دیدنگار
تمیز کردن حلقه ازدواج

تمیز کردن حلقه ازدواج

درخشش الماس حلقه ازدواج اگرچه زیباست ولی اگر در نگهداری و تمیز نگه داشتن حلقه خود دقت نداشته باشیم از زیبایی آن کم می شود. یکی از راه ها این است که به جواهر فروشی ها بدهیم تا آنها حلقه را تمیز نمایند و یا اینکه در منزل آنها را تمیز کنیم.

 در ادامه می توانید نحوه حفظ  درخشش مطلوب حلقه خود را یاد بگیرید:

تمیز کردن حلقه ازدواج


نحوه تمیز کردن حلقه های الماس در خانه
اگر حلقه شما توسط مواد آرایشی  آلوده شده است مثلاً ، موهای زائد ، لوسیون ، لوازم آرایش یا عطر - تمیز کردن  در خانه باعث درخشش آن خواهد شد. "بهترین راه برای تمیز کردن حلقه های الماس ، تهیه محلول با آب گرم (تقریبا گرم) و مایع ظرفشویی می باشد. حلقه خود را حدود 20 تا 40 دقیقه خیس نمایید، به آرامی الماس را با یک مسواک بسیار نرم مسواک بزنید ، و سپس زیر آب گرم بشویید.در صورتی که تمیز نشد مجدد دوباره امتحان کنید.

علاوه بر مایع ظرف ، می توانید از شامپو یا شامپوی بدن نیز استفاده کنید.توجه کنید از مرطوب کننده ها برای تمیز کردن حلقه استفاده ننمایید.

مرطوب کننده ها ، اغلب ردی را روی حلقه می گذارند ، و این دقیقا مخالف خواسته شماست. در مورد خشک کردن حلقه ابدا از حوله های کاغذی و خشن استفاده ننماید. آنها باعث خراش می شوند. بنابراین از یک پارچه نرم  پنبه ای استفاده کنید یا بگذارید  هوا آن را خشک نماید.


حلقه خود را هر چند وقت یکبار تمیز کنم؟
سعی کنید هفته ای یکبار آن را تمیز کنید. ولی در صورتی که بسیار زیاد با آلودگی در تماس هستید توصیه ما به شما این است که دو مرتبه حلقه خود را به جواهر فروشی ها نشان دهید تا آن ها برایتان تمیز کنند

از چه چیزهایی برای تمیز کردن حلقه استفاده نکنیم؟
توصیه ما این است که هرگز از پاک کننده های خانگی مانند سفید کننده ، کلر و استون استفاده نکنید. وی می گوید: "این مواد شیمیایی خشن می توانند برخی از فلزات پایه را در حلقه شما از بین ببرند.ضمناً ، هرگز از هر محصولات زبر مانند خمیر دندان ، جوش شیرین یا هرگونه پودر پاک کننده ای استفاده نکنید زیرا به راحتی بر روی حلقه خراش ایجاد می کند."


در خانه از پاک کننده های جواهرات التراسونیک استفاده نکنید
در حالی که پاک کننده های جواهرات التراسونیک نتیجه ای درخشان را ایجاد می نمایند ، این دستگاه ها با ایجاد فشار از طریق آب و محلول تمیز کننده در چند دقیقه جواهر را تمیز می کند. ولی تمام این فشار شدید می تواند باعث شود که سنگ ها از بین بروند این در حالی است که یک جواهرساز حرفه ای می تواند سنگ ها را آزمایش کند تا ببیند که آیا هنوز هم سالم هستند ، این موضوع در حالی است که شما  هرگز نمی توانستید این موضوع را متوجه شوید.