما فردی هستید که سطح پوستتان از قوام چربی خوبی برخوردار است، از لوسیون با فرمولاسیونی که چربی آن کنترل شده، استفاده کنید. چرا که چربی کنترل شده منافذ پوست شما را مسدود نمی کند.

لوسیون دست

دست های هر فردی اولین اعضایی هستند که علائم پیری را از خود نشان می دهد. بهترین کار برای جلوگیری از پیری دست ها، استفاده از لوسیون می باشد. با هر بار شستشو دست ها، به طور مرتب از لوسیون یا مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. بدین ترتیب همیشه پوست دست های شما طراوت و شادابی خود حفظ می کند. شستن ظروف و یا نظافت منزل بدون دستکش که همه آن ها شیمیایی هستند آسیب جدی به پوست دست  وارد می کند. این کار به مرور زمان پوست دست شما را خشک می کند. بنابراین بهتر است بعد از این موارد پوست دست خود را لوسیون بزنید. هرگز از لوسیون دست، برای پوست صورت استفاده نکنید. چرا که غلظت آن باعث مسدود شدن منافذ پوست صورت شما می شود. همچنین از همه مهم تر پوست صورت را مستعد جوش می کند.

لوسیون بدن

غلظت این لوسیون نسبت به لوسیون دست و صورت بسیار بالا است. اما از کرم های دست و صورت سبک تر می باشد. یک لوسیون خوب و طبیعی مناسب می تواند از ایجاد خارش و حساسیت جلوگیری کند و در نهایت احساس بهتری داشته باشید. ویتامین های A  و E که در ترکیبات لوسیون ها استفاده شده، قادر است پوست بدن شما را نرم و لطیف کند. همچنین به دلیل استفاده از روغن های طبیعی جوجوبایاشی در ترکیبات آن، لوسیون به راحتی جذب پوستتان می شود.

استفاده از لوسیون چه مزایای دارد؟

حساس ترین عضو بدن که متاسفانه زیاد به آن اهمیت داده نمی شود، پوست بدن است. با بالا رفتن سن، عملکرد پوست کاهش یافته و در این میان برای جبران این موضوع، باید از پوست به درستی مراقبت شود. استفاده از لوسیون مناسب، مزایای زیادی برای پوست بدن و دست و صورت دارد در ادامه به برخی از این مزایا می پردازیم:

  • جلوگیری از جوش های سر سیاه و آکنه که معمولا با تجمع سلول های مرده بر روی سطح پوست ایجاد می شود.
  • جلوگیری از قرمزی پوست که بر اثر خشکی ایجاد می شود
  • رطوبت را در پوست نگهداشته و باعث شفافی و نرمی در آن می شود
  • جلوگیری از خارش و حساسیت پوستی و هیدراته کردن آن
  • یکی از مهم ترین مزایای استفاده از لوسیون بدن بعد از لیزر موهای زائد است. چرا که پوست بدن شما به خاطر اشعه های لیزر خشک شده و لوسیون رطوبت پوست شما را به خوبی حفظ می کند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه درباره لیزر موهای زائد باید بدانید

سخن پایانی

توصیه سوریتو به شما عزیزان این است که برای مصرف لوسیون ها قبل از هرچیزی توضیحات روی جلد محصول و یا بروشور داخل جعبه را بخوانید و همه راهنمایی های موجود روی بسته بندی محصول را دنبال کنید. اگر از این محصول برای درمان سوختگی پوست در معرض اشعه استفاده می کنید، حتما قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید. برای استفاده فقط باید روی پوست بمالید و از مالیدن آن روی نواحی حساس مانند چشم، داخل دهان و بینی، واژن و مناطقی از پوست که دچار زخم یا جوش هستند خودداری کنید. قبل از استفاده از لوسیون اگر حساسیت پوستی خاص، عفونت، زخم و بریدگی پوست دارید با پزشک مشورت کنید. امیدواریم این مطلب از سوریتو برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *