دیدنگار
 نکاتی در رابطه با کارت عروسی

نکاتی در رابطه با کارت عروسی

کارت دعوت عروسی، معمولا اولین چیزی است که مهمانان شما از مراسمتان می‌بینند و به خاطر می‌سپارند، بنابراین اگر موقع انتخاب کمی بیشتر وسواس به خرج دهید و از خلاقیت و سلیقه تان استفاده کنید، قطعا ضرر نمی‌کنید. اگر می خواهید با فوت و فن خرید کارت عروسی آشنا شوید، با ما همراه شوید.

کی خرید کنیم؟‌

جواب این سوال کاملا بستگی به زمان عروسی شما دارد. با این حال خوب است بدانید که مغازه‌های راسته بهارستان معمولا دو بار در سال یعنی 10 روز پس از اربعین و 10 روز پس از پایان ماه مبارک رمضان، ویترین خود را به طور کامل عوض و از مدل های جدیدشان رونمایی می‌کنند. بنابراین حتی اگر زمان و مکان عروسی‌تان هنوز مشخص نشده، بد نیست همراه همسرتان سری به این راسته بزنید و مدل‌های مختلف را ببینید و احیانا نمونه‌ای انتخاب کنید تا وقتی که جزئیات مراسم مشخص شد، در مدت زمان کوتاه ه تری بتوانید کارت دعوتتان را سفارش دهید و دچار استرس نشوید.

روی کارت چه چیزی بنویسیم؟‌

قبل از اینکه زیر برگه سفارش کارت عروسی را امضا کنید، خوب به نوشته ‌هایی که قرار است روی آن چاپ شود و البته نوع فونت، اندازه و مدل آن فکر کنید. اگر از دوران نوجوانی شعر یا متن خوبی را برای چنین کاری کنار گذاشته‌اید یا اگر خودتان آدم صاحب ذوقی هستید و می‌توانید متن دعوت را شخصا بنویسید که خوش به حالتان، در غیر این صورت بد نیست جستجوی ساده‌ای در اینترنت بکنید یا از کارت‌های عروسی که قبلا از طرف اقوام و آشنایان دریافت کرده‌اید، الهام بگیرید. یک بار دیگر تاکید می‌کنیم که نوشته‌های روی کارت درست مانند مدل آن، امری شخصی و سلیقه‌ای است اما اگر با حال و هوای مراسم جور نباشد، توی ذوق می‌زند و بی‌رودربایستی گاهی اوقات خنده دار می‌شود.

 

چقدر باید خرج کنیم؟

قیمت کارت دعوت عروسی بسته به مدل و جنس آن دارد. در حال حاضر کارت‌های خارجی که از ترکیه وارد می‌شوند و کارت‌های چوبی، گران‌ترین نمونه‌های موجود در بازار هستند که هر عدد از آنها بیشتر از 3هزار تومان برایتان آب می‌خورد در حالیکه کارت‌های ساده‌تر با کاغذ کاهی و مقواهای نازک ممکن است کمتر از 500 تومان تمام شوند. در واقع می توان گفت قیمت کارت‌های عروسی در حال حاضر بین 300 تا 4000 تومان در نوسان است.

 

مدل های کارت عروسی:

کارت عروسی برای دعوت ممکن است به‌ صورت دست‌ ساز و دست‌نویس و یا با یکی از روش‌های چاپ طراحی و تهیه شود.  امروزه به دنبال خواسته و تقاضای مشتریان، تنوع کارت‌ها از لحاظ طرح و شکل، بسیار زیاد شده.  در حالی که در گذشته این تنوع به چند طرح ساده خلاصه می‌شد .جنس کارت دعوت نیز ممکن است بسیار متفاوت طراحی شود.  از کاغذ و مقوا، پارچه ابریشمی و مخمل و حتی حصیر و چوب نیز ممکن است برای ساخت کارت دعوت استفاده شود.  معمولاً بر روی کارت‌های چاپی پس از چاپ نیز عملیاتی صورت می گیرد.

متن کارت عروسی با جملات فلسفی و عاشقانه

اگر قصد انتخاب متن های فلسفی و عاشقانه  را دارید پس باید به نکاتی در این زمینه توجه کنید تا بتوانید بهترین متن را در کارت عروسی خود استفاده نمایید. عجله نکنید! کمی به خود زمان دهید و با صبر و حوصله انواع متن ها را خوانده و بهترین متن را طبق توضیحاتی که در ادامه به شما می دهیم انتخاب کنید.

جمله کوتاه باشد

هیچ کس دوست ندارد متنی که زیاد است را بخواند مگر اینکه برای او خیلی اهمیت داشته باشد. از یک جمله ی حداکثر دو خطی استفاده کنید! حتما برای شما هم پیش آمده که یک متن بلند و بالا را می بینید و خیلی زود از خواندن آن صرف نظر می کنید. متن کارت عروسی شما ممکن است هر اندازه که برایتان اهمیت دارد، برای دیگران به همان اندازه بی اهمیت باشد! پس اگر می خواهید دیگران متن شما را بخوانند از جملات کوتاه استفاده کنید. جملات کوتاه زودتر در ذهن افراد ماندگار می شوند.

از اشعار مفهومی و ساده استفاده کنید

اگر به شما یک بیت شعر بدهند که در آن از کلمات خیلی سخت یا کلماتی که عامیانه نیستند و شما معنی آن را نمی دانید استفاده شده، آیا مایل هستید که حتی مصراع اول این بیت را بخوانید؟ قطعا اگر بخواهید در زمان خواندن آن پاسخ دهید، می گویید خیر! پس همین را برای مخاطب خود در نظر بگیرید. او زیاد صبر و حوصله ندارد که بر روی شعری که شما انتخاب کرده اید وقت بگذارد و بخواهد آن را معنی کند. پس اکنون که این را می دانید شعر یا بیتی را انتخاب کنید که زیاد وقت مخاطب شما را نگیرد و علاوه بر این، تاثیر بیشتری نسبت به ابیات سنگین و غیر قابل فهم داشته باشد.