دیدنگار
دسته گل عروس | راهنمایی مختصری در انتخاب

دسته گل عروس | راهنمایی مختصری در انتخاب

دسته گل عروس یکی از مواردی است که شاید از نظر بعضی آقایان خیلی دارای اهمیت نباشد ولی باید به خاطر داشت که برای عروس خانم ها حائز اهمیت است پس باید در انتخاب آن بسیار دقت ورزید و دسته گل زیبایی را انتخاب نمود در این مطلب سوریتو قصد دارد تا چندین نکته را در انتخاب دسته گل عروس بیان کند:

تاریخچه 

دسته گل های در گذشته بر باور دور کردن شیاطین و نیز جمع شدن فرشته ها استفاده می شدند و اغلب از ترکیب گل های گیاهی و سیر درست میشدند، تا اینکه  ملکه ویکتوریا به سلطنت رسید و این سنت با اضافه شدن گل هایی مانند گیلاس، رز و گل هایی با بوی شیرین، دستخوش تغییراتی شد. علاقه ملکه ویکتوریا به تغییر روال گذشته باعث شد تا برای هریک از گل ها نماد خاصی را در نظر بگیرد. به این ترتیب عروس ها می توانستند با در نظر گرفتن معانی دسته گل خود را انتخاب کنند. که از آن زمان تا کنون روال انتخاب دسته گل تغییر نمود و در حال حاضر گاهی تنها زیبایی بصری مورد توجه قرار می گیرد.

نکات اولیه

توجه به تم ازدواج، فصل مراسم، مد سال و لباس عروس بخش هایی هسستند که باید در زمان انتخاب دسته گل عروس به آن توجه داشت و مهم است بدانید که یکی از نکاتی که اغلب میهمانان به آن توجه دارند دسته گل ازدواج می باشد.ضمنا در زمان انتخاب دسته گل عروس در صورتی که برای مراسم خود در تالار گل آرایی در نظر گرفته اید بهتر این است که توجهی هم به گل آرایی مراسمتان داشته باشید تا در صورت امکان یک هارمونی هم در این مورد ایجاد نمایید.

گل

هماهنگی دسته گل با لباس عروس 

هماهنگی دسته گل با لباس عروس را همواره در نظر داشته باشید در صورتی که  لباس عروس انتخابی شما پرنسسی است، توصیه می شود که به دنبال انتخاب دسته گلی با گل های کوچک و گرد باشید و اگر اگر لباس عروس از مدل های دنباله دار است، انتخاب دسته گل آبشاری می تواند انتخاب بهتری باشد.

یکی دیگر از نکاتی که بهتر است در نظر بگیرید همانطور که در بالا اشاره شد هماهنگی رنگ دسته گل با تم عروسیتان می باشد. گلهای رز قرمز و سفید را نمی توان مورد پسند تمامی عروس خانم ها دانست ولی اغلب عروس خانم ها از دسته گل های کوچک و گرد استقبال می کنند ضمنا بعضی از گل ها از جمله گل های آبشاری، ارکیده و آفتاب گردان گل هایی هستند که معمولا توصیه می گردد تا مورد استفاده قرار گیرند.

معانی گل ها

تعداد و رنگ گل ها معانی مختلفی را بیان می کند جالب است بدانید معمولا از گل رز قرمز که بسیار هم زیباست به تعداد 12 عدد استفاده می شود که بیانگربا هم بودن و عشق ورزیدن است. و برای بیان پاکی و عشق ‌و صداقت از رز سفید استفاده می گردد، دوستی را با رز زرد و شادی و قدردانی را با رز صورتی نشان‌ می دهند.

دسته گل

 دسته گل تک رنگ

دسته گل عروس گاهاً به صورت تک رنگ استفاده می شود که این ایده بسیار جذابی بوده و فراگیر  شده است.

لطفاً تجربه خودتان در انتخاب دسته گل و یا پسندتان در مورد دسته گل را با همراهان سوریتو در کامنتها به اشتراک بگذارید.