هر آنچه درباره لیزر موهای زائد باید بدانید؟

لیزر مو

فهرست مطالب

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که، لیزر موهای زائد چیست و به چه دلیل انجام میشود؟ یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش برای از بین بردن موهای زائد بدن، استفاده دستگاه لیزر می باشد. اکثر خانم ها و حتی آقایان برای رهایی از موهای زائد بدن خود روش لیزر را انتخاب می کنند. لیزر کردن موهای زائد روشی نسبتا دائمی می باشد. همچنین این روش یکی از محبوترین روش ها در صنعت  آرایش و زیبایی محسوب می شود. با لیزر، ریشه موهای زائد به مرور زمان از بین می رود. البته از بین رفتن کامل موهای زائد به نوع پوست، نوع تارموهای فرد و عوامل مختلف دیگری بستگی دارد. امروزه تعداد متقاضیان لیزر موهای زائد روز به روز در حال افزایش است. جالب است بدانید که استفاده از دستگاه لیزرموهای زائد بیشتر درآسیای میانه به چشم می خورد چرا که نوع پوست و کیفیت تارموی بدن آن ها سازگاری بهتری با دستگاه لیزر دارد و در نهایت نتیجه بهتری از این روش می گیرند. با ما همراه باشید تا به دستگاه لیزر موهای زائد، عملکرد آن وهمچنین به سوالات متداول افراد در این زمینه بپردازیم.

آیا لیزر همه موهای بدن را از بین می برد؟

قبل از آنکه به این سوال پاسخ دهیم، بهتر است اول در مورد چگونگی و عملکرد لیزر کمی بدانیم. پرتوهای لیزر رنگدانه های موجود در موها را هدف می گیرند. این پرتوها توسط ساقه مو جذب می شوند و به فولیکول موهای موجود در زیر پوست می رسند. تولید موهای جدید در بدن برعهده ی فولیکول ها می باشد. فولیکول ها با حرارت بالای پرتو لیزر داغ می شوند و از بین می روند. با نابود شدن فولیکول ها موها دیگر قادر به رشد دوباره نخواهند بود. بنابراین شما می توانید قسمت های مختلفی از بدن از جمله، زیربغل، پشت کمر، شانه، خط ریش برای آقایان، صورت، ناحیه بیکینی و پاها را تحت درمان قرار دهید. در ادامه این مقاله از سوریتو شما را با دو نوع فولیکول مو آشنا می کنیم. زیرا که دانستن این دومفهوم به شما در درمان دوره ای لیزربیشتر کمک می کند.

فولیکول موهای ظریف چیست؟

همانگونه که می دانید فولیکول مو تولید موهای جدید و ماندگاری آن ها را برعهده دارد. هر فولیکول مو در دوره های مختلفی از رشد قرار می گیرد و همچنین طول مو و ضخامت آن را تعیین می کند. به طور مثال فولیکول های نوزاد دائما در حال تغییر است و رفته رفته با افزایش سن شکل و ضخامت آن هم تغییر می کند. در بعضی افراد تمامی اجزای فولیکول مو و خون رسانی به آن به درستی انجام می شود و شاهد رشد موهای مناسب و موهای قوی می باشند. تمامی این عملکردها بستگی به ژنتیک هر فرد دارد. در بعضی افراد فولیکول مو به شکل ظریف وبسیار ریز تولید می شود. جالب است بدانید که در برخی از مناطق بدون موهای کرکی می روید. به دلیل کرکی بودن این نوع مواز بین بردن آن نیز کار راحتی نیست. این نوع مو دارای رنگدانه بسیار ضعیف می باشد. لازم است بدانید که لیزر موهای زائد برای افرادی که دارای موهای ضعیف، نازک و کرکی شکل هستند، مناسب نمی باشد.

فولیکول موهای ضخیم ( ترمینال) چیست؟

بهترین نوع مو برای انتخاب لیزر، فولیکول موهای ضخیم یا ترمینال است. زیرا به دلیل داشتن رنگدانه بیشتر، شکل تیره تر و ضخیم تری دارند. به همین دلیل اشعه لیزر به خوبی به عمق پوست رفته و به راحتی ریشه موهای زائد را می سوزاند. افرادی که دارای این خصوصیت بوده و موهای ضخیمی دارند گزینه مناسبی برای لیزر موهای زائد بدن هستند. بنابراین می توان گفت نتیجه بهتر و مطلوب تری از لیزر موهای خود می گیرند.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

درمان لیزر موهای زائد در مقایسه با اپیلاسیون یا وکس تقریباً بدون درد است. هر پالس روی پوست فقط یک ثانیه طول می کشد و فقط کمی احساس سوزن سوزن می کنید. در نواحی حساس مانند صورت ، لب یا بیکینی ممکن است یک ضربه محکم و ناگهانی (مانند گاز مورچه) را احساس کنید. این احساس فقط برای مدت کوتاهی دوام خواهد داشت. برای حداکثر راحتی مشتری، دستگاه لیزر برای مراقبت پوست، سرمایش مداوم را فراهم می کند و این عمل را برای شما راحت و بدون درد می کند.

لیرز مو زائد

لیزر موهای زائد برای انواع پوست و مو

اگر رنگ موهای تیره تری دارید و رنگ پوست روشن تری دارید. بدانید گزینه مناسبی برای لیزر کردن هستید. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های مختلفی برای هر نوع طیف پوستی ساخته شده است و انواع مختلف پوستی می توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند. یکی از فن آوری های جدید، لیزر کاندلا است. این دستگاه لیزر، به گونه ای طراحی شده است که برای همه نوع پوست و مو مناسب است. توجه داشته باشید، موهای بلوند، خاکستری و یا سفید حاوی هیچ رنگدانه ای نیستند. بنابراین لیزر موها به طور کلی به درمان پاسخ نمی دهد. در نتیجه این افراد گزینه مناسبی برای لیزر موهای زائد نیستند.

به چند جلسه لیزر نیاز است؟

با در نظر گرفتن همه مواردی که در بالا گفته شده است، کاملا مشخص است که موهای بدن در یک جلسه از بین نمی رود و نیاز به تعداد جلسات متعددی دارد تا تمام فولیکول های مو تحت تاثیر اشعه لیزر قرار بگیرد و برای همیشه غیر فعال شود. اگر قصد دارید بهترین نتیجه را کسب کنید، حتما در این مورد صبور باشید. با راهنمای پزشک یا اپراتور آموزش دیده در این زمینه مشورت کنید. زیرا با دیدن نوع پوست شما و فولیکول های موهای شما، تشخیص می دهند که به چند جلسه نیاز دارید تا نتیجه دلخواه خود را بگیرید. بیشتر افراد به فواصل ۴-۶ هفته به درمان نیاز دارند. رشد مو در هر قسمت از بدن متفاوت است به این معنی که ریزش مو به فاز فولیکول شما در زمان درمان بستگی دارد.

لیزر چه عوارضی دارد؟

بعد از انجام لیزر ممکن است پوست شما کمی قرمز شود. در این مورد جای نگرانی وجود ندارد. التهاب پوست بعد از بیست و چهار ساعت فروکش می کند. حتی در برخی موارد دیده شده است که محل لیزر پوسته پوسته شده است در این مواقع حتما از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. توجه داشته باشید بعد از انجام لیزر لباس مناسب و کمی خنک و گشاد به تن کنید. زیرا لباس تنگ و چسبیده باعث سوزش و سایش درناحیه لیزر می شود وممکن است قرمزی آن را بیشتر کند و پوست آسیب بیشتری ببیند. برای مراقبت پوست از قرار گرفتن پوست زیر اشعه آفتاب به مدت طولانی جدا خودداری کنید. زیرا باعث لک در آن ناحیه می شود. بهتر است تا مدت سه روز بیرون از منزل نروید.

پوسته پوسته شدن پوست

ممکن است پوسته پوسته شدن پوست را در ناحیه آسیب دیده تجربه کنید. این به طور معمول یک موضوع جزئی است اما می تواند ناخوشایند باشد. با مراقبت از منطقه تحت درمان پس از لیزر، مانند استفاده از مرطوب کننده و لوسیون، فرد می توانید از بروز هرگونه مشکل پایدار جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد لوسیون بدانید

تغییرات در رنگ پوست

برخی از افراد ممکن است متوجه تغییرات جزئی رنگ در ناحیه تحت درمان پوست شوند. پس از لیزر موهای زائد ممکن است کمی تیره تر یا روشن تر شود. ممکن است افرادی که دارای پوستی روشن تر هستند ، تغییرات رنگی تیره تری را تجربه کنند. افرادی که رنگ پوست تیره دارند ممکن است مستعد ابتلا به تغییر رنگهای روشن تر باشند. این تغییرات به مرور زمان محو می شوند و پوست به حالت عادی برمی گردد.

آسیب دیدگی چشم

روش برداشت مو شامل استفاده از لیزرهای قدرتمند است. این بدان معنی است که احتمال آسیب جدی در چشم وجود دارد، به ویژه هنگامی که تکنسین روی صورت فرد کار می کند. هم شما و هم اپراتور باید از تجهیزات محافظ چشم استفاده کنید تا در حین انجام از آسیب دیدن چشم جلوگیری کنید.

لیزر مو

هزینه لیزر پوست چقدر است؟

آیا واقعاً لیزر مقرون به صرفه است یا خیر؟ اگر به این فکر کنید که در طول عمر خود چقدر پول برای کرم های موبر، تیغ، خدمات اپیلاسیون و سایر روش ها پرداخت کرده اید، مطمئناً لیزر موهای زائد گزینه مناسب تری می باشد. ناحیه مورد نظر برای لیزر، نوع دستگاه، و تعداد جلسات عواملی هستند که در هزینه لیزر تاثیردارند. با مراجعه به مراکز معتبر و کلینیک های متخصص در این زمینه، کارشناسان به خوبی شما را راهنمایی می کنند و با در نظر گرفتن همه این موارد قیمت دقیق را برای شما مشخص می کنند.

سخن پایانی

بشر همواره برای داشتن پوستی صاف و شفاف در تلاش بوده است. آرایش و زیبایی بخش جدایی ناپذیر هر انسانی است. امروزه با دنیای مدرن و تکنولوژی شما به راحتی می توانید انتخاب مناسبی را برای داشتن پوستی صاف و بدون مو داشته باشید. پیشنهاد مجله عروسی سوریتو به عروس خانم هایی که دوست دارن در شب عروسی خود بدرخشند این است که قبل از شروع هر کاری از شر موهای زائد خود خلاص بشوند. از آنجایی که مراقبت پوست و حفظ سلامت و طراوت آن بسیار حساس و حائز اهمیت است، توصیه می کنیم این کار را به بهترین کلینیک ها و مراکز زیبایی زیر نظر پزشکان متخصص پوست و مو انجام دهید. سوریتو به شما پیشنهاد میکند پیش از انتخاب کلینیک ها و مراکز زیبایی، حتما و حتما در رابطه با دستگاه های مورد استفاده در آن کلینیک ها به خوبی تحقیق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *