مهم ترین نکات نگهداری لوازم آرایشی و بهداشتی

نگهداری لوازم آرایشی و بهداشتی

فهرست مطالب

برخی از افراد تصور می کنند نگهداری لوازم آرایشی و بهداشتی چندان موضوع مهم و حائز اهمیتی نیست و به هر حال یک روز این وسایل کاربرد خود را از دست می دهند و باید تعویض گردند. درست است که بعد از مدتی بهتر است وسایل آرایشی و بهداشتی عوض شود ولی به هر حال باید در این مدت تمیز و به درستی نگهداری شوند تا هم طول عمر بیشتری داشته باشند و هم به پوست شما آسیب نرسانند. همانطور که می دانید لوازم آرایشی و بهداشتی مستقیما با پوست شما در تماس هستند و به همین دلیل است که نگهداری اصولی هر یک از آنها بسیار مهم است. در این مقاله همراه سوریتو باشید تا شما را با نکات نگهداری این لوازم بیشتر آشنا کنیم.

رعایت بهداشت محصولات آرایشی

به طورکلی رعایت بهداشت در زندگی ما اهمیت زیادی دارد. حال وقتی صحبت آرایش و زیبایی و لوازم مورد استفاده برای آرایش می شود، اهمیت آن چندین برابر می شود. به طور مثال، قلم مو های آرایشی را باید همواره تمیز نگه دارید. هفته ای یک بار را به تمیز کردن قلم موهای آرایشی تان اختصاص دهید.چرا که قلمو ها اغلب چربی و باکتری ها را جمع کرده و موجب التهاب و جوش می شوند. تمیزنگه داشتن پیوسته از شکل قلم موی شما محافظت می کند که برای یک آرایش بی نقص ضروری هستند. قلم موهای خود را با اسپری کردن تمیزکننده های الکلی مخصوص قلم مو، ضدعفونی کنید یا با استفاده از یک شامپوی ملایم یا شستشودهنده ی صورت آن ها را بشویید. آن ها را آویزان کنید تا خشک شوند که با این کارفرم موی ها به هم نریزد. اسفنج های آرایشی نیز را هفته ای یک بار با پاک کننده ی قلم مو یا انداختن در ماشین لباسشویی تمیز شوند.

تمیز کردن لوازم آرایشی

تمام لوازم آرایشی شما بهتر است هفته ای یکبار تمیز شوند. ریمل ها جذب باکتری زیادی دارند. روش ضد عفونی کردن ریمل، بدنه ی قلم مو آن را از مواد خشک شده با یک دستمال کاغذی پاک کنید، سپس قلم مو را با پاک کننده ی آرایش چشم تمیز کنید. قبل از بازگرداندن قلم مو به لوله اش، اجازه دهید کاملا خشک شود. برای ضدعفونی کردن رژ لب نیز کافیست آن ها را با یک محلول پاک کننده ی آرایش با پایه ی الکلی اسپری کرده و اجازه دهید خشک شود .

نگهداری مناسب از عطرها

لازم است بدانید که عطرها را نباید در گرما و نور شدید آفتاب قرار ندهید. زیرا  باعث از بین رفتن بوی عطرها می شود و در نتیجه از کیفیت عطر کاسته می شود. با نگهداری عطرها در در مکانی خنک و تاریک مانند کمد یا کشو، طول عمر آن ها را افزایش دهید. سعی کنید در  دمای 18 تا 21 درجه ی سانتی گراد نگهداری شوند.

نگهداری محصولات آرایشی

محصولات زیبایی نیز باید دور از گرما، رطوبت و تابش مستقیم آفتاب نگهداری شوند، زیرا مواد نگهدارنده ی آن ها در این شرایط فاسد می شود. لوازم آرایشی مخصوصا محصولات کرمی در گرمای زیاد نرم یا ذوب می شوند و معمولا به حالت اصلی خود باز نمی گردند حتی اگر دوباره سفت شوند. شیوه هر فرد برای نگهداری از لوازم آرایشی و بهداشتی خود متفاوت است اما یکسری نکات کلی هستند و بهتر است تمام افراد این نکات را در نظر بگیرند.

کیف لوازم آرایش خود را تمیز نگه دارید

 آسان ترین راه برای تمیز نگه داشتن این کیف ها، شستن آن ها هر چند وقت یک بار است. زیرا خرده ها و ترشحات لوازم آرایشی و آلاینده های دیگر موجب تولیدمثل باکتری ها می شوند.حتما آستر کیف را هر از گاهی با یک پاک کننده ی ضد باکتری تمیز کنید. چرا که اگر آلودگی های باقی مانده در کیف لوازم آرایشی خود را تمیز نکنید، حتی اگر لوازم آرایشی خود را بشویید و تمیز کنید بعد از قرار دادن آنها در کیف دوباره آلوده می شوند. بنابراین توصیه می کنیم کیف و تمام متعلقات داخل آن را همزمان تمیز کنید.

پاک کننده صورت را در حمام نگذارید

حمام های مرطوب و پر از بخار محیط نامناسبی برای نگهداری پاک کننده های صورت و پودرهای لایه بردار هستند زیرا در این شرایط به راحتی مرطوب شده و در چنین شرایطی موجب رشد باکتری می شوند. توصیه می کنیم پاک کننده و سایر لوازم بهداشتی خود را در کابینت حمام، کمد کمک های اولیه و یا یک اتاق دیگر نگه دارید. مکان های خشک، مکان بهتری برای نگهداری اینگونه محصولات هستند. برای مراقبت پوست و حفظ طراوت و شادابی آن بهتر است به تمام این نکات توجه کنید.

محصولات زیبایی خود را در یخچال نگهداری کنید

در این مورد همچنان نظرهای مخالف زیادی وجود دارد. برخی از کارشناسان زیبایی معتقدند دماهای سردتر از مواد آرایشی محافظت می کند، در حالی که برخی مخالفند و می گویند ضررهای شرایط سردتر بیش از مزایای آن است. از آن جایی که هنوز جواب قاطعی وجود ندارد، به تجربه ی شخصی و عقلی خود رجوع کنید. برای مثال اگر حس تازگی کرم صورت، لوسیون بدن و یا رژ لب خنک تان را دوست دارید، آن ها را در یخچال نگه دارید. اگر بو یا ظاهر آن ها برای تان ناخوشایند می شود، از یخچال بیرون بیاورید و در دمای اتاق نگهداری کنید. البته ضرورتی وجود دارد که تمام محصولات زیبایی خود را داخل یخچال نگه دارید. برخی از افراد تنها رژ لب های خود را برای جلوگیری از شل شدن آنها در یخچال قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد لوسیون بدانید

قلم مو های آرایشی خود را به طور صحیح نگهداری کنید

حتما قلمو های خود را پس از استفاده بچرخانید و در ظرف شیشه ای نگهدارید. اگر می خواهید آن ها را ایستاده در شیشه نگه دارید، محافظ های پلاستیکی بر روی مویه های آن ها قرار دهید تا از گره خوردن و پیچیده شدن آن ها جلوگیری شود. اگر علاقه ای به انجام این کار ندارید، می توانید ته شیشه را با دانه های حبوبات، قهوه یا سنگ های ریز پر کنید تا سرهای قلم مو ها از هم دور باشند و در عین حال جذابیت ظاهری نیز خواهد داشت.

ابزار زیبایی خود را هفته ای یک بار تمیز کنید

مانند قلم موهای آرایشی، ابزار آرایشی دیگر مانند موچین ها، فر مژه ها و مدادتراش های خط چشم نیز باید پیوسته تمیز شوند. این ابزارها را با پاک کننده های ضد باکتری یا پد پاک کننده ی آرایش که در الکل خیس شده تمیز کنید تا باکتری ها و آلاینده های دیگر از روی سطح آن ها پاک شوند. موچین ها بعد از هر بار استفاده باید استریل شوند و فر مژه ها و مداد تراش ها بهتر است هفته ای یک بار تمیز شوند.

پودرهای فشرده را منظم بچینید تا خرد نشوند

حواستان به خرد نشدن لوازم آرایشتان باشد که داشتن محلی مناسب و طبقه بندی شده می توان از خرد شدن آنها جلوگیری نماید لازم است در سفر نیز به این نکته توجه نمایید و بین لوازمتان با دستمال و یا پارچه ای نرم فاصله قراردهید تا در اثر ضربه خرد نشوند.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله از مجله عروسی سوریتو گفتیم، نگهداری صحیح و اصولی لوازم آرایشی و بهداشتی اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که مستقیما با پوست و بهداشت فردی شما در ارتباط است. بنابراین توصیه می کنیم همواره آگاهی خود را نسبت به این موضوع بالا ببرید و به تمیزی وسایل بهداشتی خود توجه ویژه کنید. رعایت این موضوع به حفظ شادابی و سلامت پوست شما نیز کمک شایانی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *