فهرست مطالب

برای هر خانمی هیچ چیز به اندازه داشتن پوستی صاف و لطیف لذت بخش نیست. این موضوع علت های زیادی می تواند داشته باشد مانند ژنتیک، آب و هوا، نوع تغذیه و… . اما یکی از دلایل مهم آن داشتن روتین منظم برای پاکسازی پوست است. امروزه به دلایل متعدد از جمله رژیم غذایی، آلودگی ها و استرس های روزمره، پوست بسیاری از ما درخشندگی و شفافیت طبیعی خود را ندارد و نیاز است که به آن رسیدگی بیشتری شود. اکثرا برای پاک کردن آلودگی از روی پوست صورت از مواد شوینده مختلف استفاده می کنند. اما باید در نظر بگیرید که آلودگی فقط ترشحاتی که از پوست بیرون می آید، یا آلودگی که از محیط بیرون روی پوست قرار میگیرد، نیست. بلکه یک بخش از آلودگی پوست، سلول های مرده ی اضافی است که روی سطح آن قرار گرفته است. برای از بین بردن سلول های مرده روی پوست نیاز به یک پاکسازی درست و اصولی می باشد. در ادامه با مجله عروسی سوریتو همراه باشید تا شما را با انواع پاکسازی پوست و فواید آن آشنا می کنیم.

خدمات پاکسازی پوست

انواع پاکسازی پوست صورت

 همانگونه که می دانید بر روی پوست ما به صورت طبیعی چربی هایی وجود دارد که در حفظ رطوبت پوست مؤثرند و همین طور خواص ضد میکروبی دارند. اما در برخی افراد این چربی ها روی پوست تجمع پیدا می کنند و منافذ آن را می بندند و باعث آکنه و جوش می شوند. برای حل این مشکلات، باید پوست خود را پاک سازی کرده تا سلول های مرده و چربی های اضافی پوست را حذف کنیم تا از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری کنیم. هدف از پاکسازی پوست، لایه برداری، حذف سلول های مرده ی اضافی پوست، تخلیه ی منافذ، اکسیژن رسانی و آب رسانی می باشد که این فرآیند برای هر شخص متفاوت است. در ادامه به انواع روش های پاکسازی پوست می پردازیم:

پاکسازی پوست در خانه

مطمئناً داشتن پوستی سالم و باطراوت، در هر سنی باعث افزایش اعتماد به نفس و رضایت شما می‌شود. پاکسازی پوست در خانه اولین و به اصطلاح ارزان ترین روش پاکسازی پوست است. تمیز نگه داشتن پوست یکی از تاثیرگذارترین روش هایی که ‌می توانید برای مراقبت از پوست خود آن را انجام دهید. استفاده از یک شوینده مناسب بهترین گزینه برای پاک کردن پوست از هرگونه آلودگی می باشد. مرحله بعد لایه برداری یا همان اسکراب پوست است. این مرحله به پاکسازی پوست و روشن شدن آن کمک می کند و سلول های مرده در لایه خارجی پوست را از بین می برد. برای کمک به حذف سموم از روی پوست حتما بعد از اسکراب کردن، بخور صورت انجام دهید. بعد ازانجام این مراحل حالا نوبت به ماسک صورت است. ماسک صورت به شفافیت پوست و درخشندگی پوست کمک می کند. در مرحله آخر از پاکسازی و مراقبت پوست در خانه، استفاده از تونر می باشد زیرا تونرمنافذ باز پوست را می بندد و باعث می شود مرطوب کننده به خوبی روی پوست شما قرار بگیرد.

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست در کلینیک

روش های خانگی به نوبه خود گزینه خوبی برای پاکسازی پوست می باشند. اما معمولا در روش های خانگی با تکرار مکرر و در زمان طولانی تر می توان نتیجه را بر روی پوست مشاهده کرد. اما نقطه مقابل آن، روش های پاکسازی در کلینیک ها می باشد که بلافاصله بعد از انجام کار تاثیر خودش را روی پوست نشان می دهد. بیشتر مواقع این روش ها بهتر و موثرتر هستند. در نظر داشته باشید که به کلینیک های معتبر مراجعه کنید و زیر نظر متخصصان پوست برای پاکسازی پوست خود اقدام کنید. در ادامه برخی از بهترین روش های پاکسازی پوست در کلینیک ها را معرفی خواهیم کرد:

  • فیشیال پوست
  • پاکسازی با لیزر
  • پاکسازی پوست با روش میکرودرم آبریژن
  • پاکسازی پوست با روش میکرونیدلینگ

 

بیشتر بخوانید: آیا فیشال صورت بهترین روش پاکسازی پوست است؟

خدمات پاکسازی پوست

پاکسازی پوست در آرایشگاه ها یا سالن زیبایی

روش پاکسازی در آرایشگاه، معمولا شامل  ماساژ صورت برای خون رسانی، ریلکس کردن و همچنین پیشگیری از روند پیری پوست، ماسک صورت برای آب رسانی، پاک سازی و ویتامین رسانی پوست، استفاده از کرم ها و لوسیون ها برای آب رسانی و تغذیه ی پوست می باشد. توجه داشته باشید که اکثر آرایشگاه ها و سالن های زیبایی از تجربه و مهارت کافی برخوردار نیستند و از آنجایی که لوازم استریل و دستگاه بخورمناسب در این فرآیند بسیار حائز اهمیت می باشد، بهتر است در انتخاب آرایشگاه مناسب دقت زیادی به خرج دهید. اگر تصمیم دارید برای خدمات پوستی به سالن های زیبایی مراجعه کنید توصیه می کنیم به سایت سوریتو که یک بانک اطلاعاتی معتبر است مراجعه کنید.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن همه موارد متوجه شده اید که مراقبت از پوست و سلامت آن بسیار حائز اهمیت می باشد. در این مقاله روش های مختلف را برای شما بازگو کرده ایم. توجه داشته باشید در هر نوع از روش های خدمات پاکسازی پوست باید شناخت کامل از پوست خود داشته باشید و اگر روش خانگی را انتخاب کردید، توصیه ما به شما این است که حتما از محصولات با کیفیت و مرغوب استفاده کنید . اگر برای پاکسازی پوست و مراقبت از آن به کلینیک می روید، توصیه ما به شما این است که به سراغ کلینیک های معتبر که دارای پرسنل ماهر و کار آزموده هستند، بروید. توصیه ما به شما این است که برای داشتن پوستی سالم و شفاف حتما وقت بگذارید. چرا که حفظ سلامت پوست در جلوگیری از پیری زودرس و شادابی آن بسیار موثر است.

بهترین آرایشگاه اطراف من

2 نظر در “انواع خدمات پاکسازی پوست

  1. سپیده گفت:

    عالییییی بود

  2. سپیده گفت:

    مطلب مفیدی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *