فهرست مطالب

برای داشتن پوستی سالم و شفاف نیاز است که از پوست صورت خود به درستی محافظت و نگهداری کنید. امروزه در صنعت آرایش و زیبایی محصولات فراوانی برای مراقبت پوست صورت تولید می شود. یکی از این محصولات که بین خانم ها طرفداران بسیاری دارد، ماسک زغال است. ماسک زغال و تاثیر آن بر پوست بسیار زیاد است چرا که باعث پاکسازی و شفافیت پوست می شود. ماسک ها هر یک کاربردهای متفاوتی بر روی پوست دارند و هر کدام برای انواع مختلف پوست، طراحی شده است. در ادامه از مجله عروسی سوریتو شما را با ماسک زغال و تاثیر آن بر پوست آشنا می کنیم و همچنین به نحوه استفاده از آن می پردازیم.

بهترین آرایشگاه اطراف من

ماسک زغال چیست ؟

زغال معمولی که در بازار می بینید از زغال سنگ و چوب درست شده است. اما در ماسک زغال، از زغال فعال استفاده می شود زغال فعال هم نوعی زغال است که بیشتر مصرف دارویی و بهداشتی دارد. با قرار دادن زغال در دمای بالا تغییراتی در ساختار داخلی آن بوجود می آید و به اصطلاح زغال فعالسازی می شود. با فعال شدن زغال خاصیت نفوذ پذیری آن بیشتر شده و جذب بهتری بر روی سطح پوست ایجاد می کند همین امر باعث شده که زغال فعال ماده ایده آلی در صنعت آرایش و زیبایی و مراقبت پوست باشد.

ماسک زغال و تاثیر آن بر پوست چیست؟

در طی این سالها در عرصه پوست و زیبایی محصولات بهداشتی متنوعی از جمله، صابون و شامپو از زغال فعال تهیه می شود. همچنین زغال فعال در ترکیبات ماسک های صورت بسیار استفاده می شوند. این نوع ماسک طرفداران خاص خودش را دارد. ماسک زغال به دلیل اینکه خاصیت جذب بالایی دارد به راحتی می تواند هرگونه آلودگی و باکتری را که بر روی سطح پوست است، جذب خودش کند. بازخورد بسیاری از مصرف کننده های این ماسک پس از استفاده خوب بوده است و این که ماسک زغال تاثیر بسیاری در شفافیت پوست دارد.

از دیگر فواید ماسک زغال که تاثیر بسیاری بر پوست دارد، این است که برای جای جوش آکنه مفید است. چرا که خاصیت ضد باکتری دارد وهمین امر باعث شده کمک به از بین بردن باکتری های موجود در آکنه کند و وضعیت پوست را بهبود ببخشد. در بسیاری از افراد دیده شده است که ماسک زغال فعال، توانسته خارش و سوزش ناشی از نیش حشرات را کنترل کرده و التهاب آن را کمتر کند. در نتیجه ماسک زغال ممکن است برای جای نیش حشرات نیز مفید باشد. همچنین از ماسک زغال برای پاکسازی پوست و صورت نیز استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: انواع خدمات پاکسازی پوست

ماسک زغال

نحوه استفاده از ماسک زغال

ابتدا قبل از زدن ماسک به صورت، پوست خود را کاملا تمیز و با شوینده مناسب بشورید و به خوبی خشک کنید. برای استفاده از هر نوع ماسکی باید پوست تمیز باشد چرا که تاثیر بیشتری روی منافذ پوست می گذارد. سپس ماسک زغال را بر روی صورت خود کاملا پخش کنید، پیشانی، گونه ها و چانه به خوبی آغشته با ماسک شود. توجه داشته باشید این ماسک مناسب دور چشم نیست و هرگز به دوره حلقه چشم نزنید. ماسک را به مدت 10 الی15 دقیقه روی پوست خود گذاشته و اجازه دهید خشک شود و سپس آن را بشوئید. پس از این که پوست خود را شستید، آن را خشک کنید و مرطوب کننده مناسب بزنید.

تعداد دفعات این ماسک به مانند ماسک های دیگر هفته ای یکبار است. اما اگر دارای پوست حساسی هستید بهتر است دوهفته یکبار استفاده کنید. توصیه می شود که این ماسک را در طی شب استفاده شود.

سخن پایانی

در این مقاله از سوریتو شما را با ماسک زغال پوست آشنا کردیم و به فواید آن پرداختیم. اما توجه داشته باشید که هیچ تحقیق علمی برای اثبات عوارض ماسک زغال انجام نشده است و در کل نظرات بر این است که این ماسک با زغال فعال خطری برای پوست ندارد و بی ضرر است. همانگونه که می دانید برای داشتن پوستی سالم و شفاف، نیاز به مراقبت صحیح و روتین پوستی دقیق است. ماسک صورت هم جزو مراقبت و روتین پوستی به حساب می آید. اما استفاده بی رویه از این ماسک باعث خشکی و قرمزی می شود. توصیه ما این است که قبل از زدن ماسک زغال به پوست صورت، اول آن را روی پوست بازوی خود تست کنید، چنانچه احساس سوزش و خارش نکردید می توانید آن را بر سطح پوست صورت خود بمالید. اما اگر در آن ناحیه خارش و سوزش داشتید از استفاده کردن این ماسک برپوست صورت جدا خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *