انواع آرایش ابرو برای انواع فرم صورت

انواع ارایش ابرو

فهرست مطالب

یکی از دغدغه های بیشتر خانم ها در زیبای صورت، داشتن ابروهای خوش فرم و زیبا است. طوری شده که برخی از این خانم ها دائما در حال جستجو برای زیباتر شدن ابروهای خود می گردند. با کوچک ترین تغییر در فرم ابرو، صورت شما نیز زیباتر می شود. چرا که ابرو نقش بسزایی در تغییر چهره و همچنین زیبایی چشم دارد. در واقع می توان گفت ابرو به مانند قابی برای چشم ها می باشد. در ادامه این مقاله از سوریتو با ما همراه باشید تا شما را به انواع آرایش ابرو و فرم مختلف صورت، شماتیک ابرو و اصلاح ابرو آشنا کنیم.

شماتیک ابرو چیست؟

به اجزای تشکیل دهنده فرم ابرو شماتیک می گویند. قسمت جلوی ابرو (تاج ابرو ) باید با پل بینی شما صاف شود. قوس ابرو باید حدود سه چهارم از پل بینی فاصله داشته باشد. دم ابرو باید بعد از قوس آن باریک شود. ابروهای شما باید مستقیماً از مجرای اشک شما شروع شود. آنها باید در قسمت بیرونی عنبیه شما به اوج خود برسند و همچنین باید از گوشه بیرونی چشم شما در فاصله ۴۵ درجه خاتمه یابند.

انواع مدل ابرو برای انواع فرم صورت

برای داشتن ابروهای هماهنگ و متناسب بهتر است اول با فرم صورت خود آشنا شوید زیرا که حالت ابروی متناسب نقش مهمی در زیبایی چهره دارد در ادامه به انواع مختلف فرم صورت می پردازیم.

صورت گرد

افرادی که صورت به شکل دایره دارند یعنی دارای صورتی گرد هستند. مدل ابرو هشتی بهترین گزینه برای این افراد است این مدل خطای دید ایجاد کرده و باعث می شود صورت شما کشیده تر دیده شود. از مدل ابروهای بیش از حد گرد و صاف خودداری کنید.

صورت مربعی

صورت مربعی شکل، در واقع پیشانی و فک آن ها در یک امداد هستند را به این فرم صورت مربعی می گویند. اگر دارای صورت مربعی شکل هستید، بهتر است که اصلاح ابرو به شکل منحنی باشد. همچنین سعس کنید خیلی هلالی شکل نشود فقط کمی قوس داشته باشد. این مدل ابرو برای فرم صورت مربعی شکل مناسب است.

صورت بیضی

اگر شما فردی با صورت بیضی شکل هستید. بهتر است که مدل ابروهای شما کمی زاویه دار و قوس ملایمی داشته باشد . توجه کنید نباید قوس ابرو ها خیلی زیاد باشد در غیر این صورت در چهره شما تقارن ایجاد می شود.

صورت قلبی

اما صورت به شکل قلبی چگونه ابروهایی باید داشته باشد؟ ابروها برای این فرم صورت بهتر است مدل قوس دار و منحنی شکل باشد. اما بهتر است خیلی تیز یا گرد نکنید تقریبا میشه گفت فرم طبیعی ابروی خود را نگهدارید. از مدل ابروهای صاف خودداری کنید.

صورت لوزی

افرادی که فرم صورت لوزی شکل دارند. قبل از هر صحبتی باید گفت که این فرم صورت خیلی کمتر بین عموم رایج است و زیاد بین افراد دیده نمی شود و می توان گفت فرم صورت خاصی دارند. اگر صورتی با فرم لوزی شکل دارید بهتر است به سراغ مدل ابروی قوس دار و منحنی بروید چرا که این امر باعث می شود فرم زاویه دار چهره شما را کمتر نشان دهد. تنها دادن کمی قوس به ابرو کافی است و حفظ فرم طبیعی آن چهره شما را زیبا می کند.

انواع روش اصلاح ابرو

 همانطور که می دانید امروزه انواع آرایش ابرو و روش های مختلف آن در سالن های زیبایی به چشم می خورد. برای از بین بردن موهای اضافه ابرو استفاده از روش های مختلفی استفاده می شود به طور مثال روش های نسبتا قدیمی تر مانند بند و اصلاح تا روش های جدید و امروزی که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

وکس ابرو

یکی پرطرفدارترین روش های از بین بردن موهای ابرو، وکس می باشد. وکس یا موم ابرو روشی است که به راحتی می توان موهای ابرو را برداشت. وکس ابرو نیاز به دقت بالایی دارد. بنابراین بهتر است این روش در سالن های زیبایی انجام شود. وکس صورت و ابرو روشی نسبتاً سریع برای شکل دادن به ابروهای شما است. در سالن های زیبایی، موم را زیر و بالای ابروهای شما پخش می کنند. سپس با یک بند انگشت خود موم زده شده را جدا می کنند. یکی از مزایای وکس ابرو این است که  موهای ابرو کاملا از ریشه برداشته می شود. البته درنظر داشته باشید که اگر پوست حساسی دارید و ممکن است به موم وکس حساسیت نشان دهید بهتر است با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. چرا که صورت برخی از افراد بعد از وکس ابرو ملتهب می شود و جوش می زنند.

اصلاح ابرو با بند

برای فرم دادن ابروها، نخ را نیز می توانید امتحان کنید. با استفاده از نخ می توانید با دقت بسیار بالا موهای ابروهای خود را بردارید و اصلاح کنید.  یکی از مزایای استفاده از نخ این است که موم یا وکس ممکن  حساسیت ایجاد کند اما استفاده ازنخ این حساسیت را برای شما ایجاد نمی کند. درواقع اصلاح و آرایش ابرو با بند یکی از قدیمی ترین روش ها در میان خانم  ها می باشد و همواره طرفداران خاص خودش را دارد.

بیشتر بخوانید: انواع لوازم آرایش ابرو چیست؟

 

برداشتن ابرو با موچین و قیچی

یکی از راه های اصلاح و آرایش ابروها، اصلاح کردن آنها با یک جفت موچین و قیچی است. از قیچی بزرگ استفاده نکنید زیرا ممکن است موهای ابرو بیشتر قیچی شود و کنترل آن سخت باشد. ابروهای خود را به سمت بالا شانه کنید. این حالت ابروهای شما را مرتب می کند و به شما در تعیین شکل طبیعی آنها کمک می کند. سپس نوک هر موی ابرو را که از بالای ابرو خود بیرون زده است، با قیچی کوتاه کنید در مرحله آخر موهای اضافی را بادقت با موچین بردارید و اصلاح کنید در نهایت فرم زیبایی به ابروهایتان بدهید.

 

اصلاح ابرو

پرکننده های ابرو چیست ؟

برای داشتن ظاهر بهتر از مداد ابرو، ژل ابرو، پودر و سایه ابرو استفاده کنید تا ابرو های خود را پر کنید تا آرایش برو زیبایی داشته باشید.

مداد ابرو

قسمت های نازک ابرو را با یک مداد ابرو پر کنید. می توانید مداد ابرو را در فروشگاه های زیبایی یا داروخانه ها پیدا کنید، و باید رنگی را انتخاب کنید که با ابروهای شما مطابقت داشته باشد. اگر یک پرکننده مخصوص ابرو ندارید، می توانید از مداد خط چشم یا سایه چشم استفاده کنید. خیلی پررنگ نکشید، که رد مداد خیلی آشکار می شود.

پودر و سایه ابرو

برای پر کردن بیشتر ابرو، از پودر ابرو و یک برس آرایشی کوچک استفاده کنید. با این کار ظاهری طبیعی ایجاد می شود که ابروهای شما را شکل می دهد. با نگه داشتن مداد یا موچین از قسمت جلوی ابرو (تاج ابرو) تا قوس، به دنبال فضاهای خالی باشید، سپس آنها را با پودر و سایه ابرو پر کنید.

ژل ابرو

پیشنهاد مجله عروسی سوریتو از ژل ابرو استفاده کنید تا کنترل بیشتری داشته باشید. ژل های ابرو به طور گسترده ای در دسترس هستند که باعث می شود ابروهای شما زیبا تر به نظر برسد. این ژل ها معمولاً در یک لوله ریمل مانند قرار می گیرند، و شما این ژل را روی ابرو خود استفاده می کنید. ژل معمولاً شفاف است، اما می توانید ژل رنگی را برای ابرو نیز خریداری کنید.

میکروبلیدینگ ابرو چیست ؟

یک روش جدید زیباسازی ابرو، میکروبلیدینگ کردن آن است. این روش یک تکنیک تتو ابرو است که با استفاده از رسم خطوط ریز و درشت مانند موهای جداگانه و طبیعی در نواحی کم پشت و خالی، ابروها را پرپشت می کند. همچنین میکروبلیدینگ یک روش نیمه دائمی برای ابرو های شما است.

ایمپلنت ابرو چیست ؟

اگر از ظاهر ابروهای خود راضی نیستید و می خواهید یک راه حل دائمی تر داشته باشید، ایمپلنت ابرو (کاشت ابرو) ممکن است نتایج طولانی مدت  را برای ابرو های شما ارائه دهد. کاشت ابرو یک روش زیبایی است که در دسته عمل های زیبایی و قرینه سازی ابرو ها جای می گیرد، در این روش فولیکول های موهای پشت گوش برای پیوند زدن به ناحیه ابرو انتخاب می شوند. هدف این است که موهای جدید از این پیوندها رشد کنند و ظاهری کامل تر جهت زیباسازی قاب چشمان شما ایجاد کنند.

سخن پایانی

در انتهای این مطلب از سوریتو باید گفت که هر یک از این روش ها نیاز به رعایت بهداشت دارد. توجه داشته باشید که قبل از شروع هر یک از این روش ها لوازم بهداشتی فردی خود را همراه داشته باشید. لازم است بدانید قبل از اصلاح ابرو وسایل مورد نظر را الکل زده و پوست آن ناحیه را با الکل تمیز کنید چرا که بعد از برداشتن موها منافذ پوست شما باز است و از این طریق  پوست شما آلوده می شود و باعث ایجاد قرمزی و حساسیت در پوست شده است. پس مهمترین اصل در این کار رعایت بهداشت و نگهداری اصولی از لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *