دیدنگار
نکات انتخاب گروهی موسیقی( بخش اول)

نکات انتخاب گروهی موسیقی( بخش اول)

یکی از دغدغه های آقایان برای شب عروسی علاوه بر خوب برگزار شدن مراسم در تالار یا باغ تالار هماهنگی با گروه نوازنده و دیجی می باشد.شاید بتوان گفت که گروه های موسیقی در شور و نشاط مراسم مهمترین گروه هستند بنابراین در این مقاله قصد داریم که نکاتی را که برای انتخاب گروه دیجی یا همان نوازندگی هست را برایتان گردآوری کنیم .

گروه های موسیقی را انتخاب کنید که مجلسشان را دیده اید

اگر قرار است مراسم خود را به دست گروه های موسیقی بسپارید،  دو راه دارید، یا از گروه هایی که پیش از این تجربه حضور در مراسمشان را داشته اید، دعوت کنید و یا اگر به سراغ آنهایی می روید که در روزنامه و اینترنت تبلیغ کرده اند، حتما چند نمونه از کارهایشان را ببینید.

قراردادی برای یک شب

گروه موسیقی برای یک شب با شما قرارداد می بندد. البته چون ساعات آن عموماً مشخص است، یک ساعت کمتر و بیشتر را خیلی سخت نمی گیرند. آنها از ساعت 7 تا یک بامداد، حال کمی زودتر یا دیرتر در مجلس حاضر می شوند و بابت ساعات اضافه تر از این، هزینه ای دریافت نمی کنند؛ اما شما بهتر است زمان قرارداد بستن، در این مورد هم صحبت کنید و از آن مطمئن شوید.

تجهیزاتی متناسب با فضای مراسم

زمانی که برای بستن قرارداد می روید، یکی از سوالات در مورد فضای مجلس عروسی است و تعداد مهمانان. مدیر این اطلاعات را برای آن می خواهد تا میزان تجهیزاتی که به مجلس می آورد، متناسب با آن باشد. هر چه فضا بزرگ تر باشد یا در فضایی باز مانند باغ مجلس برپا شود و تعداد مهمانان بیشتر باشد، تجهیزات نور و صدای بیشتری لازم است که این موضوع هزینه شما را افزایش می دهد. معمولاً در فضای باز و برای جمعیتی بیش از 150 نفر، تجهیزات بیشتری نیاز است که مجموع هزینه های افزایش می دهد. 

این گروه ها دستگاه های ایجاد مه و دود را نیز دارند که هزینه های آن همراه با همان تجهیزات نور و صدا محاسبه می شود.   

دی جی، ساده ترین و ارزان ترین انتخاب

ساده ترین و ارزان ترین مجموعه ای که می توانید انتخاب کنید، متشکل از یک نفر دی جی، سیستم نور شامل رقص نور، دود و مه و سیستم های پخش صدا است آنها باید همه چیز را داشته باشند. از موسیقی های قدیمی و خاطره انگیز برای پدربزرگ و مادربزرگ ها تا موزیک های راک و سنتی و محلی. کار این دی جی ها فقط انتخاب موزیک و ایجاد تنوع در ترانه ها نیست؛ بعضی هایشان شومن های خوبی هم هستند و مجلس را گرم می کنند.

 ارکستر زنده

داشتن موسیقی زنده و گروه نوازندگان جذابیت خاص تری باید داشته باشد. اما تعداد نوازندگان بستگی به هزینه ای دارد که برای این بخش کنار گذاشته اید.  این گروه متشکل از یک نوازنده کیبورد است و یک خواننده. مدیران گروه، نوزانده و خواننده را به تنهایی برای مجلس شما پیشنهاد نمی کنند؛ بلکه دی جی نیز همراه آنان است؛ چرا که معتقدند سپردن اجرای کل مراسم به گروه ارکستر ممکن است برای مهمانان نیز خسته کننده شود و از طرفی تنوعی که دی جی ها در انتخاب ترانه ها ایجاد می کنند را نباید دست کم گرفت. اما این هزینه اضافه ای برای شما نخواهد داشت.

اما مجلل تر از این هم می توان گروه ارکستر داشت که کاملاً بستگی به بودجه ای دارد که عروس و داماد برای این کار کنار گذاشته اند. در صورتی که می خواهید بیشتر هزینه کنید. می توان از دو ویدئوپروژکتور که به صورت هم زمان کلیپ عروس و داماد و مراسم عروسی را پخش می کند استفاده کنید. قرار دادن یک پرده ال ای دی و نورپردازی خاص همراه با یک گروه موسیقی متشکل از یک ارگ دو طبقه، پرکاشن، تومبا، گیتار برقیرا نیز می توانید داشته باشید.

در بخش دوم انتخاب گروه موسیقی و دیجی چهار مورد دیگر از نکات کلیدی را آورده ایم.