دیدنگار
خرید پرده برای عروس

خرید پرده برای عروس

پرده و زیر پرده ای (آستری) از اقلام ضروری خرید جهیزیه هستند. علاوه بر زیبای که به خانه می دهند، برای کنترل و تنظیم نور، دما و صدا کاربرد دارند. جنبه زیبایی که پرده به خانه می دهد بیشتر مورد توجه نوعروسان قرار گرفته است.

با توجه به تنوع فراوان پرده که در بازار عرضه می شود، تیم سوریتو در این مقاله قصد دارد راهنمای کاملی از خرید پرده برای عروس را در اختیار همران و نوعروسان قرار دهد، تا انتخاب هوشمندانه و مطابق سلیقه خود داشته باشند.

انواع جنس پرده 

پرده ساتن

پارچه های ساتن به دلیل داشتن سطح براق جلوه بینظری دارند. این پارچه ها سطح درخشندگی بالایی دارند و نور را به زیبایی انعکاس می دهند. عموما پرده های ساتن از ابریشم مصنوعی، پنبه، نایلون و پلی استر ساخته می شوند.

پرده ساتن

پرده مخمل

از گذشته تا به حال پرده های مخمل به دلیل سادگی و شیکی مورد توجه متخصصان دکورسیون داخلی قرار گرفته است. پرده های مخمل به دلیل ضخامت بالایی که دارند کاملا در برابر نور خورششید مقاوم هستند. نکته ایی که عروس خانم ها در خرید این نوع از پرده باید به آن توجه کنند این است که جنس مخمل پارچه فاقد پرز باشد.

پرده مخمل

پرده حریر

حریر ها محبوب ترین و پر طرف ترین نوع پرده هستند که برای هر محلی از خانه مانند پرده هال و پذیرایی، پرده اتاق خواب و... مناسب است. پرده های حریر به دلیل ظرفت زیاد و نازکی نور خورشید را به مقدار زیادی عبور می دهند همین امر موجب می شود که فضای خانه را بزرگتر و درخشان تر نشان دهد.

پرده حریر

پرده کرکره

پرده های کرکره ای به دو صورت افقی و عمودی نصب می شود که در نوع افقی آن اسلیت (تیغه) پرده های کرکره ایی معمولا از جنس فلز، آلومینیوم و چوب است و در نوع عمودی جنس آن پارچه هست. این نوع پرده ها به دلیل قابلیت تنظیم نور بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

پرده کرکره

پرده کتان

پرده های کتان با ضخامت و بافت متفاوتی در بازار ارایه می شود. پرده های کتان دوام بیسار بالایی دارند. همچنین امکان چاپ طرح های زیبا و مختلف بر روی آن وجود دارد.

پرده کتان

پرده کریستالی

پرده های کریستالی ظاهر متفاوتی از دیگر پرده ها دارند. این پرده ها به شکل ریسه هایی هستد که با دانه های کریستال مزین شده اند. پرده های کریستال جهت جدا کردن قسمت های مختلف خانه (مانند جدا کردن راهرو از پذیرایی) استفاده می شود و بیشتر جنبه تزیینی دارد.

پرده کریستالی

ویژگی پرده برای فضاهای مختلف خانه چه باید باشد ؟

پرده هال و پذیرایی

مناسب ترین پرده برای هال و پذیرایی می تواند چهره ی بینظیری به خانه دهد. انتخاب  پرده هال و پذیری آنچان مهم است که می توان برای تغییر دکوراسیون، آن را فاکتور کلیدی در نظر گرفت. پرده های هال و پذیرایی معمولا شکیل تر از پرده های اتاق خواب هستند و با والان ها و کتیبه ها مزین می شوند.

       پرده هال و پذیرایی

پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب می تواند هر جنسی(کتان، ساتن، و ...) داشته باشد. همچنین پرده اتاق خواب باید با توجه به هارمونی رنگ و سبک سرویس خواب عروس انتخاب شود. یکی از مواردی که در تهیه پرده اتاق خواب حائز اهمیت است ضخامت است. ضخامت به گونه ایی باید باشد که از بیرون، داخل اتاق خواب دیده نشود و یا می توان برای این امر از آستری استفاده کرد.

پرده اشپزخانه

عروس خانم ها در انتخاب پرده آشپزخانه علاوه بر زیبایی به کارآمدی آن نیز توجه کنند. پرده های مناسب آشپزخانه باید به راحتی قابل شست و شوی باشد همچنین در آوردن و نصب راحتی داشته باشد. علاوه بر این پرده آشپزخانه باید به راحتی نور را از خود عبور دهد تا در طول روز با نور طبیعی بتوان کار کرد. پرده های حریر و کرکره ای برای آشپزخانه توصیه می شود.

 پرده باید چه رنگی باشد؟

رنگ پرده یکی از مهمترین چیزهایی است که باید در خرید مورد توجه قرار گیرد زیرا انتخاب رنگ مناسب در فضای خانه به شدت تاثیر گذار است. پرده ها در بازار در انواع طیف رنگی عرضه می شوند. رنگ پرده به سلیقه اشخاص و عروس ها بستگی دارد ولی باید توجه کرد که پرده برای چه محلی از خانه انتخاب می شود. رنگ پرده باید با دکوراسیون خانه هارمونی داشته باشد.

پرده با رنگ روشن

طبق تحقیقات تیم سوریتو استفاده از پرده های رنگ روشن (ترجیحا سفید یا شیری رنگ) فضای خانه را بزرگتر جلوه می دهد و برای زندگی های آپارتمان نشینی امروزه با متراژ پایین بسیار توصیه می شود.

پرده با رنگ تیره

برای ساختن فضای دنج در خانه پرده های با رنگ تیره مناسب است و برای اتاق ها و پذیرایی های با متراژ بالا مناسب تر است.

نحوه اندازه گیری ابعاد پنجره برای خرید پرده؟

اندازه گیری ابعاد پنجره جهت نصب پرده در داخل قاب پنجره(تو کار)

برای این منظور ابتدا با متر سه نقطه عرض بالایی، میانی و پایینی پنجره اندازه گیری شود، سپس از کمترین اندازه گرفته شده، یک سانتی متر جهت نصب و جای گیری بهتر پرده در داخل قاب پنجره کسر شود. عدد به دست آمده به عنوان عرض پرده در نظر گرفته می شود.

گام  بعدی اندازه گیری ارتفاع پرده است. باید سه نقطه ارتفاع راست، ارتفاع میانی و ارتفاع چپ قاب پنجره اندازه گیری شود که بیشترین مقدار جهت ارتفاع پرده در نظر گرفته می شود.

پرده رو کار

برای اندازه گیری ابعاد پنجره برای نصب پرده رو کار، ابتدا عرض پنجره را با متر اندازه گیری کرده و مقدار دلخواه را به عدد به دست آمده اضافه کرد که بهتر است این مقدار دلخواه بین ده الی پانزده سانتی متر باشد. همین روش را برای ارتفاع پنجره تکرار می کنیم.

چه مقدار بودجه برای خرید پرده نیاز است؟

با توجه به نوسان قیمت ارز و پول در بازار، نرخ پرده ها مقدار ثابت و یکسانی ندارد و در حال تغییر هست اما به طور کلی فاکتور هایی مانند جنس ، شکل ظاهریی،اندازه و دیگر خدمات مانند نصب پرده تعیین کننده قیمت هستند. به طور مثال پرده های نیمه، ارزان تر از پرده های قدی هستند و همینطور پرده های کم چین و پرچین.

برای مثال یک پرده حریر آماده (دوخته شده و پانچ) با عرض یک متر و نیم (بدون در نظر گرفتن چین پرده) و با طول دو الی دو متر و نیم، هشتاد و پنج هزار تومن در بازار عرضه می شود که ارزان ترین قیمت پرده است.

بورس خرید پرده کجاست ؟

تهران

اگر ساکن تهران هستید و قصد خرید هر نوع پرده آشپزخانه، پرده اتاق خواب و پرده هال و پذیرایی را داشته باشید تیم سوریتو سه بورس خرید پرده را معرفی می کند.

1. خیابان زرتشت، یک مرکز خوب برای خریده پرده است. با توجه به قیمت های بالا در فروشگاه های این منطقه به نوعروسانی پیشنهاد می شود که محدودیت بودجه ندارند.

2. بازار مولوی، یکی از قدیمی ترین بازار های پرده تهران شناخته شده. در این بازار افراد شاهد طرح ها و قیمت های متنوع خواهند بود.

3. بازار عبدل آباد واقع در خیابان احسانی. تمامی پرده های مد روز در بازار عبدل آباد یافت می شود. نرخ پرده در این بازار از دو بازار دیگر کمتر ولی با کیفیت کاملا مشابه است.

سایر استان ها

اگر در سایر استان ها زندگی می کنید، برای ما نام استانی که در آن ساکن هستید را در کامنت ها یادداشت کنید تا مشاوران سوریتو محلی که می توان از آنجا پرده با کیفیت و قیمت مناسب را خریداری کنید به شما اعلام کنند.

اگر قبلا پرده تهیه کردید، با ما و نو عروسان سوریتو تجربه خود را به اشتراک بگذارید.

تیم سوریتو در این مقاله سعی کرده است راهنمای کاملی از خرید پرده را در اختیار شما بگذارد، اگر سوالی دارید که به آن پاسخ داده نشده است حتما آن را با ما درمیان بگذارید.